Vandaag mijn beste koopje ooit gedaan!

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
u

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/136592/1aa84ace3abf41891c6bad602159ea94 (46WL1195.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Beste koop ooit? Het is dat je het zelf zegt ;) Het ziet er wat rommelig uit maar he veel plezier d'r mee :]
 
ja, ik heb ook al eens een honda xl 500 gekocht voor een prikkie, met nieuwe remmen, nieuwe zuiger, banden,...

Maar was ik lang niet zo blij mee als nu.
 
Da's tenminste een Harley waarbij je niet meer hoeft te wachten tot ie uit elkaar flikkert.
Ja, het blik harley-vooroordelen is open
 
Da's tenminste een Harley waarbij je niet meer hoeft te wachten tot ie uit elkaar flikkert.
Ja, het blik harley-vooroordelen is open


nou nou nou nou nou....ff wat kennerskennis (voor zover ik die heb)...Voor 120 euri heb je net een harley-tankdopje bij wijze van spreken..en wat betreft die matchiong numbers...zijn klassiekerliefhebbers niet altijd bereid om meer voor een fiets neer te tellen als carterhelften/blok en frame matchen ?

kortom ; de goeie man mag terecht blij zijn met zijn spullekes denk ik

zegt tria die nou niet bepaald een harleyluvver is maar de gezamenlijkheid van honda CB's en harley terug ziet komen in de beginletter en ongeveer hetzelfde niveau olielekkage O-)
 
Gefeli kèrl,da's een prikkie!
Een '46-er is een naoorlogs model,de zgn. "victory" (officieel geen "Liberator" dus).
Herkenbaar onderscheid: de versnellingsbak schakelt andersom,bij de na-oorlogsmodellen zit de derde versnelling het verst van je af,terwijl bij de 'Liberators' de drie het dichtst op het zadel zit (als je er geen achteruit op hebt zitten).
Dat de versnellingsbak gereviseerd is zegt geen ruk (helaas),die bakken zijn practisch onversluitbaar.
Kijk wel of de schotten in de cylinders er niet zijn uitgeslagen,deze regelen onderdruk in cylinder en daarmee de smering....
Let ook op de koppeling,zekers de bediening ervan, die wil nog wel eens uitslaan.
Succes met de opbouw!

@Maarten: H-D's hebben geen "matching" frame- en bloknummers... :P :P
 
Ik ben zo blij als een 3jarig kind dat ik het toch ff bij jullie kwijt moet. Ik heb zojuist een geweldige koop gedaan. K hep net een matching numbers carterset gekocht van een Harley 46 WL, met gereviceerd versnellingsbakhuis (met deksels), met nokkenassen, met gearcover, met ontstekingshuis, met een nieuwe verchroomde primaire kettingkast, met oliepomp en tappets. Voor 120 euro, de goede man was verbitterd doordat ie veel ellende had met zijn sportster en dus wou hij van alle zooi af.
Gelukkig voor mij.
(Afbeelding)
Ken dat gevoel ff de koning te rijk!!Geluk moet je zonuendan ff hebben.
Suc6 met het samenstellen van het geheel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan