Van welk merk/type (bouwjaar?) motor komt deze remhendel?

frankrs6

MF'er
30 mrt 2018
102
108
Breda
Hi,

Bij het demonteren van mijn kromme remhendel en na het bestellen van een nieuwe via ebay, kom ik tot de conclusie dat mijn BMW f650strada uit 1999, geen originele voorrem heeft. Immers de remhendel die ik binnenkreeg is anders, daarna gelijk mij suf gezocht op internet, en inderdaad, alle remhendels besteld voor een F650strada zien eruit als de remhendel die ik via ebay binnenkreeg.

Met deze wetenschap en de wetenschap dat mijn motor een 19” voorwiel heeft (terwijl een strada met 18” kwam, de funduro had wel 19”) doet mij vermoeden dat er al wat geknutseld is aan de motor. Bijgaand foto’s van de op mijn motor gemonteerde remhendel, ik hoop dat iemand aan de hand van de remhendel weet van wat voor motor dit komt, zodat ik een gebruikte/nieuw remhendel kan zoeken die recht is 8-)

thumbnail_IMG_1712.jpg
thumbnail_IMG_1713.jpg
thumbnail_IMG_1714.jpg
 
ervaring ermee dat terug buigen niet gaat ?????
met wat warmte kan er veel maar ben wel een voorstander om deze te vervangen is namelijk geen originele dus kwaliteit is een ?????

Ja ervaring mee. (Niet specifiek deze natuurlijk) Het lijkt een soort zamac aluminium combinatie. Ik vermoed gemaakt om te breken tegen knelgevaar van de hand.
Ik ben bang dat het met veel warmte nog niet gaat.
 
Dit is een beetje of topic hoppelijk mag dit

Pas nog een van Brembo koppelingspomp aangepast was een te kort exemplaar naar mijn zin
boven origineel
midden aangepast onder waar ik het hendeldeel van gebruikt heeft
1665218171261.png


en het eind resultaat

1665218237882.png

Kwam net even tever van het stuur af en na wat opwarmen meer naar het stuur verbogen .
Had niet echt het idee dan er veel zink in zat zoals bij veel goedkope imitatie hendels het geval is
 
Dit is een beetje of topic hoppelijk mag dit

Pas nog een van Brembo koppelingspomp aangepast was een te kort exemplaar naar mijn zin
boven origineel
midden aangepast onder waar ik het hendeldeel van gebruikt heeft
Bekijk bijlage 1811363

en het eind resultaat

Bekijk bijlage 1811364
Kwam net even tever van het stuur af en na wat opwarmen meer naar het stuur verbogen .
Had niet echt het idee dan er veel zink in zat zoals bij veel goedkope imitatie hendels het geval is

Modbreak:

voor zijsporen en offtopic is speciaal een topic in het leven geroepen in de afdeling techniek, gebruik deze dan ook!!

 
Check, hierbij de foto's van de rempomp, en voor de zekerheid ook maar van de remklauw erbij gedaan. De klauw is brembo idd. Je ziet waar de hendel vastzit een soort hol " pijpje" (waarvan het kopje breder is die aan 2 kanten vlak is) waarmee de remhendel in de " houder" zit. Aan de onderkant zit er op het pijpje een heel vlak/plat moertje.

Hoop dat iemand de juiste weet, ik ben niet zo handig als sommigen die gereageerd hebben die een bestaande remhendel hebben bijgewerkt zeg maar.

thumbnail_IMG_1756.jpg
thumbnail_IMG_1758.jpg
thumbnail_IMG_1759.jpg
 
oh ja check, thanks, ga ik zeker proberen! Blijft wel gek dat de remhendels die ik online vind passend bij deze motor er dus echt anders uitzien, maar goed, weer wat geleerd!
 
Eerst bij de brommerzaak geweest, maar die buxy hendels hebben een veul kleiner gat, dat ging niet. Daarna naar een wat kleinere motorzaak waar ik nog nooit geweest was (voornamelijk onderhoud/reparatie ipv verkoop denk ik), die had 'm niet liggen, leek universeel ook niet te krijgen te zijn dus ging 'm via BMW bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan