Van supersport naar SM....!!

Hoe zit het trouwens onderhoudstechnisch met SM's?? Je kan ongetwijfeld een hoop zelf doen aan zo'n openliggend apparaat maar mbt beurten en slijtage van onderdelen?

Je kunt er gemakshalve van uitgaan, dat hoe meer pk's het ding levert des te korter de onderhoudsintervallen zijn en des te eerder iets stuk zal gaan.
Je hebt pure competitie machines en meer straatgerichte machines en vanalles er tussenin. Net wat je zelf wilt.

als ik alle motoren moet gaan beoordelen op de kneuzen die ze besturen....

:^

Moet je eens een circuitdag gaan doen.
Er rijden mensen bij op het snelste en duurste spul wat er te koop is maar worden ondertussen wel compleet zoekgereden door de eerste de beste op een of ander brik.
Degene die aan het gas hangt maakt nog altijd het verschil. :Y

Dat is volgens mij ook de reden waarom SM bij veel mensen niet aanslaat.
Ze rijden ermee zoals ze dat ook op een "normale" motor zouden doen.
Ja en dan is zo'n SM gewoon totaal niet praktisch.
Zo'n SM wordt pas een funbike wanneer je niet te bang bent dat ding op z'n flikker te geven. :P
 
Je kunt er gemakshalve van uitgaan, dat hoe meer pk's het ding levert des te korter de onderhoudsintervallen zijn en des te eerder iets stuk zal gaan.
Je hebt pure competitie machines en meer straatgerichte machines en vanalles er tussenin. Net wat je zelf wilt.:^

Moet je eens een circuitdag gaan doen.
Er rijden mensen bij op het snelste en duurste spul wat er te koop is maar worden ondertussen wel compleet zoekgereden door de eerste de beste op een of ander brik.
Degene die aan het gas hangt maakt nog altijd het verschil. :Y

Dat is volgens mij ook de reden waarom SM bij veel mensen niet aanslaat.
Ze rijden ermee zoals ze dat ook op een "normale" motor zouden doen.
Ja en dan is zo'n SM gewoon totaal niet praktisch.
Zo'n SM wordt pas een funbike wanneer je niet te bang bent dat ding op z'n flikker te geven. :P

full
 
Ik ben ook van een R6 Naar een SM gegaan, het is een XT660X volgens echte dai harts is dit niet echt een SM maar ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Neem bijv de drempels die ze op dijken aanbrengen, met je SS moet je afremmen en er recht over heen gaan. Met je SM ga je gewoon op je steppies staan en vol gas er overheen. dan een klaverblad, hier haal je dezelfde bochten snelheid als met je SS lullig voor die blade rijders. Als je ze later op de parking spreek zijn ze allemaal onder de indruk van je fietsie, sommige overwegen er dan ook een aan te schaffen. Of ze dat ook doen ????

groeten Look
 
Ik ben ook van een R6 Naar een SM gegaan, het is een XT660X volgens echte dai harts is dit niet echt een SM maar ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Neem bijv de drempels die ze op dijken aanbrengen, met je SS moet je afremmen en er recht over heen gaan. Met je SM ga je gewoon op je steppies staan en vol gas er overheen. dan een klaverblad, hier haal je dezelfde bochten snelheid als met je SS lullig voor die blade rijders. Als je ze later op de parking spreek zijn ze allemaal onder de indruk van je fietsie, sommige overwegen er dan ook een aan te schaffen. Of ze dat ook doen ????

groeten Look
Het is de bedoeling van een sm dat je bochtjes draaid.
dus is het leuk om een verkeersplein juist niet rechtdoor te nemen :Y
 
als je ook nog eens bij je tante in oost groningen langs wilt gaan :Y :Y koop dan een ktm 950 supermotard.
Is wel geen eencilinder! maar stuurt, remt, trekt, en blaft, wel als een eencilinder.
maar dan wel met de onderhoudsintervallen van een viercilinder *O* *O* ,
en geloof mij er is niemand die meer met je wilt spelen op de weg (op de supermotards na dan, die zijn de enige die je bij kunnen houden)
gewoon 230 kilometer op een tank, snelweg ,toertocht,zandweg,het maakt niet uit.
meer info ktm 950 topic :] :]
 
Ik begon het echt snelle werk toch wel te missen na de overstap naar een SM..
.. circuitdagje Zandvoort, snelwegbochten doorvlammen met 180+ , toertochten van een paar honderd kilometer etc.. :) Was leuk voor een jaar, maar een SM is meer iets voor erbij. :}
Mijn voorkeur gaat uit naar een Husa. :9

husaberg2ra.jpg


Of idd een KTM950SM als je van 1 motor uitgaat. :]
Maar 2 aparte is elk best of both worlds. Even een gezegde verkracht. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik begon het echt snelle werk toch wel te missen na de overstap naar een SM..
.. circuitdagje Zandvoort, snelwegbochten doorvlammen met 180+ , toertochten van een paar honderd kilometer etc.. :) Was leuk voor een jaar, maar een SM is meer iets voor erbij. :}
Mijn voorkeur gaat uit naar een Husa. :9

(Afbeelding)

Of idd een KTM950SM als je van 1 motor uitgaat. :]
Maar 2 aparte is elk best of both worlds. Even een gezegde verkracht. :+

Prima te doen hoor cicuitdagje op zandvoort met een SM *O*

SM op Zanvoort
 
Leuk filmpje. De cameramotor draait ook wel aardig wat toeren. Maar dit circuit is niet echt ideaal voor SM's. Maar lijkt me wel leuk om een keer te doen. Lekker klein achtertandwiel er op...
 
:} *O* supervet!! volgens mij krijgt zo'n 1 cilinder dan toch wel ongenadig hard op zijn donder :]

Valt toch wel mee, niet meer als met de cross hoor ;)
Dit is trouwens de Rico van www.actionfoto.nl op zijn KTM 380, 2 tact. Langzame bochten gaan prima, maar op de rechte stukken kom je toch echt te kort! Als je nagaat dat SS'ers 240 rijden en jouw top rond de 160 ligt ;)

Dit is trouwens dezelfde motor maar dan met noppenwielen :P

full
 
En dat laatste, ja daar heb je wel gelijk in denk... Pas nog naar de Ardennen geweest maar dat zit er dan idd niet meer in nee! :N


Kom net uit de ardennen, op me 2-takt ruim 1700 km geknalt, in de ardennen en luxemburg

Kan makkelijk, de afstandsgrens zal niet afhankelijk zijn van je motor, eerder hoeveel km's je achterste urenlang kan volhouden
 
helaas nog geen atiepics....


niet bang zijn voor een krasje of een kapot kapje, dat hoort erbij :P wat een lol!

full
 
Hmm, ik heb nog vage herinneringen aan een toertochtje over kleine bochtige hobbelige weggetjes (jeweetwel, waar een SM het toch heel erg goed zou moeten doen t.o.v. een supersport) waarbij een niet nader te noemen KTM het niet kon bijbenen achter een R1... 8-) Dus ehh, een SM is te traag om te toeren? :Z

:Z

ik heb al eens een cbr1000rr in een maïsveld zien rijden die wou meerijden met ons :Z :Z :Z
 
Kom net uit de ardennen, op me 2-takt ruim 1700 km geknalt, in de ardennen en luxemburg

Kan makkelijk, de afstandsgrens zal niet afhankelijk zijn van je motor, eerder hoeveel km's je achterste urenlang kan volhouden
Hoe heb je dat trouwens met tanken gedaan? Er zijn niet erg veel pompen met mengsmering meer. Dus een busje olie bij je. Je weet van te voren niet precies hoeveel liter er in je tank gaat, en dus ook niet hoeveel olie je er eerst in moet gooien. Doe je het andersom, dan mengt het slecht...



Tenzij je motor een apart olietankje heeft, wat een scooter ook heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan