vanaf 1 januari 2017 wordt loodvrije benzine 95 E5 vervangen

Nja, betekend voor mij dat er in de motoren dus duurdere benzine moet. Euro 98 dan maar tanken. E10 is zowel de suzuki als de kawasaki niet geschikt voor.. :/

Gelukkig schijnt het blik het wel aan te kunnen. Maarja, die rijdt niet zoveel.
 
Ik rijd al jaren op 98, ook met de blikken en die lopen er mooier op en zuiniger.
 
Yup, tank nu al meestal met 98 of één van die 'premium' benzines die in principe ook 98 zijn zoals shell V-power. Merk trouwens geen enkel verschil qua verbruik of hoe de motor rijdt tussen 95 of 98.
Maar het scheelt maar een paar euro op een tank, en ethanol is slecht, ik meen nog extra slecht als je een kunststof tank hebt.
 
Ja, het stukje Belgie kwam ik net ook achter. Is in elk geval al een hele opluchting. Daar tank ik niet :)
 
Bio-ethanol is wel de raarste hype die er is. Het is niet schoner, niet goedkoper, niet beter voor het milieu, en wel slechter voor je auto en je motor. Welke oen heeft dat bedacht?
 
Bio-ethanol is wel de raarste hype die er is. Het is niet schoner, niet goedkoper, niet beter voor het milieu, en wel slechter voor je auto en je motor. Welke oen heeft dat bedacht?


Als ik het me goed herinner een linkse politicus :P
 
Bio-ethanol is wel de raarste hype die er is. Het is niet schoner, niet goedkoper, niet beter voor het milieu, en wel slechter voor je auto en je motor. Welke oen heeft dat bedacht?


Stoot het niet minder CO2 uit?
 
In principe heeft het de CO2 die het uitstoot, bij de productie opgenomen. Soort van neutraal dus.
 
In principe heeft het de CO2 die het uitstoot, bij de productie opgenomen. Soort van neutraal dus.


Wat dacht je van de uitstoot van de machines voor ploegen, planten en oogsten en de enorme hoeveelheid warmte die nodig is voor destillatie van de alcohol. Daarnaast een hoop kunstmest en bestrijdingsmiddelen. Weinig netraals aan.