Vanaf volgend jaar mogelijk btw over bpm

HCx

MF veteraan
1 jan 2017
4.296
2.511

De aanpassingen worden op 1 juli 2021 of 1 januari 2022 van kracht.

Mogelijk is het een fout met een vervelend gevolg. Als je van plan bent volgend jaar een nieuwe motor te kopen is het wel iets om in de gaten te houden. Het kan dus lonend zijn om dat voor 1 juli te doen.
 
Hoe helpen we dit land naar de knoppen...

Is toch ongelofelijk.. stelletje zakkenvullers in 070..
Over 20 jaar moet je vanaf je twaalfde zuurstofbelasting betalen..
En ga zo maar door..

🤬🤬🤬🤬
 
Al die huizen en uitkeringen medische zorg van imigranten zullen ergens van betaald moeten worden.
Scholing enz enz enz hulp kost geld heel veel geld.
 
Belasting OVER belasting betalen, wie heeft dan verzonnen? Die BPM die maakt voertuigen hier al veel duurder dan net over de grens... Afgelopen jaar oa naar een nieuwe Versys X 300 gekeken. In België zo'n 800 euro goedkoper dan in Nederland, ongeveer 14% verschil (en dan hebben we het hier over een goedkope motor!).

Ik woon enkele KM van de Belgische grens af. Misschien maken die laatste paar km dan ook niet meer uit :+
 
Belasting OVER belasting betalen, wie heeft dan verzonnen? Die BPM die maakt voertuigen hier al veel duurder dan net over de grens... Afgelopen jaar oa naar een nieuwe Versys X 300 gekeken. In België zo'n 800 euro goedkoper dan in Nederland, ongeveer 14% verschil (en dan hebben we het hier over een goedkope motor!).

Ik woon enkele KM van de Belgische grens af. Misschien maken die laatste paar km dan ook niet meer uit :+

Ik betaal liever wat meer dan dat ik belgië woon. :+
 
Het is sowieso belachelijk dat er nog BPM is, Nu Engeland is uitgestapt zijn wij nu het enigste EU land dat nog BPM heft.
 
Ik zit er niet mee...................:9
Was toch al niet van plan om de komende 10 jaar een andere motor te kopen. (en mss wel NOOIT meer?)
Heel tevreden zoals 't spul nu rijdt....................:t
De 1985-FZ kan nog vele jaren mee en de 2004-Blackbird is pas net ingereden................:W
 
Hoe helpen we dit land naar de knoppen...

Is toch ongelofelijk.. stelletje zakkenvullers in 070..
Over 20 jaar moet je vanaf je twaalfde zuurstofbelasting betalen..
En ga zo maar door..

🤬🤬🤬🤬

Ach je hebt ze zo gek. In Spanje heb je al jaren (volgens mij nu afgeschaft maar weet het niet zeker) belasting op opbrengst van zonnepanelen. Worden wij met ze alle plat gegooid om te vergroenen, investeer je in iets. Mag je vervolgens over die baten ook nog belasting gaan afdragen.

Maar vergis je ook niet in Nederland hé, eerst was het afschaffen van hypotheekrente aftrek (HRA) een onbespreekbaar onderwerp. Daarna geleidelijk afbouwen, maar ook direct wet hillen afbouwen (voorkomen betalen over je eigendom). Nu versnellen ze afgelopen jaar steeds meer met de afbouw van HRA, maar wet hillen s niet. Of te wel nog sneller dan gepland betalen over je huis als je geen hypotheek meer hebt.
 
Laatst bewerkt:
vergeet naast die huizen, ook de electrische auto's niet.
die dingen zijn loodzwaar, waardoor je aanzienlijk meer wegenbelasting betaalt.
momenteel gebeurt dat niet als tijdelijk lokkertje, maar eenmaal moeten ze er toch aan geloven.
En dan is jan met de pet in z'n panda toch aanzienlijk goedkoper uit dan de particulier die met veel pijn en moeite een tweedehands stekkerbak gescoord had.
de enigen die daar geen last van zullen hebben zijn de bazen, die er aftrekposten voor kunnen krijgen op de belasting.

m.a.w. belasting op belasting vooral toebedacht voor de hardwerkende (en minder dik betaalde) massa van Nederland...
 
Kom jij nooit aan de pomp??
Betaal jij nooit je boodschappen??
Per product betaal je en onder aan de kassa bon betaal je nog een beetje..
;)

Ja? Ik weet dat je BTW betaald op je artikelen of diensten, en dan staat meestal onderaan het totaal dat je aan BTW hebt betaald, niet extra BTW die je moet betalen, tenminste, anders is dat nieuw voor mij...

Ik ben wel bekend met erfbelasting over geld waar al (inkomens)belasting over betaald is, maar daar had ik het nu niet over :)
 
Ja? Ik weet dat je BTW betaald op je artikelen of diensten, en dan staat meestal onderaan het totaal dat je aan BTW hebt betaald, niet extra BTW die je moet betalen, tenminste, anders is dat nieuw voor mij...

Ik ben wel bekend met erfbelasting over geld waar al (inkomens)belasting over betaald is, maar daar had ik het nu niet over :)

Per liter benzine betaal je accijns, dat is ook belasting en vervolgens betaal je daar nog eens btw over
 
Alle miljarden die nu worden rondgestrooid zullen toch betaald moeten worden!


kom "gezellig" in 020 wonen...
de WOZ gaat omhoog..
want de gemeente heeft wel erg veel coronakosten gemaakt.. dus wij mogen het oplossen..

daarbij komt nog het beleid van hoe-heet-die-mutzz Sharon Dijksma...

de kades in Amsterdam mogen we ook betalen en moeten we een elektrische auto/ motor kopen, want over een paar jaar mag je de stad niet meer in met een benzine oto...


🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

jaja.. we zijn nog steeds op t buitenland aan het oriënteren...
en dat zal ook niet super zijn..
maar wellicht ook wel...
 
kom "gezellig" in 020 wonen...
de WOZ gaat omhoog..
Nou noem dat maar gezellig.................. :?
Zitten jullie daar opgescheept met S.Dijksma (PvdA) en F.Halsema (GL) die beiden zijn geboren met een gat in de hand................;(
Zij hebben als hobby om geld te verkwisten die anderen zuur hebben verdiend....................:X:X:X
Maar niet huilen in 020, want jullie hebben nu bestuurders in de door jullie zelf gewenste rode kleur.....................
 
Per liter benzine betaal je accijns, dat is ook belasting en vervolgens betaal je daar nog eens btw over

Precies dit dus. Wat is accijns, juist, belasting.
Wat is btw, juist
Belasting.
Dus je betaalt belasting over de belasting, maar we geven het maar een ander naampje als valt het zo op 🤐
 
In Nederland is de belasting per verdiende euro ongeveer 80 cent, uitgaande van een gemiddelde qua inkomen en uitgaven. Daarintegen mag je met die 20 cent wel doen wat je wilt!:+
 
Precies dit dus. Wat is accijns, juist, belasting.
Wat is btw, juist
Belasting.
Dus je betaalt belasting over de belasting, maar we geven het maar een ander naampje als valt het zo op 🤐

En niet te vergeten: Over goederen die ingevoerd worden van buiten de EU wordt (vaak) invoerrecht (= EU belasting!!) geheven, en daarover betaal je ook BTW.

(De invoerrechten worden door de lidstaten geheven, en vervolgens afgedragen aan de EU, dat zijn dan de zg eigen middelen van de EU)
 
Terug
Bovenaan Onderaan