Vangrails op klaverbladen

Vangrails en klaverbladen.

  • Motorrijder moet zelf uit zijn doppen kijken.

    Stemmen: 22 15,5%
  • Klaverbladen moet anders ingericht worden.

    Stemmen: 3 2,1%
  • De overheid zou tenminste de vangrails aan moeten passen.

    Stemmen: 116 81,7%
  • Who gives a fuck.

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    142
Misschien wel interresant om te lezen.. Brieven aan de Tweede kamer omtrent vangrails en motoren. Deze zin komt uit de laatste brief, naar aanleiding van de test in Utrecht..

"De kosten van een dergelijke geleiderail met afscherming liggen ongeveer 50%
hoger dan rail zonder afscherming."

Bron: www.minvenw.nl/cend/bsg/brieven/data/1066051423.doc

En deze is van een jaar geleden..

"Zo uit de onderzoeken bedoeld in het antwoord op vraag 5 blijkt dat een type geleider kan worden ontworpen dat voor motorrijders veiliger is en geen nadelige gevolgen heeft voor de (veiligheid van) andere weggebruikers, dan voorzie ik dat deze voorziening met name daar zal worden toegepast waar motorrijders specifieke gevaren lopen. Ik denk dan in het bijzonder aan bogen met een krappe straal, zoals bij op- en afritten naar auto(snel)wegen."
Bron: www.minvenw.nl/cend/bsg/brieven/data/1007996015.doc


Thanks, handige links! Zal ze doorsturen naar de MAG. :)
 
Sorry, maar dat vind ik gel*l. Er gaan ook plenty motorrijders onderuit die zich gewoon aan de snelheid houden. En zeker in de winter. En dan wordt er niet geraced. De vangrail is onveilig voor alle motorrijders. En niet alleen voor degenen die aan het racen zijn.
Ik heb niet gestemd op dit topic omdat ik eigenlijk op een combinatie van de keuzes 1 en 3 wil stemmen. Het is niet alleen de overheid die moet zorgen voor verbeterde vangrails. Het is ook de motorrijder die beter uit de doppen moet kijken. Geheid dat een aantal motorrijders nog harder door die "aangepaste" bochten zullen gaan, zo van "Er kan me toch weinig gebeuren met die veilige vangrails". En deze zullen het dan weer verpesten voor de rest van de motorrijders qua imago. Hetzelfde is eigenlijk gebeurt bij de autos, op alle fronten worden die dingen veiliger gemaakt, airbags, SIPS, ABS, remassistenten etc etc. Maar komen er door die dingen minder mensen om in het verkeer? Niet tot nauwelijks, de bestuurders gaan er alleen maar onvoorzichtiger van rijden...
Ik sluit me dus aan bij Edraket zie ik...
 
Ik heb niet gestemd op dit topic omdat ik eigenlijk op een combinatie van de keuzes 1 en 3 wil stemmen. Het is niet alleen de overheid die moet zorgen voor verbeterde vangrails. Het is ook de motorrijder die beter uit de doppen moet kijken. Geheid dat een aantal motorrijders nog harder door die "aangepaste" bochten zullen gaan, zo van "Er kan me toch weinig gebeuren met die veilige vangrails". En deze zullen het dan weer verpesten voor de rest van de motorrijders qua imago. Hetzelfde is eigenlijk gebeurt bij de autos, op alle fronten worden die dingen veiliger gemaakt, airbags, SIPS, ABS, remassistenten etc etc. Maar komen er door die dingen minder mensen om in het verkeer? Niet tot nauwelijks, de bestuurders gaan er alleen maar onvoorzichtiger van rijden...
Ik sluit me dus aan bij Edraket zie ik...

"Veilige vangrails" doen ook pijn, de kans dat je er levend/gezonder vanaf komt is gewoon een stuk groter. Veilige vangrails is iets anders dan een bocht met autobanden, grindbakken, uitloopstroken en weet ik wat meer!!!

Dat van die eigen verantwoordelijkheid blijft altijd geldig natuurlijk. :)
 
En nog steeds zegt Rijkswaterstaat dat ze wachten tot ze uitgeëvalueerd zijn (nav dit topic: Nieuw onveilig klaverblad A9/A5 (actie!)). Intussen wordt lekker op de oude manier doorgebouwd, zelfs op splinternieuwe klaverbladen :( . Hoe lang gaat dat nog duren?

PentAr ik ben bang nog een hele tijd. Maar we moeten op alle mogelijke manieren druk uit blijven oefenen en in gesprek blijven. Wat jij kan doen als je niet directe actie wilt ondernemen is het ondersteunen van bijv de MAG.
 
PentAr ik ben bang nog een hele tijd. Maar we moeten op alle mogelijke manieren druk uit blijven oefenen en in gesprek blijven. Wat jij kan doen als je niet directe actie wilt ondernemen is het ondersteunen van bijv de MAG.

schop!

quote mezelf (en jullie mening graag)

Heb de hele discussie in de verschillende topics gelezen en iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Over 1 ding zijn we het gelukkig allemaal eens:de motoronvriendelijke vangrail op klaverbladen deugd niet,veel liever zijn wij dat op de voor ons gevaarlijke plaatsen een motorvriendelijke rail wordt geplaatst.
Deze discussie is natuurlijk onstaan door het trieste ongeval van marco van motormaniacs,het is net gebeurt, iedereen heeft het erover maar na een tijdje zal de discussie over de vangrail weer inslapen.
Willen we echt dat er iets veranderd dan zullen we ons er samen sterk voor moeten maken (alleen bereik je helemaal niets).
De vraag is natuurlijk ,hoe?
Allemaal lid worden van de MAG?
Naar Denhaag met zijn allen?
De media erbij halen?
Actie voeren door bijvoorbeeld een op/afrit te blokkeren?

1 ding staat vast, als niemand iets doet gebeurd er dus niets! Het zou jammer zijn als we tot een volgend zwaar ongeval moeten wachten om de discussie / aandacht over de vangrail voort te zetten.

Jullie mening / reactie

gr
Hakinnen

ps
Ik ben er zelf ook nog niet uit wat nu de beste manier is om te zorgen dat de motorvriendelijke rail er komt.
 
Met een op of afrit te blokkeren zul je niet veel bereiken, als je zoals in Spanje met enkele aanhangwagens vol met banden, de paaltjes zou afschermen of een bandenmuurtje zou bouwen, haal je zeker de kranten, daar we hier al over die actie praten die in Spanje is op touw gezet, dan moet je er voor zorgen dat Spanje ook van jullie en ons hoort.
 
Met een op of afrit te blokkeren zul je niet veel bereiken, als je zoals in Spanje met enkele aanhangwagens vol met banden, de paaltjes zou afschermen of een bandenmuurtje zou bouwen, haal je zeker de kranten, daar we hier al over die actie praten die in Spanje is op touw gezet, dan moet je er voor zorgen dat Spanje ook van jullie en ons hoort.
Mee eens, en je komt ook gelijk positief in het nieuws. Je zult alleen kritiek vangen door klaverbladen af te gaan zetten.

En om er nou gelijk de bezuinigingen van het kabinet erin te betrekken vind ik te ver gaan. Ik ben daar ook helemaal niet tegen en vind dat we alleen op een positieve actie moeten doen die gericht is op veiligere wegen voor motorrijders.
 
Mee eens, en je komt ook gelijk positief in het nieuws. Je zult alleen kritiek vangen door klaverbladen af te gaan zetten.

En om er nou gelijk de bezuinigingen van het kabinet erin te betrekken vind ik te ver gaan. Ik ben daar ook helemaal niet tegen en vind dat we alleen op een positieve actie moeten doen die gericht is op veiligere wegen voor motorrijders.

Sonic, ik heb er even over nagedacht en inderdaad ,ik ben het met je eens. Kritiek kunnen we slecht gebruiken,door positief in het nieuws te komen bereiken we meer.(dat van die bandenstapeltjes klinkt goed)

Geroet
Hakinnen
 
Mee eens, en je komt ook gelijk positief in het nieuws. Je zult alleen kritiek vangen door klaverbladen af te gaan zetten.

En om er nou gelijk de bezuinigingen van het kabinet erin te betrekken vind ik te ver gaan. Ik ben daar ook helemaal niet tegen en vind dat we alleen op een positieve actie moeten doen die gericht is op veiligere wegen voor motorrijders.
SORRY ,DUBBELPOST!
Sonic, ik heb er even over nagedacht en inderdaad ,ik ben het met je eens. Kritiek kunnen we slecht gebruiken,door positief in het nieuws te komen bereiken we meer.(dat van die bandenstapeltjes klinkt goed)

Geroet
Hakinnen
 
Laatst bewerkt:
Kritiek in eerste instantie. Maar het zet de mensen serieus aan het denken. Die gaan ook wel inzien, dat wij die dingen niet gaan blokkeren voor onze lol maar VEILIGHEID
 
Volgens mij hebben we nu 2 topics met dezelfde discussie.
Mischien moeten we deze beeindigen en een nieuw topic openen met daarin alleen de vraag of de overige MFers zich in willen zetten voor veiligere vangrails en op wat voor een manier dan wel?

Gr
Hakinnen
 
Tsja, zodra een fietser (door eigen verkeersfout) wordt doodgereden op een rotonde dan haasten de wegbeheerders zich om een rotonde aan te passen en (nog) fietsvriendelijker te maken. Daarmee vaak de situatie voor andere gevallen nog onveiliger makend, onder luid roepend van het argument dat er een dode is gevallen.

Zodra op de Veluwe een automobilist overlijdt door een frontale aanrijding na een botsing met een everzwijn, staan de wegbeheerders in een rij om de snelheid op wegen van de hele Veluwe te beperken. Alsof dat in zo'n situatie enig verschil maakt.

Zodra echter een motorrijder, na een onvrijwillige onzachte aanraking met een vangrail, in het ziekenhuis belandt met ernstig letsel of overlijdt als gevolg van die aanraking, dan staat de massa klaar met het oordeel: hij zal wel te snel gereden hebben, eigen schuld.

Hebben we dat imago niet aan onszelf (of een deel) te danken?

:^

En als nu de overheid zegt dat ze overal een motorveilige vangrail gaan aanleggen, maar dan wel de belasting voor motoren verdubbelt zijn er dan nog steeds zo veel mensen voor?
 
:^

En als nu de overheid zegt dat ze overal een motorveilige vangrail gaan aanleggen, maar dan wel de belasting voor motoren verdubbelt zijn er dan nog steeds zo veel mensen voor?

Hoezo verdubbelen? Als een vangrail zeg € 400,- per meter kost en voor € 30,- extra motorveilig is, waarom dan verdubbelen.
We wijzen de overheid toch vriendelijk op hun wanprestatie. Moeten wij daar nu de kosten voor maken?

Wat heeft de wegenbelasting hier overigens mee te maken? Dat is alleen een naam om geld te innen. Geen doel.
 
Volgens mij hebben we nu 2 topics met dezelfde discussie.
Mischien moeten we deze beeindigen en een nieuw topic openen met daarin alleen de vraag of de overige MFers zich in willen zetten voor veiligere vangrails en op wat voor een manier dan wel?

Gr
Hakinnen


:^ Mee eeens
 
Hoezo verdubbelen? Als een vangrail zeg € 400,- per meter kost en voor € 30,- extra motorveilig is, waarom dan verdubbelen.
We wijzen de overheid toch vriendelijk op hun wanprestatie. Moeten wij daar nu de kosten voor maken?

Wat heeft de wegenbelasting hier overigens mee te maken? Dat is alleen een naam om geld te innen. Geen doel.

Kijk dat bedoel ik nou, wel met het vingertje naar de overheid wijzen.
Maar niet voor de kosten willen opdraaien.

Wij als motorrijders betalen in verhouding sowieso al geen drol aan wegenbelasting. De kosten van de infrastructuur wordt bijna voledig gedragen door het vrachtverkeer en automobilisten (en natuurlijk de accijnzen). Moeten die dan weer extra gaan betalen terwijl het voor onze veiligheid is?

Bij een verdubbeling van de wegenbelasting voor de motorren kunnen we net 2 meter veilige vangrail per motor plaatsen. Ik denk dat we dan net alle klaverbladen in Nederland dekken. (350.000 * 2 meter = 700km, dan zijn we dus jaren verder voordat we alle vangrail vervangen hebben.)
 
Kijk dat bedoel ik nou, wel met het vingertje naar de overheid wijzen.
Maar niet voor de kosten willen opdraaien.

Wij als motorrijders betalen in verhouding sowieso al geen drol aan wegenbelasting. De kosten van de infrastructuur wordt bijna voledig gedragen door het vrachtverkeer en automobilisten (en natuurlijk de accijnzen). Moeten die dan weer extra gaan betalen terwijl het voor onze veiligheid is?

Bij een verdubbeling van de wegenbelasting voor de motorren kunnen we net 2 meter veilige vangrail per motor plaatsen. Ik denk dat we dan net alle klaverbladen in Nederland dekken. (350.000 * 2 meter = 700km, dan zijn we dus jaren verder voordat we alle vangrail vervangen hebben.)

Hoezo niet voor de kosten op willen draaien? Het wordt van gemeenschapsgeld betaald en dus betalen jij en ik er al aan mee. Ik vindt het een beetje vreemd om gelijk je belasting te willen/moeten verhogen voor een dergelijke maatregel. Als een weg opnieuw geasfalteerd wordt krijg je toch ook niet de rekening thuis?

In mijn fictieve vergelijk van de kosten van de gehele vangrail en de aanpassing voor motorrijders zit naar mijn idee een dezelfde verhouding als bij de wegenbelasting voor auto's en motoren.

In eerste instantie moeten we zien te bereiken dat de motorveilige geleiderail gemeengoed gaat worden. Dan gaat de kostprijs omlaag en wat hou je dan nog voor kosten over. In vergelijk tot de kosten van een meter snelweg in zijn totaliteit gaat het toch echt om peanuts.

Maar als de overheid wil praten over verhoging van de wegenbelasting voor motoren in ruil voor motorparkeerplaatsen, aparte motorstroken, geen bitumenreparaties, veilige geleiderail, aanpassing van gevaarlijke drempels, ..... Ok Ok ik draaf weer door. ;)
 
Ik weet niet wat voor typ je bent, maar je hebt je net aangemeld en post alleen in de PPP topics en je woont in Rijswijk en je bent een homo.. sorry maar zo maak je jezelf niet echt populair en ik geloof dat je je alleen aangemeld hebt om te stoken.. ga dan lekker elders je heil zoeken!!!!
Klets ook hij heeft wel degelijk een punt, matig de snelheid. Neemt alleen niet weg dat vangrails, Overal, gevaarlijk zijn voor ons. In mijn ogen moeten ze allemaal aangepast worden. Maar volgens diverse andere forums zijn ze hier serieus mee bezig. Denk maar aan de houten vangrail.
 
IDD dan wil ik eerst de bocht vanaf Eindhoven naar den Bosch gedaan hebben.
Ik voel me daar niet veilig met 200+.
 
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:24 schreef Yzf1kr het volgende:Bij een verdubbeling van de wegenbelasting voor de motorren kunnen we net 2 meter veilige vangrail per motor plaatsen. Ik denk dat we dan net alle klaverbladen in Nederland dekken. (350.000 * 2 meter = 700km, dan zijn we dus jaren verder voordat we alle vangrail vervangen hebben.)

Alle op- en afritten die nu echt egevaarlijk zijn, is bij elkaar ongeveer 60 a 70 kilometer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan