Vangrails

musQ

Die hard MF'er
2 feb 2008
577
8
Noord-Brabant
Hallo

ik wordt zo'n beetje schijtziek van al dat vangrail ongelukken, er moet iets zijn wat wij motorrijders kunnen doen om Den Haag dit duidelijk te maken. Eventueel handtekeningen van mensen die er mee eens zijn dat er geen vangrails meer in de bochten moeten staan maar gewoon gras of dichte bakken van plastic die meeveert als je er tegenaan knalt.

Er moet IETS zijn wat wij kunnen doen we zijn dan wel in de minderheid maar ik weet 100% zeker dat ook veel NIETmotorrijders voor een alternatief zijn i.p.v. vangrails.

Okay gevaar hoort erbij met het motorrijden maar wij vragen ook niet om bij de eerste vangrail waar we tegenaan knallen dood te gaan?
 
Wordt lid van de MAG! Daar vechten ze al jaren voor motorvriendelijke vangrails en gelukkig met steeds meer http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=geleiderails (succes). www.mag-nl.org

en nog wat relevante linkjes van M-F het afgelopen jaar: klik
 
Laatst bewerkt:
De Motorrijders Actie Groep (http://www.mag-nl.org) heeft al succesvol op een aantal plaatsen motorvriendelijke vangrails weten te realiseren.

edit: Kofferrek was me net voor. :P
 
Laatst bewerkt:
http://www.motormeuk.nl/bekijken/1158/nieuws/Motorvriendelijke-vangrails-langs-A7.html (Motormeuk Nieuws: Motorvriendelijke vangrails langs A7)
 
en let ook eens op bochten, in 99% van de bochten staan de lantaarnpalen aan de buitenkant van de bocht.... waarom niet in de binnenbocht?
 
WATeenGEK goed bezig is waar ook dat ook nog.

Het lijkt wel of jullie er niets omgeven, maar 1 steentje en niet gezien hebben daar ligt je.
 
WATeenGEK goed bezig is waar ook dat ook nog.

Het lijkt wel of jullie er niets omgeven, maar 1 steentje en niet gezien hebben daar ligt je.
Wat loop je nou te blaten :? Sorry joh, maar jij hebt jarenlang zitten te slapen terwijl anderen (met name de MAG) zich daar wel druk om maakten en er hard voor geknokt hebben om goede dingen te realiseren :}
 
ik zeg ook niet dat ze geen goed werk leveren. Maar ik als ik de reacties zo leest denk ik van:

O daar heb je iemand en die wuift me naar de MAG.

Wat ik bedoel is dat er soort landelijk actie gehouden moet worden desnoods samen met de MAG om de regering nog een keer wakker te schudden. Is toch niet verkeerd? Ik blaat niet valt me gewoon op dat er zo weinig mee gedaan wordt. De MAG kan ook niet alles realiseren daar hebben ze hulp voor nodig. Maar niet alleen van de leden maar ook van de regering zelf.

Ik weet niet precies hoelang ze bezig zijn, maar de laatste 10 jaar hoor ik het steeds vaker.
 
Er moet IETS zijn wat wij kunnen doen we zijn dan wel in de minderheid maar ik weet 100% zeker dat ook veel NIETmotorrijders voor een alternatief zijn i.p.v. vangrails.
Beginnen met aan de snelheid te houden en stoppen met klaverblad races...

:+
 
das toevallig dat jullie er ook over praten maar zal waarschijnlijk door die klote situatie gekomen zijn

maar ik zat net op m'n "ëigen" topic erover te praten en we zaten te denken om ook zoiets als de MAG op te zetten maar dan soort van Koninklijke Nederlandse Vereniging Motorrijders ofzoiets

ja klinkt kisschien gek maar als er meer mensen zijn die dit zouden willen waarom niet?

misschien krijgen we daarop wel genoeg steun in en kunnen wij wel de heren daar in hun toren zien te bereiken met een ladder

ja niet geschoten is altijd mis toch?
 
Laatst bewerkt:
start de wij-willen-motor-vriendelijke-vangrails-door-heel-nederland hyves op en zorg voor zo veel mogelijk leden!

(dit helpt misschien echt, ons is het al gelukt meet meer feesten in de haarlemmermeer! ( haarlemmermeer-is-dood-hyves ) en dit heeft echt nut gehad;)

wie weet
 
start de wij-willen-motor-vriendelijke-vangrails-door-heel-nederland hyves op en zorg voor zo veel mogelijk leden!

(dit helpt misschien echt, ons is het al gelukt meet meer feesten in de haarlemmermeer! ( haarlemmermeer-is-dood-hyves ) en dit heeft echt nut gehad;)

wie weet


nou begin maar een hyves aan te maken zou ik zeggen dan ben ik je 1e lid

wie weet helpt dat ook ja

als we niks proberen gebeurd er ook niks en wij zijn er toch bij gebaat toch?
 
ik weet niet of dit mag maar heb een hyves aangemaakt: motorvriendelijkevangrail@hyves.nl

maar wie weet kunnen we er wat mee bereiken
 
ik zeg ook niet dat ze geen goed werk leveren. Maar ik als ik de reacties zo leest denk ik van:

O daar heb je iemand en die wuift me naar de MAG.

Wat ik bedoel is dat er soort landelijk actie gehouden moet worden desnoods samen met de MAG om de regering nog een keer wakker te schudden. Is toch niet verkeerd? Ik blaat niet valt me gewoon op dat er zo weinig mee gedaan wordt. De MAG kan ook niet alles realiseren daar hebben ze hulp voor nodig. Maar niet alleen van de leden maar ook van de regering zelf.

Ik weet niet precies hoelang ze bezig zijn, maar de laatste 10 jaar hoor ik het steeds vaker.
Waarom denk je dat je het de laatste 10 jaar steeds vaker hoort?

~[edit]

Even uit het linkje dat ik al eerder gepost heb:

Zondag 22 april 2007 is de eerste officiële motorvriendelijke vangrail langs een rijksweg feestelijk onthuld. Dit gebeurde in het knooppunt Holendrecht Zuid (A9/A2) door Max de Groot, hoofdingenieur-directeur van Rijkswaterstaat Noord-Holland, Martin de Graaff, KNMV-directeur en Nico Perk, MAG-voorzitter in het bijzijn van vele motorrijders.

De MAG heeft zich jaren ingezet voor meer motorvriendelijke geleiderails en heeft in 2005 de toezeggingg gehad van toenmalig verkeersminister Karla Peijs dat er een begin zou worden gemaakt met het aanpassen van de bestaande rails. De minister heeft in 2005, tijdens een overleg met de Tweede Kamer de toezegging gedaan samen met de motorrijders in kaart te brengen op welke punten langs de Nederlandse wegen moet worden begonnen met het motorvriendelijk maken van vangrails. De minister zei tegen de Tweede Kamer: "Ik wil u graag toezeggen dat er nu inderdaad iets gaat gebeuren. Dat als de MAG zegt 'die bochten moet je aanpakken' dat we dat ook inderdaad gaan doen."

Sinds de toezegging van de minister is intensief samengewerkt door Rijkswaterstaat en de MAG en de KNMV. Dit heeft geresulteerd in het opstellen van criteria voor geleiderails, aan de hand waarvan wegbeheerders kunnen bepalen waar en op welke termijn de bestaande vangrail dient te worden voorzien van een onderplank die dient als motorrijdersbescherming.

Wat moet er dan nog wakker geschud worden in de regering :?
 
Laatst bewerkt:
och, als ik val probeer ik altijd tussen de paaltjes van de vangrail door te schuiven :)
 
Okay gevaar hoort erbij met het motorrijden maar wij vragen ook niet om bij de eerste vangrail waar we tegenaan knallen dood te gaan?

Klopt... andersom vraagt de wegbeheerder er ook niet om...
In mijn ogen hoort gevaar niet bij motorrijden, het geeft meer risico, maar gevaar... dat hoort er helemaal niet bij. Gevaar is iets wat de bestuurder zelf al dan niet doelbewust opzoekt... harder door de bocht, platter, meer risico's nemen om bij te blijven. Het is de bestuurder die de keuze maakt en bij die keuze horen meer risico's.. ook die van de vangrail... '(

Tuurlijk moeten die dingen motorveilig worden... maar in veel gevallen is het de bestuurder die met minder risico een boel kan voorkomen... de noodlottige gevallen daargelaten...
 
Waarom denk je dat je het de laatste 10 jaar steeds vaker hoort?

\[edit]

Even uit het linkje dat ik al eerder gepost heb:Wat moet er dan nog wakker geschud worden in de regering :?
god, wat hou ik toch van de nederlandse kiezer *O*
 
ik denk dat we aan de bestaande organisaties meer dan genoeg hebben op het moment dat er meer organisaties komen met de zelfde belangen maar een kleine aanhang maakt dat minder indruk dan 1 organisatie met een hoop leden immer hoe meer hoe sterker je staat

enige nadeel is wel dat er een hoop mensen te weinig vanaf weten of wel klagen maar niet die paar rotcenten uit willen geven om een aantal vrijwilligers te ondersteunen

mag heeft al een hoop bereikt en dat word alleen maar meer hoe meer steun ze krijgen hoe sterker ze staan
want immers elk mag lid is tevens een potentieele kiezer en voor kiezers doen ze (eens per zoveel jaar) alles voor

en als je het over demonstraties hebt kijk dan nog maar eens op de mag site

of beter nog bel ze op stel het voor en kijk hoe hun reageren

als er genoeg steun voor is garandeer ik je dat ze zoiets met bijde handen zullen aangrijpen
 
Waarom denk je dat je het de laatste 10 jaar steeds vaker hoort?

\[edit]

Even uit het linkje dat ik al eerder gepost heb:Wat moet er dan nog wakker geschud worden in de regering :?

De mensen die besluiten nog elke dag motorrijder onvriendelijke vangrails te plaatsen :?

Neem me niet kwalijk maar TS heeft gewoon gelijk.
Er zou veel meer moeten gebeuren.
Ik vind dan ook dat je erg je best doet hem belachelijk te maken...

Natuurlijk doet de MAG goed werk, maar dat goede werk is slechts die ene druppel -O-
 
WATeenGEK goed bezig is waar ook dat ook nog.

Het lijkt wel of jullie er niets omgeven, maar 1 steentje en niet gezien hebben daar ligt je.
Als je daarvan al zo schrikt dat je op je bek gaat, waarom rijd je dan motor :?
Ik heb zo vaak gevoeld dat er een steentje wegrolde onder mijn achterband, maar ben daardoor nooit omgedonderd. Van het steentje af, volop grip :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan