van SS stapje terug naar sport/tour

Pak de ZX 12R maar.....
je zult er versteld van staan te kijken wat je daar allemaal mee kunt....

trust me....
 
Ik ben het met Mark TT eens.

Denk maar niet dat je op een (zeker moderne) ST langzamer zult rijden. Die dingen gaan toch wel hard.
Je zou kunnen proberen op een 400 te gaan rijden. Die gaan tenminste gewoon echt wat langzamer. Maar goed, echt nog steeds wel 205 (hahahaha hoor ik mensen denken, maar het is ff voor het idee 205 is nl best hard op de openbare weg).
Het is gewoon zo, dat je met zo'n motor niet zo snel heel erg veel boven de snelheidslimiet wilt rijden. Dwz ik rij niet harder dan 150 op de snelweg en dat is ook een snelheid waarbij die motor enorm goed gaat. Daarboven wordt het gewoon nog meer herrie en is de fut er ook een beetje uit. Echter op 80 wegen kun je behoorlijk boven de snelheidslimiet rijden.

Het zal meer om de instelling gaan dan om de pk's.

Nog een klein voorbeeldje: vorige CRT: een BMW KR1100S (of zoiets) ging echt sneller dan ik, Hayabusa ging echt langzamer dan ik (behalve op het rechte stuk... Daar haalde die rukker me weer in en ging toen weer LANGZAAM voor me rijden :( )
 
Waarom???
Voor de lol..... :? Ik vind het altijd wel geini. Vooral met van die GSI / GTI'tjes. Komen zer wijs voorbij zetten. en kijken je dan zo aan met zo'n blik: Pfff, kan je niet harder? Dan geef ik altijd ff gas tot de 180/190. Moet je dan eens zien kijken...... :)
Daar heb je echt geen VTR1000 voor nodig hoor, dat lukt je met minder pk's en cc's ook wel!
 
Even het andere uiterste:
Je zou eens op die harley van mij moeten rijden. Het is voor jou net zo gevaarlijk, alleen maar omdat de grens ergens anders ligt.

Een bocht die jij op je R6 met 120 nam, kun je dan nog maar met 60 nemen, en de motor voelt dan nog onstabieler aan ook. Maar jij wilt hem toch harder nemen, en dan lig je weer onderuit.

Conclusie = zoals al eerder genoemd: Het heeft imho geen nut om een rustigere motor te kopen, want het is afhankelijk van je eigen rijstijl, en met een minder sportieve motor is de grens eerder bereikt, maar net zo gevaarlijk.

Daar ben ik het niet mee eens.

Je gaat dan ook onderuit okee maar de snelheid is zoals je al aangaf wel een stuk lager wat een hoop problemen kan voorkomen. En wat denk je van de boetens en het snelheidsverschil met het andere verkeer?

Ik zou gewoon wat rustiger proberen te rijden op je R6 en een circuit daggie pikken (wedden dat je dan de komende 2 maanden rustiger rijd). Maar als je vriendin vaak achterop zit wat mij niet zo heel lekker lijkt op de R6 zou ik eens gaan proefrijden met een sport/toer.

De wat zwaardere sport/toer motoren rijden lekkerder als een supersport maar is gewoon minder extreem daarom zijn er veel SS rijders.
 
CRT= Circuit Rijvaardigheids Training
Onder begeleiding van (oud)coureurs een lekker stukje op Assen scheuren. :) Erg leuk!
 
Dé oplossing: Blik rijden.
De gemiddelde sport-tour biedt nog steeds genoeg einde-rijbewijs-power en al daagt het allemaal wat minder uit, als je je fun haalt uit het raggen, dan verandert dat écht niet permanent met een sport-tourtje...
De limieten van de machine liggen anders, maar verder zal er niet zoveel veranderen op de lange termijn...
 
Hmm jullie denken er al net zo over als waar ik ook al bang voor was.

Er zal wel niks aan mijn rijgedrag veranderen als ik op een wat rustigere motor rij. Ik zal me waarschijnlijk alleen maar meer irriteren.

Ik zal mijzelf wat moeten aanpassen :)

Moet zeggen dat dat proces de laatste maanden toch al wat in gang was gezet. Misschien begin ik wat volwassender te worden :X


Tja, wat voor motor zal er dan moeten komen.

-R6 vindt ik nog steeds een van de mooiste motoren.
-Aprillia Mille is ook leuk.
-Aprillia Falco ook.
-Wie kan me wat meer vertellen over een Honda VTR Firestorm?
-GSXR 600/750 met platte kontje heeft ook wel wat.

Meer ideeen?
 
Laatst bewerkt:
Een twin fan aan het worden?

Kheb me laten vertellen dat de dwang om te raggen op een twin minder groot is dan op een 4-pitter.
Alleen rij je op een twin ongemerkt veel harder dan op een 4-pitter, vooral een 600. Omdat je zoveel bottom-power hebt denk je veel te vaak dat je zit te toeren tot je op de km-teller kijkt.
 
Alleen rij je op een twin ongemerkt veel harder dan op een 4-pitter, vooral een 600. Omdat je zoveel bottom-power hebt denk je veel te vaak dat je zit te toeren tot je op de km-teller kijkt.

Klopt. Het geluid van een twin klinkt vaak niet snel. Ook wanneer je niet steeds tot het rood doortrekt maak je grote stappen waardoor het al snel hard gaat.
 
Ha Auke,

Ik zie dat het typen je al een stuk beter afgaat. Tenzij je er 2 uren over deed of dat iemand het voor je typt :+

Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht: om bv een VFR te nemen. Maar je leest het al in dit topic: Maakt weinig verschil. Ook dan ga je weer richting limiet etc etc...

Neem je tijd voor de nieuwe motor, het is nu toch niet echt fijn weer. En maak anders wat huur/proefritjes :?

Hoe is het verder met de 'verwondingen' :?
 
Hoi Sander

Het is nu zeker dat mijn sleutelbeen gebroken is.

In 95% van de gevallen moet dit spontaan (met mitella) genezen binnen 6 weken.

Heb nu dus dik anderhalf week daarvan gehad. Pijn is een stuk minder, en ik kan me weer binnen 10 minuten aankleden ;) Gaat een stuk beter dus :)

Thanx :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan