Vangrails op klaverbladen

Vangrails en klaverbladen.

  • Motorrijder moet zelf uit zijn doppen kijken.

    Stemmen: 22 15,5%
  • Klaverbladen moet anders ingericht worden.

    Stemmen: 3 2,1%
  • De overheid zou tenminste de vangrails aan moeten passen.

    Stemmen: 116 81,7%
  • Who gives a fuck.

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    142

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
2
Lienden
Regelmatig gaan motorrijders op klaverbladen onderuit en lopen ernstige verwondingen op tgv de vangrail. Dit onderuit gaan kan verschillende oorzaken hebben zoals klaverblad racen, vuil of olie oid op de weg, gedrag van automobilisten, stuurfout, etc. De hoeveelheid en ernst van de verwondingen zou behoorlijk verminderd kunnen worden als de vangrails 'motorveilig' zou zijn.

Ik ben van mening dat het de verantwoordelijkheid is van de overheid. Die is verantwoordelijk voor de veiligheid van de rijkswegen en zou vlgs. mij haar best moeten doen om de wegen, qua constructie, zo veilig mogelijk te maken voor alle weggebruikers.

In mijn ogen zou de overheid dus haast moeten maken met het plaatsen van 'motorveiliger' vangrails op klaverbladen en andere bochten.
 
Laat Alle MF leden hun handtekening onder een brief met die strekking zetten en stuur hem op naar de minister.... (zal weinig helpen vrees ik)

Zal even kijken of ik misschien via het old boys network wat kan regelen (de zoon van een CDA 2e kamerlid werkt voor mijn vader }) )2e kamer vragen zouden wel leuk zijn over dit onderwerp niet?
 
Zou het ook niet handig zijn om buiten iedere bocht een grindbak en een zandbak aan te leggen?
Iedere motorrijder kan ook gewoon zijn eigen verantwoording nemen en niet harder te rijden dan toegestaan. Dan heb je vaak ook meer tijd om te corrigeren als je dreigt weg te glijden.
 
Zou het ook niet handig zijn om buiten iedere bocht een grindbak en een zandbak aan te leggen?
Iedere motorrijder kan ook gewoon zijn eigen verantwoording nemen en niet harder te rijden dan toegestaan. Dan heb je vaak ook meer tijd om te corrigeren als je dreigt weg te glijden.

Als alle automobilisten nou gewoon niet gaan zitten slapen op de snelweg kunnen we ook alle vangrails weghalen, en de ambulance dienst ook meteen opheffen, en airbags en kreukelzones achterwegen laten scheelt een hoop geld en moeite.
Als wij nou ook gewoon niet meer op ons bek gaan kunnen we die helmen eindelijk eens afschaffen en zonder motorpak gaan rijden. |(
 
Ik ben het eens met de stelling dat een vangrail op dit moment niet motorveilig is en dat dit wel zou moeten gebeuren.

Echter, als een motorrijder onderuit gaat op een klaverblad is het wel in 99 van de 100 gevallen omdat ie naar omstandigheden te hard reed. Ik doel hier niet zozeer op een absolute snelheid, maar wel een relatieve. M.a.w., de motorrijder reed boven zijn kunnen en ging onderuit. Een van de redenen waarom ik zelf bv. nooit aan klaverblad racen heb gedaan is, omdat ik weet dat vangrail au doet. Dus ga ik ook niet mijn grenzen verkennen daar waar het gevaarlijk is.
Natuurlijk kunnen er ook externe factoren zijn, zoals olie o.i.d., maar dit is IMHO zelden de oorzaak.
Dus wat dat aangaat moeten motorrijders ook zelf het boetekleed aantrekken en niet alleen met een vinger richting overheid wijzen.

edit:
Ik heb dus niet gestemd, want ik mis de optie: "Overheid moet vangrail aanpassen maar motorrijder moet zelf ook uit z'n doppen kijken"
 
Zou het ook niet handig zijn om buiten iedere bocht een grindbak en een zandbak aan te leggen?
Iedere motorrijder kan ook gewoon zijn eigen verantwoording nemen en niet harder te rijden dan toegestaan. Dan heb je vaak ook meer tijd om te corrigeren als je dreigt weg te glijden.

Vaak wel en net die ene keer niet. Dikke pech dan maar? :?

Het is niet de bedoeling klaverbladen tot circuits om te bouwen, dat snapt iedereen. Maar die vangrails zijn gewoon moordenaars!
 
Zou het ook niet handig zijn om buiten iedere bocht een grindbak en een zandbak aan te leggen?
Iedere motorrijder kan ook gewoon zijn eigen verantwoording nemen en niet harder te rijden dan toegestaan. Dan heb je vaak ook meer tijd om te corrigeren als je dreigt weg te glijden.
Sorry, maar dat vind ik gel*l. Er gaan ook plenty motorrijders onderuit die zich gewoon aan de snelheid houden. En zeker in de winter. En dan wordt er niet geraced. De vangrail is onveilig voor alle motorrijders. En niet alleen voor degenen die aan het racen zijn.
 
Sorry, maar dat vind ik gel*l. Er gaan ook plenty motorrijders onderuit die zich gewoon aan de snelheid houden. En zeker in de winter. En dan wordt er niet geraced. De vangrail is onveilig voor alle motorrijders. En niet alleen voor degenen die aan het racen zijn.
Alleen wel opvallend dat die niet onderuit gaan.
 
Zou het ook niet handig zijn om buiten iedere bocht een grindbak en een zandbak aan te leggen?
Iedere motorrijder kan ook gewoon zijn eigen verantwoording nemen en niet harder te rijden dan toegestaan. Dan heb je vaak ook meer tijd om te corrigeren als je dreigt weg te glijden.
Ik weet niet wat voor typ je bent, maar je hebt je net aangemeld en post alleen in de PPP topics en je woont in Rijswijk en je bent een homo.. sorry maar zo maak je jezelf niet echt populair en ik geloof dat je je alleen aangemeld hebt om te stoken.. ga dan lekker elders je heil zoeken!!!!
 
Ik weet niet wat voor typ je bent, maar je hebt je net aangemeld en post alleen in de PPP topics en je woont in Rijswijk en je bent een homo.. sorry maar zo maak je jezelf niet echt populair en ik geloof dat je je alleen aangemeld hebt om te stoken.. ga dan lekker elders je heil zoeken!!!!
Laten we deze discussie vooral vriendelijk houden. Iemand heeft een mening en het is m.i. niet kies om die persoon dan maar voor homo uit te maken omdat jij zijn mening niet deelt.
 
Laten we deze discussie vooral vriendelijk houden. Iemand heeft een mening en het is m.i. niet kies om die persoon dan maar voor homo uit te maken omdat jij zijn mening niet deelt.
Hij heeft zelf homo als beroep op gegeven... dus is geen uitschelden of what so ever...
En je weet helemaal niet of ik zijn mening wel of niet deel. die heb ik namelijk niet gegeven.. Ik hou alleen niet zo van mensen die alleen zichzelf aanmelden om zich vervolgens op deze manier te gedragen!
 
De overheid weet best dat de vangrail motor onvriendelijk is.
Ik geef ze echter het voordeel van de twijfel en denk dat ze het geld dat beschikbaar is voor verkeersveiligheid, besteden aan doeleinden waar nog meer levens mee bespaard kunnen worden dan door het vervangen van vangrails.
 
Motorrijders moeten hun eigen verantwoordelijkheden eens een keertje nemen. Als er iemand onderuit gaat en zich in de vangrail parkeert is het de schuld van de wegbeheerder, als er een een prent krijgt of zijn rbw kwijtraakt omdat ie 200+ reed, is de politie een stelletje fascisten die alleen maar geinteresseerd zijn in boetes schrijven, als er geklaagd wordt door dijkbewoners dat er 's-zomers 100-den motorrijders met open uitlaten hun leefomgeving verstoren, moeten ze niet zo zeiken. En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik be 100% voor vrijheid blijheid, maar je hebt wel je eigen persoonlijke verantwoordelijkheid en je hebt je wel te houden aan de algemeen geldende gedragsregels die we hier met ons allen hebben afgesproken. NL is te klein om je maar van niemand wat aan te trekken. 's-Avonds een vent, 's-ochtends een vent zeggen ze wel eens. Het wordt eens tijd dat we dat hier ook gaan toepassen. Persoonlijk heb ik geen meelij met iemand die de openbare weg gebruikt als racebaan, en zich vervolgens halfdood onder een vangrail vandaan geschraapt moet worden. Maar nee, we moeten allemaal stoer doen, elkaar opnaaien en als het dan een keertje fout gaat, zijn we allemaal zielig. Zielig my ass, je wist van te voren wat de gevolgen van je gedrag zouden kunnen zijn, be it invordering rbw, inbeslagname fiets, of in het meest extreme geval ziekenhuis of erger. Die risico's neem je bewust en als het dan fout gaat, draag je de gevolgen maar net zo bewust en ga niet lopen janken en alles en iedereen de schuld geven behalve jezelf.
 
mr.Homo geeft ook al van die lekkere ongezoute meningen over dat ongeluk van Marco,

Zeker nog nooit op je bek gegaan, denkt zeker nog dat je een soort undercover Rossi bent, dat het jouw niet gebeurt, dat je een motor god bent?

Wacht maar, je tijd komt nog wel |(
 
mijn verwijderde post in het ongeval topic...


er zijn weer veel reacties omtrend het 'racen' op klaverbladen. Dit seizoen heb ik drie ongevallen van dichtbij mee gemaakt, waarvan 1 dodelijk, op het klaverblad Hoevelaken. Deze jongens waren niet plat gegaan als ze zich aan de maximum snelheid hadden gehouden. Bij alle drie de ongevallen was de reactie van de politie; 'zeker aan het racen geweest...'
Iedereen moet voor zich weten hoe die zich gedraagt op de weg, mits hij of zij maar geen gevaar vormt voor anderen. Een motorvriendelijke vangrail komt er in iedergeval nooit als deze bestemd is om 'racende' motorrijders op te vangen (en helaas hebben wij dat stempel...) Er staan wat foto's op het internet van het ongeval, de bewuste journalist beweert dat de kilometerteller is stil blijven staan op 130 km/h... en weer gaat er een ongeval het archief in met als oorzaak 'racen...

Kortom; politie en overheids instanties weten heel goed dat er veel op KB's 'geraced' word, sterker nog; de politie houd dit forum in de gaten... (ben aangesproken op het KB door een motoragent die vroeg of ik weleens 'het motor-forum bezocht'....) En ik denk dat de vangrail er mede daardoor niet komt omdat wij (terecht of onterecht) het stempel 'racen' bij ons dragen... Als ik met 60 km/h op het klaverblad onderuit ga over een oliespoor zal de agent altijd zeggen of denken dat ik 'geraced' heb...triest maar waar :(

owja...vangrails zuigen... lantaarnpalen in de buitenbocht ook... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Motorrijders moeten hun eigen verantwoordelijkheden eens een keertje nemen. Als er iemand onderuit gaat en zich in de vangrail parkeert is het de schuld van de wegbeheerder, als er een een prent krijgt of zijn rbw kwijtraakt omdat ie 200+ reed, is de politie een stelletje fascisten die alleen maar geinteresseerd zijn in boetes schrijven, als er geklaagd wordt door dijkbewoners dat er 's-zomers 100-den motorrijders met open uitlaten hun leefomgeving verstoren, moeten ze niet zo zeiken. En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik be 100% voor vrijheid blijheid, maar je hebt wel je eigen persoonlijke verantwoordelijkheid en je hebt je wel te houden aan de algemeen geldende gedragsregels die we hier met ons allen hebben afgesproken. NL is te klein om je maar van niemand wat aan te trekken. 's-Avonds een vent, 's-ochtends een vent zeggen ze wel eens. Het wordt eens tijd dat we dat hier ook gaan toepassen. Persoonlijk heb ik geen meelij met iemand die de openbare weg gebruikt als racebaan, en zich vervolgens halfdood onder een vangrail vandaan geschraapt moet worden. Maar nee, we moeten allemaal stoer doen, elkaar opnaaien en als het dan een keertje fout gaat, zijn we allemaal zielig. Zielig my ass, je wist van te voren wat de gevolgen van je gedrag zouden kunnen zijn, be it invordering rbw, inbeslagname fiets, of in het meest extreme geval ziekenhuis of erger. Die risico's neem je bewust en als het dan fout gaat, draag je de gevolgen maar net zo bewust en ga niet lopen janken en alles en iedereen de schuld geven behalve jezelf.

Ja, maar die vangrail staat er in eerste instantie omdat automobilisten hun verantwoordelijkheid niet nemen, en daar zijn wij de dupe van ;)
 
Ja, maar je weet van te voren dat de situatie met een vangrail zo is, dus daar kan je vervolgens rekening mee houden. Je kan hoog en laag springen, maar hoe harder je door zo'n bocht heen jakkert, hoe groter de kans dat je in die bewuste vangrail terecht komt.
 
[offtopic]
Op maandag 13 oktober 2003 09:32 schreef lodewijk het volgende:
lulverhaal
In dit topic www.motor-forum.nl/forum/topic.php/41304/ staan al reacties op jouw mening maar blijkbaar weiger jij het te snappen.
[/offtopic]

De wegbeheerder is er voor verantwoordelijk dat iedere weggebruiker veilig van de weg gebruik kan maken, dus mag de vangrails voor motorrijders niet een extra gevaar opleveren. Daarom moet de vangrails (om te beginnen op gevaalijke punten zoals bochten en klaverbladen) aangepast worden


[edit] typo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan