Vangrails

Als ik ergens een fraaie bocht zie ( en iedereen hier weet wel wat dat is...) dan kijk ik altijd erg nauwkeurig wat er zich aan obstakels aan de buitenkant van de bocht bevind.
Dus als daar zgn "eiersnijder -vangrails" staat of lantaarnpalen, telefooncellen of wat dan ook van wat dies meer zij, en zo, dan rij ik zo'n bocht als een dame op leeftijd.
Maar als ik dan ineens buitenom wordt ingehaald met hoge snelheid door collegaas dan denk wel eens... wat is hij denkende...levensmoe...beetje dom? :?
Iemand ook een mening hierover?
Ik doe exact hetzelfde: met gehaktmolen langs de buitenbocht weet ik dat onderuitgaan zeer waarschijnlijk dodelijk is. Bij motorvriendelijke vangrail rijd ik wat minder bejaard.
 
Als ik ergens een fraaie bocht zie ( en iedereen hier weet wel wat dat is...) dan kijk ik altijd erg nauwkeurig wat er zich aan obstakels aan de buitenkant van de bocht bevind.
Dus als daar zgn "eiersnijder -vangrails" staat of lantaarnpalen, telefooncellen of wat dan ook van wat dies meer zij, en zo, dan rij ik zo'n bocht als een dame op leeftijd.
Maar als ik dan ineens buitenom wordt ingehaald met hoge snelheid door collegaas dan denk wel eens... wat is hij denkende...levensmoe...beetje dom? :?
Iemand ook een mening hierover?

Ik denk dat hij op dat moment gewoon grotere ballen heeft als u.

Of die slimmer bezig is, is een andere vraag.
 
Zei m'n ouwe heer altijd toen ik de Supersport nog had... "Prima dat je hard rijdt, maar denk aan je zusje, vriendin en aan ons...."

Vond het altijd gezeik maar eigenlijk heeft hij een punt. Is het het risico op een ongeval met eventueel dodelijke gevolgen waard om ff de grote jongen uit te hangen voor die mensen op dat terras, die mooie dame (of heer) in die auto achter je, dat filmpje dat je aan het opnemen bent?

Eigenlijk moet je dan gewoon een dikke SUV kopen. Liefst Amerikaan zodat die vol met staal zit en dan gewoon aan het snelheidslimit houden ten alle tijde. Meeste kans dat je altijd ongeschonden thuis zult komen.

Of je dan ook een gelukkig leven hebt, is ook hier een andere vraag.
 
Eigenlijk moet je dan gewoon een dikke SUV kopen. Liefst Amerikaan zodat die vol met staal zit en dan gewoon aan het snelheidslimit houden ten alle tijde. Meeste kans dat je altijd ongeschonden thuis zult komen.

Of je dan ook een gelukkig leven hebt, is ook hier een andere vraag.
Uiteraard, en het is echt niet zo dat ik daardoor ineens anders ga rijden. Maar m'n ouwe heer heeft zeker een punt. Hoeveel ongelukken (schuivers etc.) gebeuren er op jaarbasis puur door de pogingen van stoer doen en ego-boosten?

Natuurlijk brengt motorrijden risico's met zich mee waar wij ons allen bewust van zijn. Maar een beetje gezond verstand is en verantwoordlijkheidsgevoel is soms ver te zoeken...
 
Als ik ergens een fraaie bocht zie ( en iedereen hier weet wel wat dat is...) dan kijk ik altijd erg nauwkeurig wat er zich aan obstakels aan de buitenkant van de bocht bevind.
Dus als daar zgn "eiersnijder -vangrails" staat of lantaarnpalen, telefooncellen of wat dan ook van wat dies meer zij, en zo, dan rij ik zo'n bocht als een dame op leeftijd.
Maar als ik dan ineens buitenom wordt ingehaald met hoge snelheid door collegaas dan denk wel eens... wat is hij denkende...levensmoe...beetje dom? :?
Iemand ook een mening hierover?

Als je een beetje goed les gehad hebt zou je het al kunnen weten: je moet kijken waar de motor naar toe moet. Als je naar de vangrail staart is dat waar je uitkomt. :)
 
Mijn lievelings bocht heeft ook een verkeerde vangrail kom ik net achter (nooit op gelet :S )
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd net een week zelfstandig dus ik moet nog wat bescheiden zijn natuurlijk...
Ik probeer de bocht in te gaan met een snelheid die ik aankan, maar ook niet veel langzamer. En dan vooral maar netjes de bocht doorkijken. Voor mij is het nog erg belangrijk erop te letten dat ik ontspannen, vloeiend en netjes afgeschuind de bocht doorga dus ik zoek sowieso mijn grenzen niet op, omdat ik dan ga verkrampen. Ja en dan maakt het niet uit wat er aan de kant staat.
 
Naarmate je ouder wordt zie je meer obstakels. Voel je je sterfelijker en neemt het leven steeds meer van je ipv dat je krijgt.





Dus.....je wordt ouder en hebt de beste tijd van je leven gehad :]
In dat geval vraag ik me af wat ik allemaal nog meer ga zien _O- Ben pas 22 en kijk ook goed naar de eventuele obstakels mocht ik ten val komen...

Echter laat ik mij natuurlijk niet weerhouden van het nemen van de bocht an sich of geef ik toe aan de verleiding om naar de obstakels te kijken zoals hierboven wordt aangekaart. Gewoon meer marge houden :Y Echt keihard rijden doe ik wel op CPZ, Assen of desnoods Lelystad.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan toch zo nodig moet vallen moet je dat niet doen op het punt waarop je de telefooncel inschuift, je moet je val ervoor of erna maken, dat is de kunst!
 
Als je een beetje goed les gehad hebt zou je het al kunnen weten: je moet kijken waar de motor naar toe moet. Als je naar de vangrail staart is dat waar je uitkomt. :)



Ik kijk dus voor dat ik de bocht in ga naar de toestand in de buitenbocht, wijsneus...

Ik rijd al vanaf 1983, dus weet wel van de hoed en ook de rand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan