Vanson druppellader met kleine 12v plug

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Op de hayabusa die ik gekocht heb zit een 12v plug voor een druppellader een zogenaamde Vanson BC-2612T. Nu is deze helaas stuk, nu zijn er erg veel druppelladers te koop maar die sluit je allemaal aan op je accu. Ik heb dus aan de buitenkant een hele mooie plug voor die 12v.

Lijkt erg op een auto plug maar is kleiner. Weet iemand wat het is? En of daar een nieuwe druppellader met die stekker voor kan kopen?
 
Bepaal wat de + aansluiting op de plug, die op je motor zit, is en wat de - aansluiting is.
Deze plug is waarschijnlijk direct op de polen van je accu aangesloten (mogelijk met een kleine zekering ertussen).
Als je dat weet kan je, met dezelfde polariteit(!) elke lader op die plug aansluiten die je wilt.
 
Misschien is het handig op het eind van het stukje kabel met de twee accupool klemmen (dat je eraf knipt) het bijpassende chassisdeel te solderen, dan past de stekker daar ook in en kun je met deze druppellader ook een andere accu opladen.
 
Laatst bewerkt:
Bepaal wat de + aansluiting op de plug, die op je motor zit, is en wat de - aansluiting is.
Deze plug is waarschijnlijk direct op de polen van je accu aangesloten (mogelijk met een kleine zekering ertussen).
Als je dat weet kan je, met dezelfde polariteit(!) elke lader op die plug aansluiten die je wilt.

Ja dat snap ik opzich wel maar ik zoek eigenlijk gewoon diezelfde plug die er nu op zit leek mij wel zo makkelijk.
 
Zoals ik het hier begrijp is je lader dus stuk..., en heb je op "Busa" een aansluiting zitten die én 12V leverd.... én 12V input kan hebben om je accu te laden ? (4 polige aansluiting, dus) .
 
... (4 polige aansluiting, dus) ...
:?

Het is een tweepolige aansluiting. Het is eigenlijk gewoon een 12V stopcontact maar je kunt hem natuurlijk ook gebruiken om de accu op te laden.

Knip het snoer (tweeaderig) van de accu aansluiting door en soldeer daar de stekker op, het zijn altijd twee polen.
Let wel op welke de plus is, maar een beetje druppellader is ook daarvoor beveiligd.
 
Ik ben er ondertussen van overtuigd dat het beter is dat TS even langs een dealer gaat dan dat hij/zij zelf gaat solderen.........

O nee heb wel iemand die voor mij kan solderen das geen probleem, maar dan moet het wel kunnen zeg maar snap je? Dus als jullie zeggen nou van deze lader knip je gewoon de draad door en soldeer je dat oude plugje erop dan komt dat goed.
 
Je oude (kapotte) lader heeft een kabel die met twee draadjes is aangesloten op een stekker (de contra stekker zit aan je Busa)......?

die contra stekker loopt met twee draadjes naar je accu ?

Wat is er moeilijk aan het omzetten van de stekker van je oude lader op het kabeltje van je nieuwe lader ?

Kwestie van knippen en solderen/stekkeren, toch??
 
De optimate 3 heeft als extra optie een snoertje met zo'n stekkertje

http://www.optimate-sp.com/a_bike_car_12v.html



Is dat geen gewone 12v plug?


nee, dat is een 2 in 1, een gewone 12 volt aanstekerplug en als je het rode gedeelte verwijderd is het een 12 volt boardspanningsplug. :Y

lees:
Combination connector for standard automotive cigar socket and 12V DIN socket

p.s. deze stekkers zijn ook los te koop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan