Vandaag de SYM gehaald en foto geplaatst

markoen

MF'er
18 apr 2004
244
0
Etten-Leur
Hallo,


Bedankt voor de leuke reacties. Ik zal de komende tijd regelmatig verslag doen van mijn bevindingen.

Vanochtend om 09.10 uur is het kenteken op mijn naam overgeschreven en rond 10 was ik weer thuis. Beginstand: 750 km. Voor het eerst dat ik op een moderne motorscooter reed en dat viel me ontzettend mee. Acceleratie, comfort, meer dan verwacht. De vorige eigenaar gaf ook het originele windscherm mee. Je komt behoorlijk mee. Invoegen op de snelweg: geen probleem. Inhalen vanaf 100: gewoon vlot. Heb al 140 op de teller gereden. Zowel op de snelweg als op de binnenwegen rijdt die comfortabel. Vang alleen wat meer wind dan gedacht. Maar ja, op de motor altijd in pak, nu gewone broek en schoenen. Las in een andere topic al dat ook voor de motorscooter gewoon beschermende kleding geldt/nodig is. Heb dan ook gelijk geen last meer van die wind.

Komende week voor het eerst woon/werkverkeer Etten-Leur Utrecht.
Eind juni (20 - 24) met een vijftal motorrijders mee naar Normandie.
Wordt vervolgd.


Marcel

full
 
markoen

gefeliciteerd met deze mooie machine, ken ze van folder of internet plaatjes, dit is eerste foto in live, ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen met het scherm en de lucht wervelingen voor en vooral achter je rug.
www.symscooters.nl
 
Laatst bewerkt:
Proficiat,

je hebt een mooie machine uitgekozen (ik heb die zelf namelijk ook). Rijd heerlijk en stuurt goed.

ik rijd nu een half jaar met dezelfde Sym. Ik heb een groter scherm erop gezet en dat bevalt met veel beter. Foto's staan nog op het forum.

Werveling is veel minder, snelheid hetzelfde, handen beschermd.

Verder ben ik benieuwd naar het verbruik, Ik zit op 1-29 1-30. Ik heb nu 6.500 km gereden.



De snelheid van 140 op de teller is denk ik iets geflateerd, maar het optrekken en doortrekken tot honderd heb ik geklokt op 8 seconden.

L
 
Uniek zijn echt de mistlampen: scheelt echt veel als je op donkere wegen rijdt. Op de foto zag ik dat je geen orgineel Sym scherm erop heb zitten. Is het een Givi?
 
Uniek zijn echt de mistlampen: scheelt echt veel als je op donkere wegen rijdt. Op de foto zag ik dat je geen orgineel Sym scherm erop heb zitten. Is het een Givi?

Ik kijk even.....
Staat niets op, wel een opgeplakte sticker. Lijkt op een S.
Zal toch wel van SYM zijn, want die sticker is gelijk aan die op het stuur zit.
Zwarte rand heeft vorige eigenaar zelf aangebracht, hoort er dus niet op.
Zet er wel een fotootje op van die letter/sticker.
Volgens mij krijg ik toch nog behoorlijk wat wind voor m'n kiezen.
Heb trouwens wel het "oude" scherm meegekregen.


Marcel




full
 
Laatst bewerkt:
Aha, je hebt het nwe model met het vernieuwde front: stuk mooier dan het oude model.
Sym biedt voor een scherpe prijs behoorlijk wat waar [motorscooter].
 
leuk dat je verslag blijft doen van je bevindingen, we worden er met z'n allen alleen maar wijzer van.

Veel plezier ermee!
 
Gefeliciteerd Markoen ! Het zalige weer komt er weer aan dus je kunt hem weer goed uit proberen en er vele kilometers op touren :]
Even inrijden voor je lange tocht naar Frankrijk. Gaaf hoor.
Ook DAAR horen we natuurlijk wel de verhalen van toch ? :Y
 
Proficiat,


Verder ben ik benieuwd naar het verbruik, Ik zit op 1-29 1-30. Ik heb nu 6.500 km gereden.



De snelheid van 140 op de teller is denk ik iets geflateerd, maar het optrekken en doortrekken tot honderd heb ik geklokt op 8 seconden.

L
Gisteren gaf ik aan dat het verbruik ruim 1 op 29 was.
Vandaag haalde ik 1 op 30,3.
Dus: 1 op 30 haal ik probleemloos.

Die top van 140 is op de teller. De GPS geeft minder aan.
Geldt zo'n beetje voor elke snelheid: 10% teveel.
Heb ik met GPS uitgeprobeerd op snelheden tot 90 kmpu.

Heb vandaag 3 maal van stilstand geaccelereerd naar 100.
Gewoon in het verkeer wel te verstaan.
Tweemaal vanaf pompstation, eenmaal bij Raamsdonksveer vanaf de stoplichten.
Je hebt gelijk, doe ik 8 seconden over.
Vind ik eerlijk gezegd verbazingwekkend.

Ook vandaag met een big smile gereden.
Das echt genieten.

Marcel
 
Hoi Marcel,

hierbij een foto van mijn Sym, ik denk dat ik hetzelfde scherm heb. Ik heb geen last van de wervelingen van wind en tocht in de rug. Ik vind de Taiwanees meer dan goed voor zijn geld. Ik heb de hele winter doorgereden en nog geen roest. Zelfs de uitlaat nog niet.
full
 
Vraagjes aan de Sym-rijders :
kan je er rustig 120 mee blijven rijden of doe je em dan 'pijn' ?
wat zijn zoal de onderhoudsbeurten ? (kwestie van kostenberekening)
dank.
 
Kosten tot op heden: twee keer olieverversen: 1000 km en 6500 km: kosten ongeveer 20 euro per keer. Bij de 10.000 km moeten kleppen worden gesteld.
 
Vraagjes aan de Sym-rijders :
kan je er rustig 120 mee blijven rijden of doe je em dan 'pijn' ?
wat zijn zoal de onderhoudsbeurten ? (kwestie van kostenberekening)
dank.

Hallo Sanmiguel,

Teller staat nu op 3.017 (beginstand 750).
De SYM gaf de eerste week al aan dat olie ververst moet worden. Gewoon via een rood signaal op het dashboard. Zal die met de 6.000 beurt ook wel doen lijkt me.

Heb inmiddels ruim 2.250 km gereden sinds 17 mei. Leer 'm al aardig kennen. Benzineverbuik vastgesteld tussen 1:27 en 1:31.

Afgelopen week heb ik 303 km gereden op een volle tank en moest 10,03 liter tanken. Dat komt overeen met 1:30,2. Stond net op het laatste streepje toe ik ging tanken. Dus die indicator werkt goed.

Die 303 km bestonden uit snelweg (Etten-Leur Utrecht) en ik schat 1/4 file rijden en de rest varierend tussen 80-90 kmpu en een "geflatteerde topsnelheid" van 135-140 op de teller (komt overeen met 10% minder, dus ongeveer 125 kmpu).

Mijn SYM cruist heerlijk rond de 5.500 - 6.500 toeren. Dat is ergens tussen de 90 en de 110 op de teller. Ga je sneller (tussen de 7.000 en 8.000 toeren) rijden, zo rond de 120, dan houdt ie dat probleemloos vol maar is aanmerkelijk hoorbaarder. Vooral de motor hoor je duidelijker slaan. Maar....... hij houdt het probleemloos vol.

Kort en goed, ik vind dat mijn SYM het best presteert in het toerengebied rond de 6.000 en dat komt overeen met 3/4 van z'n vermogen.

Ik ben gewoon onder de indruk van de prestaties van deze motorscooter, maar moet wel wennen aan het beperkte vermogen en "geen" snelheid. Geloof me, dat is gewoon een kwestie van wennen. Even doortrekken zoals op m'n Nighthawk is er gewoon niet meer bij. Maar dat hoeft inmiddels ook niet meer. Als ik dat wil pak ik de motor wel.

Wat dat beperkte vermogen betreft, ondanks die 21,5 pk laat je toch vrijwel alle auto's het nakijken. Regelmatig wil een automobilist zich meten met een tweewieler. Je hoeft op de SYM alleen maar op tijd (liefst een fractie van een seconde eerder) je gas open te draaien en de eerste 100 meter zie je niemand meer. Bij Raamsdonksveer (van de A59 naar de A27) heb je zo'n kort stukje, voordat je met een bocht van 90 graden naar links de A27 opdraait. Heerlijk is dat.

Je merkt, ik heb echt veel plezier van m'n SYM. Zowel het comfort, het rijgedrag als de prestaties. Klasse.


Marcel
 
Hartelijk dank Markoen voor je degelijke toelichting. Een voorbeeld van interessante informatie voor geïnteresseerden !
Je enthousiasme voor dit voertuig druipt er gewoon af.
Jij bent duidelijk een tevreden klant.

Wat die topsnelheid betreft : ik heb als auto een Renault Grandmodus 1500 diesel.
Die rijdt ook op z'n best aan +-120 km/uur en die snelheid gebruik ik dan ook qua altijd (indien mogelijk natuurlijk) dus cruisen met een Sym aan 110-120 zou voor mij zèker geen straf zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dag Marcel,

ik zag op het scoot overzicht topic dat je een navigatiesysteem hebt geinstalleerd. Kun je me vertellen hoe je die op de sym hebt gemaakt? Trilt die onder het rijden?

Ik kan me alleen maar aansluiten bij je enthousiaste reacties.

Vincent
 
Marcel,

Bijzonder leuk om uw enthousiasme te lezen over de SYM.
Mag ik u vragen?
Is het voor u mogen om de zadel hoogte van de bestuurder voor mij op te meten?
Vanaf de grond tot bovenkant zadel.

Alvast mijn dank.
 
Marcel,

Bijzonder leuk om uw enthousiasme te lezen over de SYM.
Mag ik u vragen?
Is het voor u mogen om de zadel hoogte van de bestuurder voor mij op te meten?
Vanaf de grond tot bovenkant zadel.

Alvast mijn dank.

Hallo Opabert,

Dat is onbelast met twee wielen op de grond 76 cm.
Op de middenbok is dat 79,5 cm.

Marcel
 
Hallo SYM GTS 250,


Je schreef: ik zag op het scoot overzicht topic dat je een navigatiesysteem hebt geinstalleerd. Kun je me vertellen hoe je die op de sym hebt gemaakt? Trilt die onder het rijden?


Onderstaand zie je een viertal foto's:
De stroomaansluiting zit in het dashboardkastje.
De zuignap bevestig ik op het dasboard. Heeft als nadeel dat de meldingen in het middelste bovenste rondje niet meer zichtbaar zijn. Van het onderste rondje kan ik dan niet meer de tijd (klokje) zien, maar wel de dagteller/totaalstandmeter. Zowel de snelheidsmeter links als de toerenteller rechts zijn voldoende zichtbaar.
Met deze zuignap trilt de GPS niet. Ongeacht welke snelheid, ik heb een helder beeld en het apparaat vibreert niet.
Je hebt geen bluetooth of wat voor draadloze verbinding dan ook nodig om de gesproken tekst te horen. Zelfs bij snelheden boven de 110 kmpu kan ik de instructies luid en duidelijk horen. Het dashboard fungeert als het ware als een klankkast.
De GPS die ik vorige week gekocht heb is een Garmin Nuvi 250. Dit is de beste koop van de consumentenbond. Met Europakaart en van alles en nog wat (zoek maar na op internet) kwam die op € 166. De Garmin nuvi 250s heeft een breder scherm, mooier maar zie ik niets meer van de meters op het dashboard. De 250 voldoet zonder meer goed. Wel maak ik nog een noodaansluiting met wat visagaren. Mocht die zuignap toch losspringen, blijft ie aan het visdraadje hangen (deed ik bij m'n vorige, een navman, op de Nighthawk ook).
full
 
Marcel,

Bedankt voor de moeite en de informatie over de hoogte vh zadel.
Ik heb korte beentjes en bij sommige scooters kan ik niet goed bij de grond. :(

Mooi die laatste Foto, ik dacht dat de spiegels heel veel verder naar buiten stonden.
Dat vond ik niet fraai, maar op je foto valt heel erg mee, ziet er goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Ja, liep even wat te klooien met foto's plaatsen. Wilde eigenlijk meer foto's ineens weergeven, maar ken de mogelijkheden nog niet zo goed.

Weet wel dat die GPS niet waterdicht is.
Als het gaat regenen moet ik 'm snel veilig stellen.
Zo'n motorGPS kost een veelvoud, dus dan maar even zo.

Marcel
 
Ik heb korte beentjes en bij sommige scooters kan ik niet goed bij de grond. :(

Nou Opabert, hebben we zeker een ding gemeen: korte beentjes.
Ik krijg net m'n voeten niet plat op de grond en ik ben 1.68 mtr.
Wat het best werkt is gewoon een showroom ingaan en passen.
Neem gelijk je duopassagier(e) mee, weet die ook gelijk of het fatsoenlijk zit.

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan