Van SS naar Powernaked

Slip

MF veteraan
23 mrt 2005
4.838
37
Tiel
Ik ben al een tijdje van plan om mijn R1 weg te doen en over te stappen op een powernaked. Op dit moment is mijn favoriet de Yamaha FZ1 en dat zal ook wel zo blijven.

Ik zoek absoluut geen 2 cilinder, de GSX1400, XJR1300, CB1300 en dergelijke fietsen vind ik ook helemaal niets

Zijn er hier mensen (vast wel) die zijn overgestapt van SS op een powernaked? Zo ja, vertel hier je ervaring, gelet op:
- zithouding
- stuurgedrag
- pk ervaring
- koppel ervaring
- snelheidservaring
- fun t.o.v SS
 
van power-SS (TLS) naar naked gegaan (GSR)

waarom?

- zithouding is lekkerder
- stuurgedrag is beter
- minder pk en koppel, dat werd goed gemaakt door de 4 cilinder trap-in-je-rug
- meer snelheidservaring
- meer fun? misschien. tis in ieder geval andere fun. fun op snelheden onder de 200 kmh :+

neemt niet weg dat ik binnenkort voor een mille ga kijken :+
 
Speed triple, duh; en als je dan toch een japanner wilt is de nieuwe CB1000R op dit moment wel erg jammie.

Op een naked kan je makkelijker lange afstanden rijden, tenzij je tegen een rotgang van 200km/u over de autostrade wil knallen. Voor de rest heb ik op alle andere punten die je zelf noemt veel meer lol op een sportieve naked
 
Al gedacht aan:
tuono
ktm superduke
speed triple
z1000
:?

Aan gedacht wel ja, de speed triple vind ik :r
De tuono is wel gaaf, alleen ik wil geen tweecilinder
De Superduke is ook een 2-cilinder, maar wel een enorm geyle fiets. Een stukje boven mijn budget helaas
De z1000 kan idd ook nog, alleen vind ik de fz1 dan mooier.
 
Denk er maar goed over na, ben zelf van gsxr 1000 naar een Z1000 gegaan.
:N 3 keer niks, zeker als je met een paar vrienden richting duitsland gaat naar de Eifel of zo, je plezier gaat er snel af na een paar stukken snelweg. Die van mij staat ook daarom te koop.
 
Laatst bewerkt:
Denk er maar goed over na, ben zelf van gsxr 1000 naar een Z1000 gegaan.
:N 3 keer niks, zeker als je met een paar vrienden richting duitsland gaat naar de Eifel of zo, je plezier gaat er snel af na een paar sukken snelweg. Die van mij staat ook daarom te koop.
Daar zit ik inderdaad ook tegen op, ik rijdt alleen in m'n eigen tempo dan erger ik me niet de pleuris. Als je echter in de Eifel bent aangekomen is het één groot feest. *O*
 
Ik ben al een tijdje van plan om mijn R1 weg te doen en over te stappen op een powernaked. Op dit moment is mijn favoriet de Yamaha FZ1 en dat zal ook wel zo blijven.

Ik zoek absoluut geen 2 cilinder, de GSX1400, XJR1300, CB1300 en dergelijke fietsen vind ik ook helemaal niets

Zijn er hier mensen (vast wel) die zijn overgestapt van SS op een powernaked? Zo ja, vertel hier je ervaring, gelet op:
- zithouding
- stuurgedrag
- pk ervaring
- koppel ervaring
- snelheidservaring
- fun t.o.v SS


Gozer niet zo lullen en gewoon voor een SM gaan. :P
 
Denk er maar goed over na, ben zelf van gsxr 1000 naar een Z1000 gegaan.
:N 3 keer niks, zeker als je met een paar vrienden richting duitsland gaat naar de Eifel of zo, je plezier gaat er snel af na een paar stukken snelweg. Die van mij staat ook daarom te koop.
Tja, als je snelweg wilt knallen is een naked niks maar juist op de binnen wegen in de Eifel of Ardennen is een naked toch juist de motor.
Al ben ik op mijn Zedje ook eens in 1x van Italië naar huis geknald dus het kan wel, maar een toerbuffel is dan wel comfortabeler.
Maar eenmaal op de passen is het lol met een naked, het brede stuur en de rechtop zithouding is ideaal voor het korte bochtenwerk en zeker bergaf een stuk comfortabeler dan een supersport.
 
Ben zelf van een CBR600F overgestapt op een Hornet 600 en nu Hornet 900.
Voornamelijk overgestapt voor de zithouding en de afwezigheid van kuipwerk, super.
 
Denk er maar goed over na, ben zelf van gsxr 1000 naar een Z1000 gegaan.
:N 3 keer niks, zeker als je met een paar vrienden richting duitsland gaat naar de Eifel of zo, je plezier gaat er snel af na een paar stukken snelweg. Die van mij staat ook daarom te koop.

Ik ben ook van een tl1000r naar een ducati monster gegaan. Een naked is heel leuk op bochtenweggetjes maar op de snelweg is het niks. Ik kreeg na 50 km al pijn in mijn nek en harder rijden als 130 kan echt niet. Dit is opzich niet erg maar als je naar de eiffel wil dan kan je toch maar beter via de snelweg naar Duitsland. Ik denk dat ik ook weer een supersport neem en mijn monster voor korte ritjes erbij hou.
 
Ik ben ook van een tl1000r naar een ducati monster gegaan. Een naked is heel leuk op bochtenweggetjes maar op de snelweg is het niks. Ik kreeg na 50 km al pijn in mijn nek en harder rijden als 130 kan echt niet. Dit is opzich niet erg maar als je naar de eiffel wil dan kan je toch maar beter via de snelweg naar Duitsland. Ik denk dat ik ook weer een supersport neem en mijn monster voor korte ritjes erbij hou.


kwestie van wennen.............


rij nu 1,5 jaar xjr

sinds dit voorjaar is 200 + geen bezwaar meer gewoon langzaam opbouwen.

ben met gem 180+ uit tjechie komen knallen (950 km in 7 uur) elk uur tanken en en keer op het gemakkie zitten eten
 
Laatst bewerkt:
Benelli tnt? Heeft drie cilinders, en een schitterend ding :Y
Ik ben zelf na een r6, cbr1000rr en een zx-10r '06 op een Buell gestapt. Een groter verschil bestaat haast niet... Het is erg wennen dat wel. Ik houd wel van wheelie's 200+ }) en meer van dat soort dingen. Dat gaat dus niet meer en ff naar de 300 km/h ook niet. Erg wennen nogmaals, maar met het bochten werk is het super :} En het mooie geluidje van de 1200 cc vtwin :9~ Waarom wil je trouwens perse geen 2 cilinder?
 
Benelli tnt? Heeft drie cilinders, en een schitterend ding :Y
Ik ben zelf na een r6, cbr1000rr en een zx-10r '06 op een Buell gestapt. Een groter verschil bestaat haast niet... Het is erg wennen dat wel. Ik houd wel van wheelie's 200+ }) en meer van dat soort dingen. Dat gaat dus niet meer en ff naar de 300 km/h ook niet. Erg wennen nogmaals, maar met het bochten werk is het super :} En het mooie geluidje van de 1200 cc vtwin :9~ Waarom wil je trouwens perse geen 2 cilinder?
Ik rijd ook naked en idd t bochten werk is :9~
Op deze motor heb ik echt leren rijden :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan