van welk materiaal is de kuip gemaakt, Triumph 955i Daytona?

motormans

MF'er
30 jun 2012
30
0
Utrecht
Hallo allemaal,

Weet hier iemand van welk materiaal de kuip gemaakt is van een Triumph 955i Daytona?
Bouwjaar 2001
Goudgeel, ronde vormen.


Mijn zijkuipdeel (rechts) is kapot. Onderdeelnummer T2312871-FC (?)
Is dit onderdeel nog ergens beschikbaar of kunt iemand mij vertellen van welk materiaal dit gemaakt is zodat ik het kan repareren? En hoe zou ik het dan kunnen repareren? Er zijn alleen diverse brokken af, geen schaafschade. Hij is omgevallen...


Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Kijk even goed naar de binnenkant. Waarschijnlijk staat er (in relief) wel ergens een materiaalcode in.
Het kan zomaar een ABS zijn.
 
En ABS is goed te repareren. Met MEK kun je ABS oplossen en vloeibaar maken, delen verlijmen en met de licht vloeibare de zaak opvullen. En het is hetzelfde materiaal dus sterk. MEK heb ik gehaald bij Werken Met Merken, internetshop en fysieke winkel.
 
Na wat rondgevraagd te hebben bij wat dealers (b)lijkt het dat alleen de carburatie-modellen van vóór 1997 ABS-kuipen hebben.

Voordat ik de kuip eraf haal moet ik eerst alle brokken netjes geordend hebben zodat ie straks nog steeds op een Daytona lijkt en niet op een ratbike...

Afgelopen nacht idd al een jampotje met oud ABS te weken gelegd in de aceton (enigzins vergelijkbaar met MEK). Maar vanaf vandaag ben ik er redelijk van overtuigd dat de kuip geen ABS is... (Dealers enzo weten het ook allemaal niet zo goed B| )
 
Laatst bewerkt:
Na wat rondgevraagd te hebben bij wat dealers (b)lijkt het dat alleen de carburatie-modellen van vóór 1997 ABS-kuipen hebben.

Voordat ik de kuip eraf haal moet ik eerst alle brokken netjes geordend hebben zodat ie straks nog steeds op een Daytona lijkt en niet op een ratbike...

Afgelopen nacht idd al een jampotje met oud ABS te weken gelegd in de aceton (enigzins vergelijkbaar met MEK). Maar vanaf vandaag ben ik er redelijk van overtuigd dat de kuip geen ABS is... (Dealers enzo weten het ook allemaal niet zo goed B| )

De kuip van die van mijn Zwager (2006) is gewoon ABS, te repareren met MEK en gesmolten Lego.
Aceton werkt ook trouwens, te verkrijgen bij de verfzaak en Karwei.
 
Overigens heeft mijn zwager via een duitse??? website een nieuw kuipdeel gevonden, origineel Triumph, voor ik meen nog geen €150,-, in de juiste kleur en bestickert.
Indien je intresse hebt kan ik eens voor je vragen waar dat was.


Edit,

misschien zijn jouw kuipen al niet origineel meer?
 
Laatst bewerkt:
Omdat hij eens is omgevallen, de kuip is gerepareerd met Lego en Aceton.

En toen zomaar begonnen met Lego en aceton? Waardoor was je er zeker van dat dát het juiste was?

Lego oplossen is één, maar moet je ook niet de randjes van de kuipscherven zacht maken? En hoe heeft ie dat gedaan? De kunst is natuurlijk om er uiteindelijk geen spuitwerk meer aan te hebben.
 
Overigens heeft mijn zwager via een duitse??? website een nieuw kuipdeel gevonden, origineel Triumph, voor ik meen nog geen €150,-, in de juiste kleur en bestickert.
Indien je intresse hebt kan ik eens voor je vragen waar dat was.


Edit,

misschien zijn jouw kuipen al niet origineel meer?

Ik heb zeker interesse! Liefst vandaag nog! :Y

Of mij kuip origineel is...tja...wie zal het zeggen. Ik heb iig wel die indruk.
 
Betreft het dit model (955i met Gen1 kuipwerk)?
triumph-daytona-955i-2001-13.jpg


Zo ja; ABS kunststof.
 
Hmmo...kijken?? Dit is een nietsonzienende destructieve wijze van testen... Nou ja, als het niet anders kan zal ik mn fiets misschien alsnog ff in de hens steken. :o

Maar uiteraard dank voor je input.
:+

Ik zou een heel klein stukje nemen. Niet direct met de gasbrander je hele motor in de hens steken :+
 
Heb zelf een T595 gehad in deze kleur :)
Gen1 staat voor generatie 1, deze kuipen zijn namelijk op de (orginele) Daytona T595 geleverd. De 955i had in eerste instantie ook deze kuipset maar ander/verbeterd motorblok, daarna kwam de facelift:
daytona955i.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bedankt. Ik ga daar straks ff op rondneuzen.

Inmiddels heb ik een 2e hands kuipdeel gevonden. De kleur komt exact overeen, maar de bestikkering is anders. Ik kan nu iig weer rijden! Een juiste rechterkuipdeel moet ik gewoon maar eens een x tegenaan lopen. Hoop ik. Ik hou me aanbevolen, dus als iemand wat weet? Tot die tijd voldoet ie prima.

Er staat idd ABS "gestanst" op de binnenzijde van de kuip,..

Bedankt allemaal voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan