Van X-max naar T-max

gogo49

MF'er
27 jul 2008
149
0
Na 2 weken van dealer naar dealer te zijn gereden, zag het er naar uit dat mijn droom T-max er niet zou komen voor sluitingstijd van de gratis bromscooter actie.

De zwarte T-Max was niet meer te leveren door Yamaha, en de dealers die er toevallig nog 1 hadden staan gaven voor de actie scooter 500euro minder terug dan als ik bij een andere dealer een andere kleur t-max had gekocht :( .

Tot dat ik toevallig gisteren bij de dealer in Hilversum een net binnen gekomen demo model( van Yamaha zelf) zag staan, in het zwart van 1 jaar oud.

Vanochtend gelijk een test rit gemaakt en gelijk verkocht, oftwel gelijk gekocht :)

Wat een gave motor, hij is echt op geen enkele manier te vergelijken met de x-max, dit is echt een heel andere motor.

Alle luxe zit erop want het is een Packardbell uitvoering, dus ik ben helemaal blij.

Ik heb een jaar garantie dus nu maar hopen dat ik veel onbezorgde km kan rijden :]

Volgende week is hij klaar om afgeleverd te worden, dus nog even geduld
full
 
Was dat toevallig bij v/d Kuinder?
Daar heb ik ze namelijk zien staan!
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst :]

gr Caroline
 
Ja was bij v/d Kuinder er zat geen scooter bij, maar omdat hij 1 jaar oud is, was hij wel een stuk goedkoper dan een nieuwe, waardoor het financiel een goede deal werd.

Ik ben blij dat ik hem daar gekocht heb je word er netjes geholpen en ze weten alles van de t-max.

gr
 
Super gave scoot,wat een power,ik heb zelf ook bij vd Kuinder een proerit mogen maken,wat een apparaat zeg,heel veel plezier ermee,genieten maar!!!
 
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik rij zelf sinds februari dit jaar op een T-Max Packard-Bell en heb net deze week de teller op 10.000 gereden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je er heel blij mee gaat worden. Veel veilige kilometers gewenst.
 
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik rij zelf sinds februari dit jaar op een T-Max Packard-Bell en heb net deze week de teller op 10.000 gereden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je er heel blij mee gaat worden. Veel veilige kilometers gewenst.

Bedankt,weet jij misschien of de zadelverwarming ook bij de bijrijder werkt, of word alleen het voorste gedeelte verwarmd.

gr
 
Supermooi ding!

Heb je de X max ingeruild?

een collega van mij is nl op zoek naar zo'n ding..

Hij heeft net een maand een Cygnus 125, maar heeft spijt als haren op zijn hoofd.... 75 max. met wind tegen is niet fijn.... :P


Veel succes met je mooie T- max!
 
Gefeliciteerd met je "nieuwe" scoot.

Zelf heb ik de T-max al een tijdje op m'n verlanglijstje staan.
Vorig jaar heb ik eerst een tussenstap gemaakt door mijn X-max in te ruilen voor een Majesty 400 (was een demo met 600 km op de teller).
Tot nu toe geen spijt gehad van deze ruil want de Majesty wordt regelmatig gebruikt voor lange (woon-werk) ritten en met een verbruik van rond de 1:30 rijdt dit economisch verantwoord.
Indien ik geen lange afstanden meer zou hoeven te rijden en alleen nog maar voor de fun zal de T-max er vast en zeker komen.

Veel veilige km's gewenst.
 
Bedankt,weet jij misschien of de zadelverwarming ook bij de bijrijder werkt, of word alleen het voorste gedeelte verwarmd.

gr

Ik had eigenlijk geen idee, dus heb ik het net maar eens even getest. En de bijrijdersplaats blijkt niet verwarmd te zijn.

Overigens is mijn ervaring met de zadelverwarming dat hij wel heel erg warm wordt, op een gegeven moment. Dus bij mij is het een kwestie van zo nu en dan aan- en uitzetten. Uiteraard heb ik de verwarming alleen maar helemaal aan het begin van het seizoen gebruikt, en dan ook nog maar een keer of twee. Dus veel ervaring heb ik er niet mee. De handvatverwarming, daarentegen, gebruik ik heel vaak. Vorige week was ik vier dagen in Engeland en heb ik vrijwel de hele tijd de handvatverwarming (zachtjes) aan gehad. En vier weken geleden was ik drie vreselijk regenachtige dagen in het Sauerland. Ook toen had ik continu de handvatverwarming aan. Heerlijk.

Ik hoop hier binnenkort te lezen wat je van je T-Max PB vindt! Zelf vind ik de wegligging ongelooflijk, verbijsterend goed.
 
ik wacht nog om mijn burgman 650 in te ruilen voor een tmax 750.
Zou volgens mijn dealer voor het einde van het jaar zijn of begin volgend jaar.

'k ben curieus.
 
Laatst bewerkt:
Supermooi ding!

Heb je de X max ingeruild?

een collega van mij is nl op zoek naar zo'n ding..

Hij heeft net een maand een Cygnus 125, maar heeft spijt als haren op zijn hoofd.... 75 max. met wind tegen is niet fijn.... :P


Veel succes met je mooie T- max!

De x-max heb ik ingeruild en staat donderdag eind van de middag bij van Kuinderd, hij heeft 7300km gelopen en is in nieuw staat :)

Ik hou jullie op de hoogte.

ps iemand nog interesse voor een x-max sportruit en een thermoscud voor een mooi prijsje :Y

gr gogo
 
Laatst bewerkt:
De tmax rijd perfect, wat een wegligging helemaal top.
De eerste dag woon werk verkeer zit erop en ik moet zeggen ik heb niet 1 min puntje gevonden.

Misschien van de week 1 als ik moet tanken, want ik zie de wijzer aardig snel terug lopen.
Hij zal een stuk duurder rijden als de xmax dat is logische, maar ik hoop wel dat ik minimaal 250km op een tank kan rijden.

Wat rijd die van jullie ongeveer?

Ik wil er binnen kort een andere koppeling in laten zetten, maar nu heb ik gehoord dat hij daardoor nog een stuk duurder gaat lopen, klopt dat?

Hoeveel scheelt dat ongeveer?

gr gogo
 
De tmax rijd perfect, wat een wegligging helemaal top.
De eerste dag woon werk verkeer zit erop en ik moet zeggen ik heb niet 1 min puntje gevonden.

Misschien van de week 1 als ik moet tanken, want ik zie de wijzer aardig snel terug lopen.
Hij zal een stuk duurder rijden als de xmax dat is logische, maar ik hoop wel dat ik minimaal 250km op een tank kan rijden.

Wat rijd die van jullie ongeveer?

Ik wil er binnen kort een andere koppeling in laten zetten, maar nu heb ik gehoord dat hij daardoor nog een stuk duurder gaat lopen, klopt dat?

Hoeveel scheelt dat ongeveer?

gr gogo

Fijn dat je T-Max zo goed bevalt. Ik had nauwelijks anders verwacht.

De mijne loopt ongeveer 1 op 21 en 250 kilometer op een tank moet je daarom zeker kunnen halen. Mijn ervaring is dat de meter al helemaal in het rood staat voordat de kilometerteller de 'reservekilometers' begint op te tellen. Ik heb al eens tot 40 kilometer op reserve gereden, en toen ging er 14,1 liter in de tank.

Ik ben benieuwd wat die van jou verbruikt. Over een andere variator of koppeling kan ik niets zeggen, want ik rij met het origineel.
 
Hallo Gogo,

Wat het scheelt?

Is afhankelijk van een aantal factoren. Bijvoorbeeld je rijstijl en de afstand die je aflegd. Ook het weer is van invloed.

Na wat aanpassingen (Akra, PC3 en J.Costa evo2 race) is mijn verbruik toegenomen van 1:18 naar 1:16. Ik rijd stevig door en vaak kleinere afstanden tot maximaal 14 kilometer. Het zuinigst reed ik tijdens een tourtocht 1:22. Dit was wel in orginele toestand.

Het verbruik gaat een stuk omhoog. Maar je krijgt er :] voor terug.

Dat zal wel even wennen zijn. Als je het verbruik van een X-max gewend bent. ;(

Gr. Leon.
 
Als ik 250 km per tank kan rijden dan kan ik daar wel mee leven, als ik om de 200 km moet tanken zou ik daar wel van balen.

Ik wil mijn kofferrek vervangen voor handvaten, maar nu heb ik gehoord dat die nog al duur zijn, klopt dat, of weet iemand een goedkopen winkel daarvoor?

gr gogo
 
Heeft iemand interesse om het kofferrek te ruilen tegen achterhandgrepen, het moeten dan wel zwarte zijn.

gr gogo
 
Vandaag voor de eerste keer getankt, ik kom op een gemiddelde van 1-17,5.

Ik weet niet of de tank helemaal tot het randje zat toen ik hem kocht.

Ik heb nu wel getankt tot aan het randje, dus de volgende tankbeurt weet ik het verbruik exact.

Dan ga ik ook meer woonwerkverkeer rijden, de eerste tank was lekker gassen en de motor ondekken :]

Klopt het dat als het fuel trip aanslaat dat je nog ongeveer 2.5 liter in de tank hebt, het was toch een 15 liter tank.

thx
 
Volgens mij heb je inderdaad nog iets van 2,5 liter in de tank als de fuel trip aanslaat. Ik heb al eens rond de 40 kilometer op die fuel trip gereden en toen ging er 14,1 liter in de tank. Je zult gemerkt hebben dat de benzinemeter zelf dan al echt op 'leeg' staat.

Mijn verbruik van rond de 1 op 21 realiseer ik door vooral erg lange afstanden te rijden. Ik rij regelmatig 300 kilometer op een dag en heb zelfs vijf keer 600 kilometer op een dag gereden. Ik rij heel vaak ook stukken over mooie binnenwegen (met behulp van m'n Garmin Zumo 660) en dat drukt het verbruik natuurlijk ook wel. Plus dat m'n T-Max inmiddels 11.000 kilometer op de teller heeft (in 7 maanden tijd...) en nu dus goed is ingereden.

Ben benieuwd wat jouw verbruik wordt bij woon-werkverkeer.
 
hoi, gogo49
ik heb zelf een TMAX van 2009 , en het verbruik is 5 Lieter de 100 km , loodvrij 98 !
ik heb inplaats van een koffer achterop de TMAX , een conzole bag aangeschaft , je kan er wel geen helm in plaatsen , maar wel wat eten en drinken en anderre kleine dingen
het is wel wat prijzig , omdat het gemaakt is voor de TMAX > 75 euro !
mijn gedacht zelf , met zo een bak vanachter op je TMAX , dan gaat het sportieve er wat af ! zo een bak is goed denk ik voor een toer motoscooter !
greeetz, en veel plezier met uw TMAX
Race Max 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan