Van SS naar Powernaked

goh, als ik nederlander was zouk het wel weten, denk ik,
ZRX 1200, 'met klein voorlicht-kuipje, strak dat ding,

jammergenoeg nog nooit in België zien rijden,
en nog maar 2 keer, in de 2,5 jaar dat ik motor-winkels afschuim, zien te koop staan

in nederland staan ze blijkbaar meer, (op internet gezien)
 
Laatst bewerkt:
Benelli tnt? Heeft drie cilinders, en een schitterend ding :Y
Ik ben zelf na een r6, cbr1000rr en een zx-10r '06 op een Buell gestapt. Een groter verschil bestaat haast niet... Het is erg wennen dat wel. Ik houd wel van wheelie's 200+ }) en meer van dat soort dingen. Dat gaat dus niet meer en ff naar de 300 km/h ook niet. Erg wennen nogmaals, maar met het bochten werk is het super :} En het mooie geluidje van de 1200 cc vtwin :9~ Waarom wil je trouwens perse geen 2 cilinder?

Benelli TNT is idd een schitterende motor, alleen laat mijn studentenbudget die niet toe.
Ik wil geen tweecilinder, omdat ik met een viercilinder veel beter kan wheelyen en mijn ervaring op tweecilinders (Mille) was niet prettig (qua rijden)
 
Aan gedacht wel ja, de speed triple vind ik :r


WAT! Een SpeedTriple is wel zo'n gave motor, zo'n stoer ding om te zien, wow!

Denk er maar goed over na, ben zelf van gsxr 1000 naar een Z1000 gegaan.
:N 3 keer niks, zeker als je met een paar vrienden richting duitsland gaat naar de Eifel of zo, je plezier gaat er snel af na een paar stukken snelweg. Die van mij staat ook daarom te koop.

Ja maar, gaat het je nu om het snelweg rijden of om het plezier daar in de Eifel :? Voor mij weegt het plezier daar echt wel heel dik op tegen het stukje snelweg :Y

Rummer en ik delen de Speed Triple (ik weet het, wat een verwennerij, drie motoren). Afgelopen weekend heeft hij de S3 meegenomen naar de Moezel, ipv zijn CBR1000RR. En ik heb hem nog nooit met zoveel plezier zien rondrijden als afgelopen weekend. Ieder weggetje daar ging zo lekker, hij stuurde zo makkelijk. Echt, op een beetje stuurwegen is zo'n 1000cc SS helemaal niets waard, en kun je veel meer met bijv. een S3 8-)

En dat stukje snelweg ernaartoe? Dat hebben we beperkt tot max. 200km, met een gem. snelheid van 130-135 km/h, alleen in Nederland. De grens over = direct binnendoor gaan rijden, over wat ruimere wegen, dan rij je ook 120 km/h. En dat is heel goed te doen, je bent zo vlot op een leukere manier op de plaats van bestemming.

Over 3 weken gaan we naar de Dolomieten, en dat doen we met auto en aanhanger. Is sowieso ook een veel relaxtere manier van verplaatsen dan snelwegblazen met de motor.
 
Benelli TNT is idd een schitterende motor, alleen laat mijn studentenbudget die niet toe.
Ik wil geen tweecilinder, omdat ik met een viercilinder veel beter kan wheelyen en mijn ervaring op tweecilinders (Mille) was niet prettig (qua rijden)
Ikk ben een absolute tweecilinder fan, maar ik vind de Mille ook te bruut. Zo'n Speed Triple wheelyt als een gek trouwens 8-) (bij Rummer dan :P )
 
Aan gedacht wel ja, de speed triple vind ik :r
De tuono is wel gaaf, alleen ik wil geen tweecilinder
De Superduke is ook een 2-cilinder, maar wel een enorm geyle fiets. Een stukje boven mijn budget helaas
De z1000 kan idd ook nog, alleen vind ik de fz1 dan mooier.


Ik heb sinds vorig jaar de overstap gemaakt. Eerst Zx9r toen zx6r en nu een z1000. Had ook eerst voorkeur voor Fz1 vanwege looks en PK's. Echter vond ik hem niet lekker zitten, zeker niet met iemand achterop.
Z1000 bevalt me prima, zit lekker recht op wat ook rust in je hoofd brengt tov de race houding eerst.
Ben er ook al mee op Zandvoort wezen rijden. Bochten techniek moet ik nog aan wennen, motor stuur wat directer dan een SS, dus iets langer wachten met insturen. Verder als de brandweer.
O ja, wil wel nog wat stuggere vering, vind de standaard vering te slap.

Ofwel: je gaat er geen spijt van krijgen..
 
Powernaked, powernaked???

Met 750cc en 110 pk gaat het ook hoor *O*

En past zeker binnen het budget, en hou je nog geld over om onderweg een ijsje te kopen :Y

full



8-)
 
En wat betreft snelweg.... Ik ben ook zo gek geweest om vanuit hier een weekendje eifel te doen om met een paar Laaglanders te sturen. Leuk is anders (elke ziel die je met kuip voorbij komt noem je dan gewoon een lui kreng), maar alles is relatief en als je eenmaal op je bestemming bent dan is het heerlijk :]

Btw. Vroegah, in de jaren 60 en 70 had vrijwel geen enkele fiets een kuip en die hoorde je ook niet klagen... toch? ;)
 
En mijn andere verhaal dan, wat dacht je daarvan? (niet over de triple dus, maar over naked vs ss)


zit ik me daar een heel verhaal te typen....
:P

Dat verhaal daar zit wat in. Ik ben zelf ook meer van het binnendoor sturen, dus vandaar dat ik zaterdag ook een proefrit ga maken op een fz1.
 
Dat verhaal daar zit wat in. Ik ben zelf ook meer van het binnendoor sturen, dus vandaar dat ik zaterdag ook een proefrit ga maken op een fz1.
Als ik het geld zou hebben zou ik ook een FZ1 kopen. Let wel effe op dat het eerste model een vreselijke injectie heeft. De aan/uit reactie is echt ongekend. Je kan dat laten verhelpen met een powercommander en andere afstelling, maar dat kost je ook een eurootje of 500.
Nu rijd ik op een Hornet 900 en dat gaat ook aardig van de plek..
 
Ik ben ook overgestapt van een zx7r naar een z1000 en sinds een maand naar een Tuono. Voor mij nooit geen ss meer.
Naked stuurt veel leuker, langzame bochten, rotondes, industrieterreinen e.d. 1 grote speeltuin. Veel comfortabeler en de snelweg moet je gewoon vermijden, is met een ss ook niks aan waait alleen wat minder.
Vorige zomer met de Z1000 naar de dolomieten geweest was gewoon geweldig 700-1000 km per dag zonder last van rug, polsen. En geen 1 ss me voorbij gekomen op de bergpassen.
 
Kan je vertellen dat een cb1300 meer koppel heeft dan mijn 1000rr en bij mij weg knalde met uitacceleren. Ik ben 5 dagen naar winterberg geweest met een groep met ook nog een naked 1200 die was ook erg snel. Die versnellingsbakken zijn ook ietsje anders echt op koppel gemaakt dus het eerste stuk moest ik het afleggen daarna kwam ik ze ook weer hard voorbij blazen maar ook erg bruud een naked. Enige nadeel vind ik die wind zit je vol in. Vriend van mij rijd een streetfighter met een gsxr 1100 zo n olie gekoelde en das ook bloedje snel, ik vond hem ook erg lekker rijden snel en relaxte zithouding en bochten nam ie echt wel en hard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan