"Vangrails" in Belgie

PieterGSXR

Die hard MF'er
16 sep 2003
278
0
Net terug van een korte (auto)vakantie in Belgie, Vlaanderen om precies te zijn.
Wat mij opviel langs de autosnelweg E40, omgeving Brugge richting Gent, is het ontbreken van stalen vangrails! Aan de rechterkant heb je helemaal geen rail en langs de middenberm is er een vlakke prefab betonnen scheiding erg motor-vriendelijk!!!! :}
Later op een stukje E17 weer betonnen middenberm afscheidingen, wel rechts hier stalen vangrails.
Ik weet niet hoe de rest van Belgie eruitziet qua vangrails, maar dit viel mij op in erg positieve zin!!
Groetjes
PS: Ik had nog niet alle topics gelezen, later zag ik het onderwerp over de dode op een Belgies klaverblad(?) Je hebt daar natuurlijk ook nog veel stalen vangrails net zoals in Nederland......
 
Laatst bewerkt:
tja die betonnen dingen in het midden staan er altijd en waar er gewoon weiland langs de weg ligt is er geen vangrail maar staan er meestal bomen dus of je daar in wil gaan hangen?
 
das meestal op de rechte stukken dat je die betonnen vangrails ziet
is ook beter om de bebossing tegen te houden en zo
maar ze moeten die gewoon meer gaan zetten in gevaarlijke bochten en klaverbladen, etc... dacht ik zo
ik weet trouwens niet hoe de perfecte motorvangrail eruit ziet....
ben nu wel geen verkeersexpert maar er moeten gewoon dringende maatregelen getroffen worden
 
das meestal op de rechte stukken dat je die betonnen vangrails ziet
is ook beter om de bebossing tegen te houden en zo
maar ze moeten die gewoon meer gaan zetten in gevaarlijke bochten en klaverbladen, etc... dacht ik zo
ik weet trouwens niet hoe de perfecte motorvangrail eruit ziet....
ben nu wel geen verkeersexpert maar er moeten gewoon dringende maatregelen getroffen worden


de perfecte motor vangrail...een stalen rand, met daarvoor oude rubberbanden ingepakt, en daarvoor isolatiemateriaal....zodat er lekker meeveert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan