Van voren snelheid gelaserd .

MVagustaRF4

Rookie
20 jul 2020
1
0
Hallo. Reed laatst op de weg Dronten naar Elburg. Met mijn agustaF4 haal een busje in zie op 500/600 meter 3 witte auto's staan vertrouw het van 180 terug naar 80 . De agent was bezig auto's aan het laseren die mij tegemoet Kwamen. Toen ik dichtbij was draaide hij zich om . Nu weet ik niet wat zijn bedoeling was. Kijk hij en denkt hij geluksvogel . Of met de bedoeling moet alleen je kenteken nog hebben. Ik kon niet zien of hij de laser op mij gericht had bij veel te hoge snelheid had daarvoor was ik te ver weg. Mag dat op grote afstand snelheid meten van voren en daarna het kenteken . Dan wordt dat knippen en plakken . Mag dat Ik weet zeker hij heeft in de verte gehoord met het inhalen van het busje . Trek meestal door na 10000 toeren . Ben bang dat binnenkort een brief in de bus valt. Afwachten maar. Ze kunnen tegenwoordig je snelheid meten op 1000 meter afstand. Groetjes Gerrit 🥵 🏍️
 
Lasergun
Een lasergun meet de snelheid waarmee een auto op het apparaat afrijdt. Hij doet dat met de snelheid van het licht en tot op drie cijfers achter de komma nauwkeurig. Een lasergun laat alleen zien hoe hard iemand rijdt, maar slaat geen informatie van de automobilist op. Daarom wordt de bestuurder vaak aan de kant
gezet (staandehouding).

 
Haha.. mooi eerste bericht hier :+

Als ik het zo lees (ontcijfer) heb ik het vermoeden dat je geluk gehad hebt. Hij zal zich mogelijk omgedraaid hebben omdat hij je hoorde. Normaal gesproken wordt je bij een controle met lasergun staande gehouden, en dus niet achteraf pas bekeurd.
 
Welkom.

De agent zal je met een lagere snelheid als 50 te hard hebben gelaserd. Bij rijbewijs inname zal je staande gehouden worden. Ik verwacht dat je de boete sowieso thuis kunt verwachten.
 
reken maar op de prent, had hetzelfde met een flitsbusje een paar jaar terug. Van voren geflitst maar hij lag dus niet te slapen in zijn bus 🥺 en heeft mijn kenteken gewoon genoteerd.....
 
Hallo. Reed laatst op de weg Dronten naar Elburg. Met mijn agustaF4 haal een busje in zie op 500/600 meter 3 witte auto's staan vertrouw het van 180 terug naar 80 . De agent was bezig auto's aan het laseren die mij tegemoet Kwamen. Toen ik dichtbij was draaide hij zich om . Nu weet ik niet wat zijn bedoeling was. Kijk hij en denkt hij geluksvogel . Of met de bedoeling moet alleen je kenteken nog hebben. Ik kon niet zien of hij de laser op mij gericht had bij veel te hoge snelheid had daarvoor was ik te ver weg. Mag dat op grote afstand snelheid meten van voren en daarna het kenteken . Dan wordt dat knippen en plakken . Mag dat Ik weet zeker hij heeft in de verte gehoord met het inhalen van het busje . Trek meestal door na 10000 toeren . Ben bang dat binnenkort een brief in de bus valt. Afwachten maar. Ze kunnen tegenwoordig je snelheid meten op 1000 meter afstand. Groetjes Gerrit 🥵 🏍

Waarschijnlijk dacht hij:
1: Waarom zou je 180 rijden waar je 80 mag (Edit want maakte een Smiley...)
2: Waarom zou je een busje inhalen met dergelijke snelheid als je (blijkbaar) tegemoet komend verkeer hebt?
3: Ik ga omdraaien zodat hij zich sowieso betrapt voelt, laat 'm maar zweten de komende weken.
4: Met 80 is een kenteken voor een agent goed leesbaar, dus wellicht hebben ze genoteerd. Bekeuren zonder staandehouden mag mijns inziens nog steeds.
5: Gewoon niet doen. Bekeuring zou terecht zijn. Snap dat je hoopt van niet, maar sommigen hier zullen hopen van wel :X
 
Ze mogen je van voren niet laseren, daar heb je geen kenteken!

Oh wacht.. toch wel *O* Doet het er trouwens iets toe wat voor soort motor het is? Maar Gerrit, je bent wel vroeg voor de vrijdag!
 
Het echte antwoord weet je waarschijnlijk pas over een paar weken, want ja het is mogelijk dat hij je heeft gelaserd en je kenteken heeft genoteerd zonder je staande te houden, maar het hoeft niet.
 
Die prent wordt geschreven op kenteken. Ook wel eens gehad.
Kan je beter door een flitspaal te grazen worden genomen, heb je nog een foto als aandenken
 
Voor zover ik weet. Een hele tijd terug ook gelaserd. Althans reed voorbij een punt waar agenten stonden te laseren. Waren bezig met iemand anders. Hadden wel mijn snelheid gelaserd. Reed te snel. Ik ben toch maar even terug gereden. Puur omdat ik wilde weten of ik nou de sjaak was. Ik kreeg te horen dat ik te snel reed (+30). en dat ik heel veel geluk had. Als ze laseren moeten ze je staande houden, kreeg ik te horen. Ze waren dus bezig met iemand anders en konden op dat moment me niet veilig aan de kant zetten was het verhaal. Even mea culpa gedaan en ik kon daarna weer verder rijden. Nooit meer wat van gehoord. Dus wat hierboven staat klopt. Staande houden. Zo niet dan gok ik erop dat je er dus nooit meer wat van hoort. Groet.

Overigens maakt het geen moer uit hoever je bent. Agenten doen een meting. En ze zeiden dat dit over flink wat meters kan. Ik dacht een paar honderd meter. Vrij ver in ieder geval. Als de meting goed is dan heb je pech. Als je staande word gehouden helemaal. Groet.
 
Staande houden is niet verplicht.

Ben destijds actie gaan ondernemen vanwege niet kloppende tijd en locatie. Altijd handig om logging in je gps aan te laten staan.
Na een belletje met het CVOM wist de zeer behulpzame dame me te vertellen dat ze achter me gereden hebben en geen foto en videomateriaal hebben en dat de snelheid naar beneden was bijgesteld.

Snelheid naar beneden bijgesteld klopte wel, had echt wel sneller gereden dan vermeld op de prent.

Afijn, via een voorbeeldbrief van het flitsforum voorlopig bezwaar aangetekend en een dikke enveloppe met keuringsrapporten ontvangen en een verklaring waarom ze me niet staande hebben gehouden.

Rapport van de verbalisant zat vol met fouten, verkeerde kleur van het voertuig en de Transalp had zijwieltjes gekregen (voertuig op meer dan 2 wielen).

Uiteraard nog wel definitief bezwaar aangetekend, maar deze worden standaard afgewezen door een computer of stagiaire die zich voordoet als officier van justitie.

Volgende stap was naar de rechter stappen, ga je ook niet doen voor een prent van 119 euro..

Vermoed dat er een Politie functionaris met dijkwoning in vrije tijd achter me gereden heeft, was op de Lekdijk.
In ieder geval heeft deze naaierd flink wat huiswerk gekregen voor zijn naaiactie buiten werktijd :+
 
Hallo. Reed laatst op de weg Dronten naar Elburg. Met mijn agustaF4 haal een busje in zie op 500/600 meter 3 witte auto's staan vertrouw het van 180 terug naar 80 . De agent was bezig auto's aan het laseren die mij tegemoet Kwamen. Toen ik dichtbij was draaide hij zich om . Nu weet ik niet wat zijn bedoeling was. Kijk hij en denkt hij geluksvogel . Of met de bedoeling moet alleen je kenteken nog hebben. Ik kon niet zien of hij de laser op mij gericht had bij veel te hoge snelheid had daarvoor was ik te ver weg. Mag dat op grote afstand snelheid meten van voren en daarna het kenteken . Dan wordt dat knippen en plakken . Mag dat Ik weet zeker hij heeft in de verte gehoord met het inhalen van het busje . Trek meestal door na 10000 toeren . Ben bang dat binnenkort een brief in de bus valt. Afwachten maar. Ze kunnen tegenwoordig je snelheid meten op 1000 meter afstand. Groetjes Gerrit 🥵 🏍

Ik zie nergens een vraagteken, ik heb geen idee wat je vraag nu eigenlijk is ?




Welkom.

De agent zal je met een lagere snelheid als 50 te hard hebben gelaserd. Bij rijbewijs inname zal je staande gehouden worden. Ik verwacht dat je de boete sowieso thuis kunt verwachten.

Je bedoeld dat de overschrijding minder dan 50km/u over de Vmax is geweest ?

Maakt geen verschil.

Bij een staandehouding en 50+ word je rijbewijs ter plekke ingevorderd.
Zonder staandehouding krijg je een schriftelijke uitnodiging eea toe te lichten en dan kan je alsnog een ontzegging opgelegd krijgen.



Voor zover ik weet. Een hele tijd terug ook gelaserd. Althans reed voorbij een punt waar agenten stonden te laseren. Waren bezig met iemand anders. Hadden wel mijn snelheid gelaserd. Reed te snel. Ik ben toch maar even terug gereden. Puur omdat ik wilde weten of ik nou de sjaak was. Ik kreeg te horen dat ik te snel reed (+30). en dat ik heel veel geluk had. Als ze laseren moeten ze je staande houden, kreeg ik te horen. Ze waren dus bezig met iemand anders en konden op dat moment me niet veilig aan de kant zetten was het verhaal. Even mea culpa gedaan en ik kon daarna weer verder rijden. Nooit meer wat van gehoord. Dus wat hierboven staat klopt. Staande houden. Zo niet dan gok ik erop dat je er dus nooit meer wat van hoort. Groet.

Overigens maakt het geen moer uit hoever je bent. Agenten doen een meting. En ze zeiden dat dit over flink wat meters kan. Ik dacht een paar honderd meter. Vrij ver in ieder geval. Als de meting goed is dan heb je pech. Als je staande word gehouden helemaal. Groet.

Het is niet zo dat ze je moeten staande houden bij het laseren, het verdiend wel sterk de voorkeur, maar juridisch is het geen probleem om ook een overtreding vastgesteld met laser op kenteken uit te schrijven.

Weet je wel zeker dat ze idd jouw snelheid hadden gelasert of hebben ze op de bluf een getal genoemd ?



Motoren laseren is nl iets moeilijker als een auto, weinig frontaal oppervlak.
Een kenteken lezen waar je je voor om moet draaien is niet altijd zo makkelijk, zeker niet als je de motorplaat moet lezen, andere vorm als de autokentekens waar je de combinaties zo achter elkaar hebt staan.
Een kenteken lezen terwijl t voertuig snelheid heeft...hoe hoger, hoe moeilijker.
Al met al, motorrijders kunnen gelasert worden en onafhankelijk van de geconstateerde snelheid word je staande gehouden of krijg je een bon op je deurmat.
 
Staande houden is niet verplicht.

Ben destijds actie gaan ondernemen vanwege niet kloppende tijd en locatie. Altijd handig om logging in je gps aan te laten staan.
Na een belletje met het CVOM wist de zeer behulpzame dame me te vertellen dat ze achter me gereden hebben en geen foto en videomateriaal hebben en dat de snelheid naar beneden was bijgesteld.

Snelheid naar beneden bijgesteld klopte wel, had echt wel sneller gereden dan vermeld op de prent.

Afijn, via een voorbeeldbrief van het flitsforum voorlopig bezwaar aangetekend en een dikke enveloppe met keuringsrapporten ontvangen en een verklaring waarom ze me niet staande hebben gehouden.

Rapport van de verbalisant zat vol met fouten, verkeerde kleur van het voertuig en de Transalp had zijwieltjes gekregen (voertuig op meer dan 2 wielen).

Uiteraard nog wel definitief bezwaar aangetekend, maar deze worden standaard afgewezen door een computer of stagiaire die zich voordoet als officier van justitie.

Volgende stap was naar de rechter stappen, ga je ook niet doen voor een prent van 119 euro..

Vermoed dat er een Politie functionaris met dijkwoning in vrije tijd achter me gereden heeft, was op de Lekdijk.
In ieder geval heeft deze naaierd flink wat huiswerk gekregen voor zijn naaiactie buiten werktijd :+

Waarom een bezwaarschrift schrijven als je zelf weet dat je een prent krijgt voor minder dan je daadwerkelijk reedt ?

Waarom wel een bezwaarschrift schrijven maar niet doorzetten als je uitgenodigd word ?

Waarom niet naar de politierechter ? Het kan je 119 euro schelen, maar veeeel belangrijker.... ohnee.... het was helemaal geen onterechte bekeuring |(


Die 'naaiert' heeft dat huiswerk gewoon in de baas zijn tijd gedaan, en die tijd hebben jij en ik betaald van onze belastingen.
Ook alle andere 'zand-in-de-molen' redeneringen kunnen overboord, de molen word gewoon groter gemaakt, van jouw en mijn belastingcenten.
Het enige positieve affect is dat er een paar mensen extra aangenomen moeten worden, scheelt weer werkelozen maar verder heeft het 0 nut.
De enige die het tijd kost....ben je zelf *D
 
Ik zie nergens een vraagteken, ik heb geen idee wat je vraag nu eigenlijk is ?






Je bedoeld dat de overschrijding minder dan 50km/u over de Vmax is geweest ?

Maakt geen verschil.

Bij een staandehouding en 50+ word je rijbewijs ter plekke ingevorderd.
Zonder staandehouding krijg je een schriftelijke uitnodiging eea toe te lichten en dan kan je alsnog een ontzegging opgelegd krijgen.





Het is niet zo dat ze je moeten staande houden bij het laseren, het verdiend wel sterk de voorkeur, maar juridisch is het geen probleem om ook een overtreding vastgesteld met laser op kenteken uit te schrijven.

Weet je wel zeker dat ze idd jouw snelheid hadden gelasert of hebben ze op de bluf een getal genoemd ?



Motoren laseren is nl iets moeilijker als een auto, weinig frontaal oppervlak.
Een kenteken lezen waar je je voor om moet draaien is niet altijd zo makkelijk, zeker niet als je de motorplaat moet lezen, andere vorm als de autokentekens waar je de combinaties zo achter elkaar hebt staan.
Een kenteken lezen terwijl t voertuig snelheid heeft...hoe hoger, hoe moeilijker.
Al met al, motorrijders kunnen gelasert worden en onafhankelijk van de geconstateerde snelheid word je staande gehouden of krijg je een bon op je deurmat.

Ik durf met grote zekerheid te zeggen dat wat ze toen hadden gemeten klopt. 70km per uur weg wat overgaat op een 50km/u weg. Waar je de stad/bebouwde kom in rijd. Ik reed daar toen der tijd regelmatig voor ww. En ik durf ook wel te zeggen dat ik daar te hard reed. Dat stuk zijn wel vaker ongelukken, dus of het verstandig is om daar te hard te rijden kunnen we nog een discussie over houden. Ik denk dat het terecht is, dat ze daar controleren. En ja ik reed er dus te hard. Ze laseren vanuit hun punt en dat gaat honderden meters ver. Ik weet zeker dat ik daar rond de 80 a 90 reed. Meting zei dus 86. En dat geloof ik meteen. Wat ze zeiden geloof ik ook. Ik ben, nadat ik daar langs was gereden, terrug gereden. Dus ze hadden me toen net zo goed nog kunnen bekeuren. Ze konden me alleen bekeuren als ze me staande hadden gehouden. was de uitleg. Ik kan ook heel veel geluk hebben. Maar ik neem maar even aan dat wat ze zeiden klopt. En waarom zouden ze dit tegen me zeggen, als dit niet klopt?

Overigens ben ik het er mee eens dat ze het misschien kunnen doen zonder je staande te houden. Maar wat blijft er dan over als je dit voor laat komen. Geen vier ogen principe. Zoals je in een onopvallende auto hebt. Twee agenten. Twee keer twee ogen. Dan ben je de sjaak. Maar als het gaat om 1 agent. Hmmmm. Discutabel. Je wint het denk ik niet in de rechtszaal. Maargoed. Denk nog steeds dat hij er niks van gaat horen. Kan ook zijn dat ze de andere kant op aan het laseren waren. Enige wat hij kan doen is afwachten. De staatspooierpost krijg je vanzelf.
 
Ik durf met grote zekerheid te zeggen dat wat ze toen hadden gemeten klopt. 70km per uur weg wat overgaat op een 50km/u weg. Waar je de stad/bebouwde kom in rijd. Ik reed daar toen der tijd regelmatig voor ww. En ik durf ook wel te zeggen dat ik daar te hard reed. Dat stuk zijn wel vaker ongelukken, dus of het verstandig is om daar te hard te rijden kunnen we nog een discussie over houden. Ik denk dat het terecht is, dat ze daar controleren. En ja ik reed er dus te hard. Ze laseren vanuit hun punt en dat gaat honderden meters ver. Ik weet zeker dat ik daar rond de 80 a 90 reed. Meting zei dus 86. En dat geloof ik meteen. Wat ze zeiden geloof ik ook. Ik ben, nadat ik daar langs was gereden, terrug gereden. Dus ze hadden me toen net zo goed nog kunnen bekeuren. Ze konden me alleen bekeuren als ze me staande hadden gehouden. was de uitleg. Ik kan ook heel veel geluk hebben. Maar ik neem maar even aan dat wat ze zeiden klopt. En waarom zouden ze dit tegen me zeggen, als dit niet klopt?

Overigens ben ik het er mee eens dat ze het misschien kunnen doen zonder je staande te houden. Maar wat blijft er dan over als je dit voor laat komen. Geen vier ogen principe. Zoals je in een onopvallende auto hebt. Twee agenten. Twee keer twee ogen. Dan ben je de sjaak. Maar als het gaat om 1 agent. Hmmmm. Discutabel. Je wint het denk ik niet in de rechtszaal. Maargoed. Denk nog steeds dat hij er niks van gaat horen. Kan ook zijn dat ze de andere kant op aan het laseren waren. Enige wat hij kan doen is afwachten. De staatspooierpost krijg je vanzelf.

Geen idee, dat zul je toch echt hun zelf moeten vragen. ;)

Ik weet wel dat ook bij laseren de bekeuring op kenteken geschreven kan worden.

En als ze het middels een staandehouding hadden willen doen, hadden ze dat ook kunnen doen toen je terug kwam rijden, uit nieuwsgierigheid. ( daarom klinkt het voor mij ook heel onverstandig om je nog een keer te melden, als ze je kenteken in eerste instantie niet hadden kunnen lezen...hadden ze je nu alsnog kunnen bekeuren )
Tussen het moment van constateren en de staande houding zit wel vaker tijd, kan rustig oplopen tot 10/15 minuten, geen probleem.

1 agent discustabel ?
Echt niet.
Hoe denk je dat een motoragent zijn werk doet ?
Er bestaat geen vier ogen principe voor verkeersovertredingen, de waarneming van 1 beëdigd politieagent is genoeg om juridisch een bekeuring te schrijven en dat houdt 100% stand, ook als je in bezwaar gaat.
 
Daarom zei ik al. Discutabel. Maar je wint het niet in de rechtszaal. Dat het misschien onverstandig is om terug te rijden, is ook een punt. Ik heb het wel gedaan. Uit nieuwsgierigheid. Wilde weten of ze met hadden gelaserd en wat de schade was. Het kan zijn dat ik heel veel geluk heb. Maar twee agenten hebben me ditzelfde verhaal toen gemeld. Je rijd de fuik in, als het ware. Word op dat moment gelaserd en van de weg gehaald. Als dat niet lukt. Dan is het geluk voor jou. Ik neem maar even aan dat het zo zou moeten gaan. Als ze je kenteken hebben en daar op uitschrijven is het jouw verhaal tegen hun verhaal. Je verliest het. Dus ik zal wel geluk hebben gehad.

Plus aardige agenten, die op dat moment geen zin hadden om een bon uit te schrijven. Het kan ook te maken hebben met hoe je jezelf opstelt. Sorry zeggen. Schuld bewust zijn. Meaculpa. Leuk praatje maken. Geen boete krijgen. Weer verder rijden, alsof er niks gebeurd is. Ik weet het niet. Maargoed. Dit was de uitleg toen der tijd. Groet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan