Van Softail Heritage naar Bobber

lukaz

Rookie
4 mei 2018
5
1
Al een poosje een 2008 Softail Heritage in bezit. Maar al die frutsels eraan hé... Dus tassen eraf, duozit met sissybar eraf, steunen verwijderd, mooi laag stuurtje erop...Hij wordt al leuker. Maar het kriebelt en nu wil ik voor het grote werk gaan. Alleen loop je tegen veel zaken op. Wat past? Wat niet? Daarom dit topic met vragen en (hopelijk) antwoorden uit de praktijk!
full
 
Eerste aktie: weg met die lelijke spatborden en standaard banden. Ik wil overgaan naar klassieke banden (Firestone Champion de luxe). Zal ik voor smal en achter breed houden (nu: voor 90/16 en achter 150/16) of ga ik voor en achter naar zelfde maat? Pas na die beslissing kan ik gaan dubben over de spatborden, want die moeten mooi aan gaan sluiten. Iemand tips of ervaring?
full
 
wel een tip:
wachten ................. je gaat nu rijden man, de winter is om de boel te slopen , heb je mooi ff de tijd om na te denken en spullen te verzamelen.
 
Eerste aktie: weg met die lelijke spatborden en standaard banden. Ik wil overgaan naar klassieke banden (Firestone Champion de luxe). Zal ik voor smal en achter breed houden (nu: voor 90/16 en achter 150/16) of ga ik voor en achter naar zelfde maat? Pas na die beslissing kan ik gaan dubben over de spatborden, want die moeten mooi aan gaan sluiten. Iemand tips of ervaring?[afbeelding]

Misschien is dat best een slecht plan dat van die firestone
Kijk ik vind het ook een mooi bandje maar als zelfs een zaakje die ze verkoopt zegt dat ze eigenlijk alleen voor de show zijn en dat je er niet op moet gaan rijden zegt dat wel wat
 
Inderdaad wil ik in het najaar aan de slag. De Firestones zijn niet de beste band, maar wel erg mooi. Shinko e270 heeft ook een ouderwets profiel, maar deze zullen niet beter zijn dan de firestones?
 
Inderdaad wil ik in het najaar aan de slag. De Firestones zijn niet de beste band, maar wel erg mooi. Shinko e270 heeft ook een ouderwets profiel, maar deze zullen niet beter zijn dan de firestones?
Je kunt je lol op.
Voor deze motor is alles te koop wat je wilt. Echt alles.
Vraag je eerst af wat je precies wilt. En dan ook precies. Want 'bobber' zegt mij bijvoorbeeld niet zoveel.

Als je weet wat je wilt, kun je spullen gaan vervangen.
 
p2854720118-4.jpg


Lekker hardcore , maakt zich blijkbaar ook geen zorgen om de wegligging
En ach je neemt ook geen bochten met 150 km/uur met zo’ n ding
 
Laatst bewerkt:
Ja de softail is wel een hele fijne om te verbouwen, veel spullen te koop. Deze zomer nog "normaal" rijden en van de winter aan de slag. Nu alvast inlezen en voorbereiden. Wat betreft de banden; ik ga niet voor 100% rijkomfort (is ook niet het doel van een bobber) maar wil gewoon een fiets met een mooi uiterlijk. Iets als onderstaand. Iemand ervaring met een project als dit? Tips en adviezen welkom!
full
 
Intussen heb ik een paar stappen gemaakt! Passing light eraf, led-koplamp inclusief knipperlichtunits geplaatst, voorspatbord van een Fat Bob en achterspatbord van een Softail slim, samen met de fenderstruts en 3-in-1 knipperlichten gescoord. Het wordt al een stuk strakker zo! Nu nog dat grote zadel vervangen. Dat van een Softail Slim zou direct op het achterspatbord passen, maar weet iemand of de tankaansluiting overeenkomt (Sofatil Heritage-->Softail Slim)? Nu nog een sidemount kentekenplaat en hele kleine extra knipperlichten onder de stuurschakelaars plaatsen. Op jullie advies laat ik de banden voorlopig voor wat ze zijn. Wordt vervolgd!
51199732_2137855082927994_6157577209344163840_n.jpg
51016045_2137855039594665_6752289704344813568_n.jpg
 
Intussen heb ik een paar stappen gemaakt! Passing light eraf, led-koplamp inclusief knipperlichtunits geplaatst, voorspatbord van een Fat Bob en achterspatbord van een Softail slim, samen met de fenderstruts en 3-in-1 knipperlichten gescoord. Het wordt al een stuk strakker zo! Nu nog dat grote zadel vervangen. Dat van een Softail Slim zou direct op het achterspatbord passen, maar weet iemand of de tankaansluiting overeenkomt (Sofatil Heritage-->Softail Slim)? Nu nog een sidemount kentekenplaat en hele kleine extra knipperlichten onder de stuurschakelaars plaatsen. Op jullie advies laat ik de banden voorlopig voor wat ze zijn. Wordt vervolgd!
Bekijk bijlage 1351738Bekijk bijlage 1351739
dit ga ik volgen, heb ook nog een heritage classic staan
 
Top man, ga je zeker volgen, ben zelf ook een stuk verder met het ombouwen.
 

Bijlagen

  • 20DF3B26-7A98-4253-9A36-A0ABBBB229B7.jpeg
    20DF3B26-7A98-4253-9A36-A0ABBBB229B7.jpeg
    55,6 KB · Weergaven: 40
  • 8C445D8A-6647-44A7-AA16-1BF7F7677D8E.jpeg
    8C445D8A-6647-44A7-AA16-1BF7F7677D8E.jpeg
    287,9 KB · Weergaven: 37
Bare Bones model, bij elke HD shop te bestellen, zijn rond € 450, afhankelijk hoe je hem wilt hebben.
Dit is een leer uitvoering , je heb ze volgens mijn ook met Vinyl leer rond de € 250
 
Nee, struts zijn origineel (chroom), wel heb ik de knipperlichten in de sturts en handvatten geplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan