Vangrail en lantaarnpalen in de bocht

Interesse in een demorun ?

  • JA

    Stemmen: 22 84,6%
  • NEE

    Stemmen: 4 15,4%

  • Totaal aantal stemmers
    26

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
Naar aanleiding van dat ellendige weekend in Duitsland, moest ik weer eens denken aan de al lang bestaande plannen om wat te doen aan vangrails en lantaarnpalen in bochten.

De M.A.G. is druk bezig om zoveel mogelijk vangrail in bochten aan te laten passen en ik weet dat het hier en daar al gebeurd is, alleen kan dat volgens mij veel sneller als gemeentes en rijkswaterstaat wat meer meewerken.

Tevens lijkt me het idee om in een beetje "goede" bocht en op klaverbladen/afslagen enzovoort de lantaarnpalen naar de binnenkant van de bocht te verplaatsen ook niet een onoverkoombare opgave.

Wat kunnen de lezers/gebruikers van MF nou es doen om es wat vaart achter dat soort acties te krijgen ???? Handtekeningen actie ?? Demo run ???

laat in dit topic es weten wat jullie ideen zijn, want elk slachtoffer van zo'n stuk staal langs de weg is er een te veel !!!!!!!!!!!!

p.s: ik weet wel dat dat vreselijke ongeluk in Duitsland is gebeurt, alleen denk ik dat er in Nederland zelf ook nog genoeg kan gebeuren.

Ik zou wel eens met wat mensen eventueel een demorun op poten willen zetten o.i.d.
Misschien samen met de M.A.G. ofzo
 
Laatst bewerkt:
misschien eens voor de overheid uitrekenen dat een levende motorrijder dusdanig veel geld oplevert aan bekeuringen/belasting dat ze die motorvriendelijke vangrail er zo uithebben door dat er dan meer motorrijders langer als melkkoe kunnen fungeren

om veiligheid gaat het toch allang niet meer, dus misschien moeten wij dan ook maar eens met wat "realistischere" (lees, op geld-belustere :r :r ) argumenten komen
 
Lid worden van de MAG is natuurlijk een goed begin, en je dan eventueel gelijk aanmelden als vrijwilliger ook... Des te meer leden de MAG heeft, des te meer er naar geluisterd zal (moeten) worden. Momenteel bereiken ze aardig veel via de politieke weg, en de hantekeningen actie heeft daar zeker aan bijgedragen, maar als dat niet genoeg helpt zal er misschien wel weer naar meer opvallende acties gekeken worden (demoruns etc.)
en gezamelijke acties zijn natuurlijk het meest effectief...
 
dan starten we in het noorden en de groep steeds groter laten worden

en eindigen in de haag

prima zeg maar wanneer



de ultimed mf toer ter herinnering van de vele gevallene
 
ik zelf 1 van de groep Mülheim duitsland verbaasde me er over dat in omgeving monschau alle bochten met vangrails uitgerust waren met een plank er onder

in de omgeving waar wij zaten heb ik dit nooit gezien het is maar net hoe men daar in de regio er mee bezig is.

niet te vergeten dat wouter in die bewuste bocht al de 5de was van dit jaar
voor mij gaat er dan een alarm bel rinkelen maar blijkbaar bij de overheid niet.

I rest my case

zo'n weekend maakt een dermate inpact op je, ik hoop dat jullie er van verschoond zullen blijven
 
Las een tijdje terug, en gisteravond weer ergens op internet, dat er in overijssel meen ik om kosten te besparen geen vangrails geplaatst gaan worden, op zich goed .. maar niet te vroeg juichen ..

In plaats daarvan komt er een geleide draad o.i.d. |(

Zoiets verzin je volgens mij al helemaal niet!
 
Las een tijdje terug, en gisteravond weer ergens op internet, dat er in overijssel meen ik om kosten te besparen geen vangrails geplaatst gaan worden, op zich goed .. maar niet te vroeg juichen ..

In plaats daarvan komt er een geleide draad o.i.d. |(

Zoiets verzin je volgens mij al helemaal niet!


ik heb het ook gelezen ze hgaan daar een rail maken met 3 kabels er tussen

liever tegen de vangrail dan mezelf laten voelen hoe patat wordt gemaakt
 
Las een tijdje terug, en gisteravond weer ergens op internet, dat er in overijssel meen ik om kosten te besparen geen vangrails geplaatst gaan worden, op zich goed .. maar niet te vroeg juichen ..

In plaats daarvan komt er een geleide draad o.i.d. |(

Zoiets verzin je volgens mij al helemaal niet!

In Overijssel wel hoor.

We zijn er als MAG keihard mee bezig, ook met de motorvriendelijke vangrail. Het begint al ergens op te lijken, met name in Utrecht (al 3000 meter veilige rail daar! :} :} : }) maar de rest moet nog volgen.

En zoals altijd: hoe meer leden, hoe meer recht van spreken, dus als je nog geen lid bent...


Demoruns etc zijn we nog niet mee bezig, dat komt pas als er echt geen andere middelen meer beschikbaar zijn.
 
ik kom net kijken als motorrijder(rijd net een half jaartje), maar ik ben het er helemaal mee eens dat er wat gedaan moet worden aan al die onveilige situaties.

natuurlijk kun je het nooit helemaal veilig maken, maar een hoop dingen kunnen zonder dat het extra geld kost veiliger gemaakt worden.(lantaarnpalen in de binnenbocht etc)

als er een actie oid komt, ik ben er bij.
 
tja, de overheid is toch een grote trage bureaucratie molen. dat gaat niet zo snel.

ben trouwens net terug uit oostenrijk, we waren in de buurt van salzburg. heel veel mooie wegen helaas waren we met zo'n stuk blik. maar het viel me daar op dat bij bijna alle vangrails de paaltjes afgeschermd waren.
is me in tirol nog nooit opgevallen
 
ik denk niet dat we als motorrijders met verrotte kneesliders en halve stepjes een actie moeten houden om een klaverblad veiliger te maken, maar eens kijken wat we met een hele hoop verschillende soorten/type motorrijders kunnen bereiken.
Bedoel: een chopper kan ook onderuitgaan, net als een BMW o.i.d. een vangrail kijkt niet of er een sportieve rijder of niet aan komt glijden
 
Ik besef de gevoeligheid van het onderwerp op dit moment maar ik moet het toch even kwijt:
Ik lees met verbijstering op dit forum over het enorme aantal mensen dat van z'n fiets valt, tegelijkertijd klaagt "iedereen" over de bekeuringen voor te hard rijden, "ABS is voor pussies", "hoe krijg ik mijn knie aan het asfalt", en jawel, dat ligt allemaal aan de overheid die de lantarenpalen maar es moet verplaatsen...? Natuurlijk is dit OOK belangrijk, en zelfs de meest ervaren rijder kan een (al dan niet dom-) ongeluk krijgen, maar wees eens realistisch en denk ook eens na over wat jezelf kan doen om je skills te verbeteren.
 

Sluikstorten was nog nooit zo nuttig :)

Ik besef de gevoeligheid van het onderwerp op dit moment maar ik moet het toch even kwijt:
Ik lees met verbijstering op dit forum over het enorme aantal mensen dat van z'n fiets valt, tegelijkertijd klaagt "iedereen" over de bekeuringen voor te hard rijden, "ABS is voor pussies", "hoe krijg ik mijn knie aan het asfalt", en jawel, dat ligt allemaal aan de overheid die de lantarenpalen maar es moet verplaatsen...? Natuurlijk is dit OOK belangrijk, en zelfs de meest ervaren rijder kan een (al dan niet dom-) ongeluk krijgen, maar wees eens realistisch en denk ook eens na over wat jezelf kan doen om je skills te verbeteren

Lantaarnpaals wegdoen is gezeik. Dan moeten ook alle bomen/borden/blokken/muren naast de kant van de weg verdwijnen. Dus I agree...niet zeiken!

Maar vangrails hebben als doel levens te redden. Het is dan ook gewoon discriminatie dat diezelfde levensreddende vangrails in het geval van de motorrijder z'n leven kosten. Discriminatie is tegen de wet...wist je dat?

Als er een actie op poten gezet wordt ben ik van de partij. Het is mij trouwens een raadsel waarom er op meetings als vlastreffen of zelfs MF-meeting niet ff de pers gecontacteerd wordt om dit duidelijk te maken. De verkiezingen zijn net geweest dus tis komkommertijd maar beter te vroeg dan te laat!!!
 
Laatst bewerkt:
Noem maar een datum, en dan de wegen in de Randstad platleggen
Zoals de goede oude demoruns....
Laten we weer eens mee gaan tellen.
 
Laten we de lantaarnpalen even voor wat ze zijn. (al wordt daar volgens een aflevering van blik op de weg wel over nagedacht door rijkswaterstaat)
en ik wil ook niet in het vaarwater van de M.A.G gaan zitten, maar een "vangraildemorun" zoals tegen het rekening rijden een paar jaar geleden, lijkt me niet eens zo'n slecht idee.

ff checke wat de animo daar nu werkelijk voor is..........

en dat checke doe ik in het MF--vangrail demorun topic O-)
 
Laatst bewerkt:
misschien eens voor de overheid uitrekenen dat een levende motorrijder dusdanig veel geld oplevert aan bekeuringen/belasting dat ze die motorvriendelijke vangrail er zo uithebben door dat er dan meer motorrijders langer als melkkoe kunnen fungeren

om veiligheid gaat het toch allang niet meer, dus misschien moeten wij dan ook maar eens met wat "realistischere" (lees, op geld-belustere :r :r ) argumenten komen
Ik heb voor mijn studie vorig jaar al een scriptie geschreven waaruit naar voren kwam dat de baten van een motorvriendelijke vangrail zo'n 3 tot 7 keer hoger zijn dan de kosten van zo'n ding. Weinig andere projecten van Rijkswaterstaat die ik op eenzelfde manier heb vergeleken kwamen zo hoog uit. Helaas leest de minister mijn verslag alleen niet. (En ook al zou ze het wel lezen, dan interesseert het haar waarschijnlijk nog niets)
 
Noem maar een datum, en dan de wegen in de Randstad platleggen
Zoals de goede oude demoruns....
Laten we weer eens mee gaan tellen.

Een demorun is om aandacht te vragen en om een breed (publiek) draagvlak te bereiken. Niet om medeweggebruikers te hinderen. Die acties van boeren en vrachtwagenchauffeurs van een paar jaar geleden hebben een hoop kwaad bloed gezet. Dat moet je niet willen.

En zoals Ralfie al schreef. Een demorun is een laatste redmiddel, geen doel op zich.
 
Ik heb voor mijn studie vorig jaar al een scriptie geschreven waaruit naar voren kwam dat de baten van een motorvriendelijke vangrail zo'n 3 tot 7 keer hoger zijn dan de kosten van zo'n ding. Weinig andere projecten van Rijkswaterstaat die ik op eenzelfde manier heb vergeleken kwamen zo hoog uit. Helaas leest de minister mijn verslag alleen niet. (En ook al zou ze het wel lezen, dan interesseert het haar waarschijnlijk nog niets)

Heeft de MAG al een kopie van je scriptie? Zo niet, zou je dat op kunnen sturen/mailen naar me? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan