Vandaag geslaagd!

Gefeliciteerd, veel motorrijplezier! :?
hoop dat het bij mij ook zo zal gaan ('t liefst AVD in eenk eer dan :P).
 
Laatst bewerkt:
Allereerst van harte gefeliciteerd. Grappig om te zien dat je hetzelfde patroon volgde als ik (theorie in 1x, AVB in 1x en AVD in 2x). Wat was de reden dat je het eerste AVD niet gehaald hebt?

En natuurlijk: Wat voor merk en type motor ga je aanschaffen? :)

De eerste keer heb ik het niet gehaald omdat er naar mijn idee wat kleinigheden waren. Ik heb op de snelweg een stoet auto's ingehaald (puur om te laten zien dat ik durfde in te halen...), dat kon ik toen beter niet doen. Gewoon de rust bewaren. Eerst goed nadenken voordat je besluit in te halen.
Veder ben ik een weg overgestoken zonder eerst naar links te kijken of er fietsers waren (ik kwam van die kant aangereden, geen hond op de weg maar ik had toch even moeten kijken). En verder moest ik de bochten wat ruimer nemen. Ik kwam nog wel eens over het doorgetrokken streepje heen dat ze wel eens zo sneaky in een bocht hebben liggen als je begrijpt wat ik bedoel. Toen ik zakte was ik echt flink pissed off. Maar achteraf snap ik het iets beter, vooral na het her-berijden van de route met commentaar van de instructeur.

Anyway, welke motor ga ik kopen.. goeie vraag. Ik ga ooit een Harley kopen (het type ben ik nog niet over uit), tot die tijd een brikkie om het rijden niet te verleren.

PS: Echt tof al die reacties! :-) Motorrijden verbroederd :-) Ben echt blij dat ik eraan begonnen ben.
 
Laatst bewerkt:
*O*

Kawaidioot4motorrijbewijs.jpg
 
gefeliciteerd, achterrem is nutteloos behalve bij de langzame verrichtingen. Dat ding blokkeert alleen maar bij hard remmen wat de boel gevaarlijk maakt :Y

have fun, drive safe

Nou eh, nee. De achterrem is ook bij hoge(re) snelheden een goed stukje gereedschap om je koers aan te passen etc. In lange snelle bochten hoef je niet van het gas af maar tik je simpelweg de achterrem licht aan als je een vertraging moet creeeren. Doe je dit met je voorrem dan heb je kans dat je de vangrail gaat kussen. Handig wanneer dat 78 jarige vrouwtje het nodig vindt om met 90 de linkerbaan op te rijden terwijl jij met 135 een bocht rijdt.

Overigens ook leuk om inderdaad te hard te remmen en het achterkantje te laten kwispelen :)

Gefeliciteerd met je rijbewijs overigens. :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Toevallig gister zelf ook voor de tweede keer afgereden in Rijswijk en gehaald! Ik had toevallig(?) dezelfde examinator, en dacht eigenlijk dat ik weer gezakt zou zijn, maar de beste man verbaasde me weer, deze keer gelukkig positief!

Veel veilige km's in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan