Vanaf volgende week in België: automobilisten maken ruimte voor motoren

HCx

MF veteraan
1 jan 2017
4.296
2.510
Dit zou voor NL ook heel mooi zijn!

Als er file is in NL dan is het maar al te vaak toch laveren als je wilt filteren.
Ca 90% van de voertuigen laten voldoende ruimte, maar er zitten altijd auto's en trucks tussen die de tussenruimte heel krap maken.
Gelukkig zijn er ook veel auto's die juist extra ruimte maken als je met de motor aan komt rijden. Doe ik ook altijd als ik in de auto zit.

Zelf ben ik altijd als de dood, dat er plots een deur open slaat. Dat heb ik nl al wel eens gehad. Ging toen net goed.
Daarom zal ik ook nooit heel snel tussen de auto's filteren. Tenzij er een brulmotor vlak voor me rijdt, die de weg vrij maakt.
 
Huh, zelfs verplicht zo'n strook te vormen in de file als er geen reddingsvoertuig eraan komt lees ik? :)

ja logisch toch, als je stil staat en iedereen staat weer bumper tegen bumper kan je nooit genoeg plek maken voor opzij te gaan.
 
Ik ken diverse plekken in Nederland waar met borden aangegeven staat dat je iets vergelijkbaars moet doen, maar wel pas zodra er een hulpdienst aankomt. Ook in een file sta je nooit letterlijk bumper aan bumper natuurlijk :)
 
Ik ken diverse plekken in Nederland waar met borden aangegeven staat dat je iets vergelijkbaars moet doen, maar wel pas zodra er een hulpdienst aankomt. Ook in een file sta je nooit letterlijk bumper aan bumper natuurlijk :)
als iedereen aan de kant gaat beginnen schuiven als de hulpdiensten eraan komen, zal het veel trager gaan voor de hulpdiensten dan als ze een open strook hebben. Voor één keer volg ik de belgische logica helemaal. Het werd tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Mooi voor de motorrijders die in overbevolkte gebieden wonen.
Nee hoor!! Iedereen kan daar last van krijgen.

Zelf woon ik ook nog wel (redelijk) rustig.
Pas terug ben ik een keer langs de (veel besproken) Lekdijk helemaal tot de Biesbosch gereden. Prima toeren langs de rivier.
Toen bleek ineens dat ik weinig tijd meer over had. Oke, dan maar via de A15 terug naar het (rustige) oosten.
Tsja, dan staat ineens alles stil. Bleek een grote plas olie op de weg.
Wel na Gorinchem een km of 15 file. Voor de motor dan dus filteren....................
Dan bliijkt dat op (te) veel plaatsen de auto's te strak op elkaar staan dat je er (vrijwel) niet door kan.
 
Zoals je weet kom ik daar vrijwel nooit, ok laatste en enige keer in mijn leven was vh zomer met de motor vanaf amsterdam langs de lek/maas gereden.

Kortom, mij zie je daar nooit meer... _O-
 
De A15 is soms onmogelijk filteren inderdaad... gelukkig zijn er toch nog een hoop mensen die dan extra ruimte geven zodat je alsnog langs zo’n blokkeerder kunt slalommen...
 
De drukte van A'dam ect in west NL daar kom ik liefst ook niet veel.:X
Maar door-de-weeks langs de Lek kan je prima rustig rijden! Niks mis mee!! :t
Ik rijd ook nooit verder dan Kinderdijk en de Biesbosch, in de verte zie je dan al de hoogbouw van R'dam. :X
Daarom dan heel snel weer omdraaien! Meestal langs Waal en/of Maas weer oostwaarts. Leuk rondje!!:t
 
Autorijscholen zouden met lessen al aan moeten leren dat als er file ontstaat de auto naar de buitenkant moet, zo creëer je ruimte voor motorrijders.
 
Autorijscholen zouden met lessen al aan moeten leren dat als er file ontstaat de auto naar de buitenkant moet, zo creëer je ruimte voor motorrijders.
Dat is een halfbakken bedenksel net als nu met de mondkapjes.
We zouden..........................ect. Maak hier gewoon een HARDE regel van!!
 
De drukte van A'dam ect in west NL daar kom ik liefst ook niet veel.:X
Maar door-de-weeks langs de Lek kan je prima rustig rijden! Niks mis mee!! :t
Ik rijd ook nooit verder dan Kinderdijk en de Biesbosch, in de verte zie je dan al de hoogbouw van R'dam. :X
Daarom dan heel snel weer omdraaien! Meestal langs Waal en/of Maas weer oostwaarts. Leuk rondje!!:t

je hebt gewoon pleinvrees :+
 
Wordt ook in NL ingevoerd.;)
Nadat een nog op te richten commissie een uitgebreid (lees meerjarig) onderzoek heeft laten uitvoeren.
De resultaten hiervan worden door meerdere instanties nog beoordeeld. (knmv, anwb., Consumentenbond, bont voor dieren, GroenLinks, rivm, Staphorster kantklosserclub, enz, enz)
De verwachting is dat dan in 2033 de wet zal worden ingevoerd. Tenzij er natuurlijk (en die kans is in NL uitermate groot) er een bezwaar wordt ingediend door een van bovengenoemde instanties of een nog nader op te richten club (bijvoorbeeld "die file is voor ons allemaal" club)
Dan zal het zo ongeveer 2036 worden
 
De drukte van A'dam ect in west NL daar kom ik liefst ook niet veel.:X
Maar door-de-weeks langs de Lek kan je prima rustig rijden! Niks mis mee!! :t
Ik rijd ook nooit verder dan Kinderdijk en de Biesbosch, in de verte zie je dan al de hoogbouw van R'dam. :X
Daarom dan heel snel weer omdraaien! Meestal langs Waal en/of Maas weer oostwaarts. Leuk rondje!!:t

Het valt allemaal wel mee kwa drukte rond Amsterdam c.q. Randstad, maar als je Ee en omgeving als maatstaf neemt...dan is het er drukker. Ik ben jarenlang, (1997 tot heden) met de motor over de A10 gegaan en altijd laverend door de file bij de coentunnel. En eigenlijk geen toestanden.

Slechts één keer zat ik met met voet en voetsteun vast in de wielkast van een ouwe Opel Kadett. Geen schade alleen de rest van de dag het hart in mijn keel. Maar... je moet wel anticiperen op de blikken bakken om je heen.

Nu slechts één keer per week op de GTR1000, incl. koffers, kachelend naar Schiphol. De rest van de week thuiswerken.
 
Het is niet omdat we een regel invoeren dat we die ook gaan uitvoeren. O-) We blijven Belgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan