van welke fietsen kan ik onderdelen gebruiken ?

Prins Paol

Die hard MF'er
9 jan 2008
894
1
ik heb wellicht onderdelen nodig voor een blok van een srad 600 van '97, ik ben namelijk vandaag onderuit gegaan (kiezel en remmen gaan niet samen, moest wel remmen anders was t vangrail)
na de val liep de motor niet helemaal meer lekker, hij haperde zodra je iets hoger in de toeren kwam.
hij is op zn linkerzij gevallen,niet hard ongeveer met 15km p.u.
links zit toch de spoel van de onsteking of niet? zou dit het kunnen zijn ? (ben niet zo'n techneut) morgen zal ik eens alles goed bekijken en dan zal het probleem wel naar voren komen.
mocht ik onderdelen moeten vervangen, van welke motoren/jaartallen kan ik dan wat gebruiken zoals ik al zei ik heb een srad 600 van 97


alvast bedankt

mvg yvo :?
 
volgens mij kan het haperen door verschillende dingen komen.
ik zou eerst ff goed kijken of er onderdeelen zichbaar beschadigt zijn, mischien de kappen er ff afhalen.

wat ik zo hoor is dat de motor op zijn zij heeft gelegen, zit er geen lucht in de benzineslang?
laat anders je motor ff een tijdje stationar lopen.

maar vaak kunnen onderdelen van andere type motoren wel worden uitgewisseld, (pas maken kan meestal ;) ) maar kijk eerst ff of er niet iets zichbaars kapot / afgebroken is.


GR NEMO!
 
volgens mij kan het haperen door verschillende dingen komen.
ik zou eerst ff goed kijken of er onderdeelen zichbaar beschadigt zijn, mischien de kappen er ff afhalen.

wat ik zo hoor is dat de motor op zijn zij heeft gelegen, zit er geen lucht in de benzineslang?
laat anders je motor ff een tijdje stationar lopen.

maar vaak kunnen onderdelen van andere type motoren wel worden uitgewisseld, (pas maken kan meestal ;) ) maar kijk eerst ff of er niet iets zichbaars kapot / afgebroken is.


GR NEMO!

bedankt voor de reactie !

heb vandaag de kappen eraf gehaald en eens naar de dynamo gekeken.
er is geen zichtbare schade, mn vader denkt dat de dynamo kapot is
breng m morgen anders naar iemand die er verstand van heeft

hopelijk valt het allemaal mee, heb de motor van zo'n beetje mn laatste geld gekocht (they made me an offer I could'nt refuse)
 
Ik heb zelf ook eens met een 600 srad op mijn zij gelegen '(
Ik kon toen wel verder rijden, maar had hetzelfde verschijnsel als jij omschrijft, heb toen idd. zoals DA NEMO zegt de motor aan de kant moeten zetten en een paar minuten
stationair laten draaien.
Hierna ging de motor weer normaal draaien en kon ik ondanks het afgebroken schakelpookje toch verder.

Succes ermee!!
 
Ik heb zelf ook eens met een 600 srad op mijn zij gelegen '(
Ik kon toen wel verder rijden, maar had hetzelfde verschijnsel als jij omschrijft, heb toen idd. zoals DA NEMO zegt de motor aan de kant moeten zetten en een paar minuten
stationair laten draaien.
Hierna ging de motor weer normaal draaien en kon ik ondanks het afgebroken schakelpookje toch verder.

Succes ermee!!

heb net met een monteur gebeld en die zei dat er waarschijnlijk het vuil dat in de cabrateur zat is los gekomen en dat dat nu even in het systeem zit.
als het dit is dan is het echt een pak van mn hart want was echt alweer bang dat het me anders een hoop geld ging kosten

in ieder geval bedankt voor de reactie
 
Terug
Bovenaan Onderaan