Vangrails op klaverbladen

Vangrails en klaverbladen.

  • Motorrijder moet zelf uit zijn doppen kijken.

    Stemmen: 22 15,5%
  • Klaverbladen moet anders ingericht worden.

    Stemmen: 3 2,1%
  • De overheid zou tenminste de vangrails aan moeten passen.

    Stemmen: 116 81,7%
  • Who gives a fuck.

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    142
zo'n stuk vangrail kost amper 30 euro per meter.

De rail zijn de kosten niet, het gaat om het hele transport van materiaal en gereedschappen, manuren etc........
Denk je dat de graafmachines/kranen etc...er vanzelf komen?
Dat de werkers er op vrijwillige basis staan te ploeteren?
:?

Tjonge jonge, een stomme drempel kost al 10-20kEuro.
En dan denk jij een vangrail voor een paar duizend euro te kunnen plaatsen.
 
De rail zijn de kosten niet, het gaat om het hele transport van materiaal en gereedschappen, manuren etc........
Denk je dat de graafmachines/kranen etc...er vanzelf komen?
Dat de werkers er op vrijwillige basis staan te ploeteren?
:?

Tjonge jonge, een stomme drempel kost al 10-20kEuro.
En dan denk jij een vangrail voor een paar duizend euro te kunnen plaatsen.

Het gaat om de aanpassing, die kun je voor die drie tientjes doen, dus er van uitgaand dat het aanpassen tijdens onderhoud of vervanging gebeurt. :)
 
tsja na het grondig lezen van dit topic Is mijn conlusie dat die "vriendelijke vangrails" best mag/moet worden geplaatst ... Verder het hele PPP & ander KB gebeuren ene oor in andere oor uit wat iedereen uitspookt moet ie lekker zelf weten :X Maar als het al met al veiliger kan-> ben ik het daar geheel mee eens

*vraag me af waarom die discussie toch blijft voort duren joh De ene mening is de ander niet. Laten we het in het midden houden want je krijgt echt niet iedereen met de neus dezelfde kant op
 
In Spanje zijn verschillende grote motorclubs ook zelf begonnen met het treffen van maatregelen. Schijnen gewoon hele stapels oude autobanden te hebben verzameld en deze vervolgens te hebben bevestigd om de paaltjes van vangrails in gevaarlijke bochten. Op een autoband knallen is tenminste al een heel stuk beter dan tegen een onbeschermd paaltje.
Heej, da's een originele. M-F aktie en er gelijk een meeting van maken?
 
Dat idee opperde ik net ook al, gewoon allemaal een meter vangrail adopteren.

Ik heb ooit aleens ergens een poll zien staan. Daarbij verklaarde 36% van de motorrijders bereid om eenmalig dubbele wegenbelasting te betalen als daarvoor in ruil motorvriendelijke vangrails werden geplaatst. Helaas zijn dus lang niet alle motorrijders bereid om er ook zelf voor te betalen.

Maar opzich vind ik dat de eigenlijke verantwoordelijkheid hiervoor ook bij de overheid ligt en niet bij de motorrijders. Wij betalen net zo goed wegenbelasting als de automobilisten dus hebben wij ook evenredig veel recht op veiligheidsmaatregelen.
 
:} :} :} in ieder geval aan de provincie Utrecht:
prov_1.jpg

prov_2.jpg
 
Ik heb ooit aleens ergens een poll zien staan. Daarbij verklaarde 36% van de motorrijders bereid om eenmalig dubbele wegenbelasting te betalen als daarvoor in ruil motorvriendelijke vangrails werden geplaatst. Helaas zijn dus lang niet alle motorrijders bereid om er ook zelf voor te betalen.

Maar opzich vind ik dat de eigenlijke verantwoordelijkheid hiervoor ook bij de overheid ligt en niet bij de motorrijders. Wij betalen net zo goed wegenbelasting als de automobilisten dus hebben wij ook evenredig veel recht op veiligheidsmaatregelen.


Mag ik je er even op wijzen dat de meeste motorrijders behalve een motorfiets ook over een koekblik beschikken. Derhalve betalen wij dus meer wegenbelasting dan de eerste de beste automobilist en dus hebben we er meer recht op.


Boxer betaalt voor 1 koekblik, 2 motorfietsen en 2 honden en vindt dat dit goed is voor 290m motorveilige geleiderail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de wegenbelasting de wegen ten goede kwam, waren de wegen allang overdekt.
en ging zomers het dak open.

veiligheid en geld hebben weinig met elkaar te maken, het zit vaak in andere dingen. Rustig rijden is vaak veiliger en kost ook minder :+ . Maar dan gebruiken we te weinig benzine en dan wordt die weer duurder om de aczijns inkomsten op pijl te houden. Ik rij dus harder voor jullie :+
tevens moeten banden boeren ook leven...

Nederlanders subsidieren liever het voetbal, want een goede spits moet minstens 23 miljoen vangen pj.
 
Laatst bewerkt:
Keb nog niet de hele discussie gelezen, ga ik straks doen. Maar eerst ff dit. De KNMV, De M.A.G en andere belangen organisaties zijn al jaren lang bezig om de overheid te overtuigen motor vriendelijke geleiderails te plaatsen. Dit kost 32 euro de meter. Als een rail vervangen wordt moet hij gewoon gelijk motorvriendelijk geplaatst worden. En liever gister dan morgen gelijk de gevaarlijke plekken aan pakken. Want welke prijs wil je voor een verminkt of beëindigt mensen leven stellen? Twee weken geleden hebben mijn motorclub en ik http://www.devrijerijders.nl/ Gerrit Zalm en andere tweede kamerleden van de VVD meegenomen naar de eerste motorvriendelijke geleiderail. Simpel om hen op het bestaan en belang van deze rails te wijzen. In tussen zijn er door Ruud Luchteveld schriftelijke kamervragen gesteld, tijdens de begroting, over deze geleiderail en of het rijk budgetten hiervoor vrijmaakt. Hij zag door mijn motorclub het belang in van deze rails. Zo hoop ik de VVD van binnen uit motorminded te maken want diverse VVD kamerleden rijden motor of hebben een motorrijdende partner. En op deze manier kunnen we goed met de belangen organisaties samen werken. De discussie is gelukkig dus gaande, alleen zal het voor sommigen toch te laat komen.
 
Keb nog niet de hele discussie gelezen, ga ik straks doen. Maar eerst ff dit. De KNMV, De M.A.G en andere belangen organisaties zijn al jaren lang bezig om de overheid te overtuigen motor vriendelijke geleiderails te plaatsen. Dit kost 32 euro de meter. Als een rail vervangen wordt moet hij gewoon gelijk motorvriendelijk geplaatst worden. En liever gister dan morgen gelijk de gevaarlijke plekken aan pakken. Want welke prijs wil je voor een verminkt of beëindigt mensen leven stellen? Twee weken geleden hebben mijn motorclub en ik http://www.devrijerijders.nl/ Gerrit Zalm en andere tweede kamerleden van de VVD meegenomen naar de eerste motorvriendelijke geleiderail. Simpel om hen op het bestaan en belang van deze rails te wijzen. In tussen zijn er door Ruud Luchteveld schriftelijke kamervragen gesteld, tijdens de begroting, over deze geleiderail en of het rijk budgetten hiervoor vrijmaakt. Hij zag door mijn motorclub het belang in van deze rails. Zo hoop ik de VVD van binnen uit motorminded te maken want diverse VVD kamerleden rijden motor of hebben een motorrijdende partner. En op deze manier kunnen we goed met de belangen organisaties samen werken. De discussie is gelukkig dus gaande, alleen zal het voor sommigen toch te laat komen.

Goed initiatief :} :} , maar ik blijf toch erg sceptisch over de welwillendheid van het kabinet. In 2001 zijn er ook al kamervragen gesteld door Wim van de Camp (CDA) en Ton de Swart (VVD), met niets dan ontwijkende antwoorden van Netelenbos. Over het bestaan en belang van de motorvriendelijke vangrail wisten ze dus al lang (maar nog meer publiciteit kan uiteraard nooit kwaad).
 
Als de wegenbelasting de wegen ten goede kwam, waren de wegen allang overdekt.
en ging zomers het dak open.

veiligheid en geld hebben weinig met elkaar te maken, het zit vaak in andere dingen. Rustig rijden is vaak veiliger en kost ook minder :+ . Maar dan gebruiken we te weinig benzine en dan wordt die weer duurder om de aczijns inkomsten op pijl te houden. Ik rij dus harder voor jullie :+
tevens moeten banden boeren ook leven...

Nederlanders subsidieren liever het voetbal, want een goede spits moet minstens 23 miljoen vangen pj.

Inderdaad zag een maand geleden een interview met een top ambtenaar van V&W op TV
+\- 5% van al het geld dat weggebruikers aan de staat afstaan (belasting, BPM, benzine accijns etc.) gaat terug naar de wegen (8% gaat naar het OV)

De overige 87% verdwijnt op de algemene hoop......

:X
 
Ik ga me bij deze lid maken van de MAG, die zetten zich al jaren in voor de verbeterde verkeers veiligheid voor motorrijders :}
Mensen beseffen niet dat je ook door olie op de weg, klapband,motormankement,onoplettende mede weggebruikers OOK de vangrail in kunnen kwakken :(
 
Ehh misschien eens tijd dat een hele bubs motorrijders eens een bezoekje aan Den Haag gaan doen en daar even de boel blokkeren en een petitie (goed geschreven??) aan gaan aanbieden?
 
Dit zal wel niet in het begrotingsplan passen. Actievoeren helpt blijkbaar ook niks want de vakbonden van de laatste week hebben ook nog niets bereikt |(

Ben inderdaad wel van mening dat de motoronvriendelijke vangrails vervangen/aangepast moeten worden.
 
Ehh misschien eens tijd dat een hele bubs motorrijders eens een bezoekje aan Den Haag gaan doen en daar even de boel blokkeren en een petitie (goed geschreven??) aan gaan aanbieden?

IDD grote club met bikers alle klaverbladen/gevaarlijke punten LANGZAAM afrijden en de boel hier in Den haag eens flink wakker schudden, gelijk protest tegen alle andere bezuinigingen :(
 
In Spanje zijn verschillende grote motorclubs ook zelf begonnen met het treffen van maatregelen. Schijnen gewoon hele stapels oude autobanden te hebben verzameld en deze vervolgens te hebben bevestigd om de paaltjes van vangrails in gevaarlijke bochten. Op een autoband knallen is tenminste al een heel stuk beter dan tegen een onbeschermd paaltje.

:}




Op maandag 13 oktober 2003 14:34 schreef Beemerbuffel het volgende:Heej, da's een originele. M-F aktie en er gelijk een meeting van maken?

:^

Waarom niet, in plaats van te zeiken op de regering, die in de eerste jaren toch geen actie zal ondernemen, we zullen zelf iets moeten ondernemen, ik heb het er voor over om een boete voor sluikstorten te betalen.
Hoeveel banden hadden jullie gewild. :9

Je zal zeker de voorpagina halen van de kranten.
 
Waarom niet, in plaats van te zeiken op de regering, die in de eerste jaren toch geen actie zal ondernemen, we zullen zelf iets moeten ondernemen, ik heb het er voor over om een boete voor sluikstorten te betalen.
Hoeveel banden hadden jullie gewild. :9

Je zal zeker de voorpagina halen van de kranten.

Als je dit met een mannetje of 300 doet, wil ik wel eens zien of de politie ons allemaal meeneemt. Krijgen ze logistiek gezien niet eens voor elkaar en we hebben wel alle publicitieit.

Wel ff de diverse kamerleden uit den haag meenemen!
 
Tsja, klaverbladrijden..... ik doe het zelf ook (jaja, voordat ik motorloos werd)
Als je neer gaat dan heb je een groot probleem. Gelukkig staan er op hoevelaken geen vangrails, maar een lantaarnpaal raken, daar moet ik ook niet aan denken. Van het talud af een andere rijbaan op lijkt me ook niet echt prettig.

We lijken wel gestoord dat we het nog doen, elk jaar vallen er wel zware gewonden en/of doden bij. Maarja, het is zo leuk he :) .
Je kent het risico, maar als er dan iemand onderuit gaat dan is het toch enorm schrikken. Ik was bij de crash van dikkeleo op hoevelaken en schrok me helemaal de pleur. Gelukkig had ie niet veel, maar het hard erger af kunnen lopen. Vooral als je beseft dat ie een meter langs de lantaarnpaal is gegleden waar begin dit jaar een motorrijder om het leven is gekomen '( .

Dan twijfel je toch wel weer hoor. Als je 10 minuten ervoor nog met iemand heb staan praten die daar dan ligt, komt het wel heeel dichtbij.
Is het het allemaal wel waard??
 
Stond gisteren of eergisteren een foto-reportage van op District 8.
Hebben daar een halve vangrail moeten demonteren om een gevallen mottorrijder er tussenuit te halen :X
 
Hoeveel doden / zwaargewonden moeten er nog vallen voordat er eindelijk iets aan gaat gebeuren. :?


de rest toch maar niet gepost
 
Keb nog niet de hele discussie gelezen, ga ik straks doen. Maar eerst ff dit. De KNMV, De M.A.G en andere belangen organisaties zijn al jaren lang bezig om de overheid te overtuigen motor vriendelijke geleiderails te plaatsen. Dit kost 32 euro de meter. Als een rail vervangen wordt moet hij gewoon gelijk motorvriendelijk geplaatst worden. En liever gister dan morgen gelijk de gevaarlijke plekken aan pakken. Want welke prijs wil je voor een verminkt of beëindigt mensen leven stellen? Twee weken geleden hebben mijn motorclub en ik http://www.devrijerijders.nl/ Gerrit Zalm en andere tweede kamerleden van de VVD meegenomen naar de eerste motorvriendelijke geleiderail. Simpel om hen op het bestaan en belang van deze rails te wijzen. In tussen zijn er door Ruud Luchteveld schriftelijke kamervragen gesteld, tijdens de begroting, over deze geleiderail en of het rijk budgetten hiervoor vrijmaakt. Hij zag door mijn motorclub het belang in van deze rails. Zo hoop ik de VVD van binnen uit motorminded te maken want diverse VVD kamerleden rijden motor of hebben een motorrijdende partner. En op deze manier kunnen we goed met de belangen organisaties samen werken. De discussie is gelukkig dus gaande, alleen zal het voor sommigen toch te laat komen.

En nog steeds zegt Rijkswaterstaat dat ze wachten tot ze uitgeëvalueerd zijn (nav dit topic: Nieuw onveilig klaverblad A9/A5 (actie!)). Intussen wordt lekker op de oude manier doorgebouwd, zelfs op splinternieuwe klaverbladen :( . Hoe lang gaat dat nog duren?
 
Heb de hele discussie in de verschillende topics gelezen en iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Over 1 ding zijn we het gelukkig allemaal eens:de motoronvriendelijke vangrail op klaverbladen deugd niet,veel liever zijn wij dat op de voor ons gevaarlijke plaatsen een motorvriendelijke rail wordt geplaatst.
Deze discussie is natuurlijk onstaan door het trieste ongeval van marco van motormaniacs,het is net gebeurt, iedereen heeft het erover maar na een tijdje zal de discussie over de vangrail weer inslapen.
Willen we echt dat er iets veranderd dan zullen we ons er samen sterk voor moeten maken (alleen bereik je helemaal niets).
De vraag is natuurlijk ,hoe?
Allemaal lid worden van de MAG?
Naar Denhaag met zijn allen?
De media erbij halen?
Actie voeren door bijvoorbeeld een op/afrit te blokkeren?

1 ding staat vast, als niemand iets doet gebeurd er dus niets! Het zou jammer zijn als we tot een volgend zwaar ongeval moeten wachten om de discussie / aandacht over de vangrail voort te zetten.

Jullie mening / reactie

gr
Hakinnen

ps
Ik ben er zelf ook nog niet uit wat nu de beste manier is om te zorgen dat de motorvriendelijke rail er komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan