Vanucci RVX

JvL74

Die hard MF'er
27 apr 2014
365
1
Lisse
Beste lui...

Ik ben op zoek naar een nieuw all-season motorjack rond de 300.-.
Voorwaarden: warm en gegarandeerd waterdicht voor winter. Ventilatiemogelijkheden in de zomer. Textiel en beetje sportief (achtig)...
Rij zelf een sv1000

Nu zag ik in motoplus 20 de vanucci RVX.
https://m.louis.nl/artikel/vanucci-rvx-textile-jacket/212070
Deze kwam als beste koop uit de test.

Een andere optie is de Evolution TJ223.
Evolution TJ 223 jas

Iemand ervaring met de merken/jassen? Of andere slimme opmerkingen? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een evolution textiele broek, en leren combi gehad. Prima tevreden over geweest. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Ondanks dat wel gestopt met produceren geloof ik.
 
..vergeet het maar. Dat bestaat niet
Toch geeft Goretex 5 jaar garantie.
Het kan dus wel zijn dat je onderweg nat wordt maar dan kan je wel je spul terugbrengen zodat je onder garantie reparatie of vervanging krijgt zodat je niet nat blijft worden.
Andere producten hebben vaak geen tot een beperktere garantie op de waterdichtheid.
@TS.
Waarop baseer je je budget?
Als je woon-werk met de motor doet en dus dagelijks op de motor zit dan is een wat ruimer budget op lange termijn goedkoper.
Investeer in een Goretex Pro shell jas, 5 jaar is 5 jaar dus je garantie blijft volledig ongeacht het aantal kilometers en met woon-werk telt het aardig op.
Pro shell is een laminaat en dat betekent dat het waterdichte membraan tegen de buitenkant zit en de jas geen water opneemt.
Een zogenaamde Z-liner is een laagje ergens tussen de buitenstof en de binnenafwerking, de jas loopt dus in feite vol maar drinkt niet door op je kleding onder de jas. Voordeel is dat het een goedkopere manier is om een membraan te verwerken maar omdat je jas zich volzuigt komt het water kort op de huid en een winters buitje zorgt voor een flinke afkoeling en als je ;s morgens naar het werk toe een bui hebt is de jas als je weer naar huis mag vaak nog steeds klam en dat is niet erg fijn. Een jas met een gelamineerd membraan zoals die Evolution of Goretex Pro shell is in no time weer droog en blijft in de winter warmer als je in nattigheid terechtkomt.
Rij je dus sporadisch in natte omstandigheden en/of heb je andere opties als het regent dan is de Evolution prima maar rij je dagelijks en heb je geen keuze wanneer het regent en moet je op de motor dan zou ik het budget opschroeven en gaan voor iets met Goretex Pro shell.
De andere merken doen het ook goed tegenwoordig maar geen enkele geeft 5 jaar garantie plus dat Goretex eisen stelt aan de kwaliteit van de merken die hun product verwerken. Goretex heeft geen zin en een slechte naam door een slecht product van de gebruiker dus je kan ook van de rest uitgaan dat het goed is.
 
ik ben niet lui maar toch wel een reactie :+

Wat jij zoekt bestaat niet, zeker niet voor dat budget.
Gegarandeerd (langere tijd) waterdicht begint boven de €500.
Een winterjas met zomeropties is altijd een compromis. Net als de z-liner zoals Ray schreef, voelt namelijk wel alsof je nat en klam wordt.
Vanucci en Evo zijn geen premium merken die dit waar kunnen maken. Je zou er wel een leuke jas aan kunnen hebben maar dat ligt aan hoe vaak je de jas gaat inzetten en hoe vaak je echt in de regen/winter/zomer draagt.

In DIT TOPIC staat in mijn ogen de beste koop voor waterdicht.
Bakker motors in Zaandam heeft die jas nu voor €499,- hangen.
 
Moet je jasje ook nog wat bescherming bieden bij valpartijen? Of is kou en water je grootste vijand?
 
Als ik dat zo allemaal lees zou ik gewoon een motorpak of een combo van motorjas en motorbroek kopen en dan voor weinig geld een plastic regenjas- en broek kopen die ik altijd mee zou hebben. En in geval van regen dat over de motorkleding aantrekken. Veel droger ga je het dan toch niet hebben, wel?
Ik ben zelf geen regenrijder, maar ik zou daar mee beginnen.
 
Richa C-change geeft ook 5 jaar garantie. Ook laminaat. En ik heb ervaren prima service. Na 3 jaar nog wel volledig waterdicht, maar de jas en de broek zijn wel eens opgestuurd voor een nieuw klittebandje of zo.

Maar ik denk dat je er inderdaad onder de 500 euro niet komt.

Ik vraag me af wat je aan een waterdichte jas hebt zonder een dergelijke broek. Uiteindelijk stroomt al het water naar beneden ;) .
 
Laatst bewerkt:
@JVL74, heb je inmiddels al iets gekocht?

Ik had ook de test in de Motoplus gelezen en ben afgelopen zaterdag naar Louis in Duisburg gereden.
Ik heb al een leren combi van Dainese en wilde er een textielpak bij voor koudere dagen en voor motorvakanties, voor het geval je ineens in de regen komt of het koud is bovenop een berg. Ik wilde er ook niet al te veel geld aan uitgeven.
Ik heb dus meteen de Vanucci RVX jas aangetrokken die nu zelfs nog maar €249 kost. In de test schreven ze al dat de maat gelijk is aan wat je normaal aan pakmaat draagt, net als bij Dainese. In mijn geval dus een maat 48. De jas zit perfect en afgaande op de test is het echt een koopje. Alles is gewoon goed aan die jas.
De bijbehorende RVX broek is helaas niet meer aan te komen, behalve in hele grote maten. Daarvoor in de plaats heb ik een Fadex II erbij gekocht. Die was nu met 20% korting 200 Euro. Die moet je wel een maat groter bestellen dan je jasmaat (bij mij dus in 50).

Vanucci Fadex II textiel broek kopen | Louis motor & vrije tijd
 
Laatst bewerkt:
Ik vetrouw die testjes niet zo. Er is wel heel veel louis eigen merk spul wat als beste uit de test komt. En als je dan de reviews op louis leest krijg je een nogal ander beeld.
 
Maarja.......je zou maar eens goed op je plaat gaan.
Is mij de afgelopen 28 jaar al 4 keer overkomen.
Wel elke keer het goede pak aan ( BMW kleding ) en daardoor bleef het bij schaafwonden.
Je hebt inderdaad gelijk dat het vaker nat en koud is in dit kikkerland.
Maar veilige motorkleding aan voert bij mij wel de boventoon.
Liever nat en koud dan lijfelijk in de puinpoeier na een valpartij.
Vr gr
 
@JVL74, heb je inmiddels al iets gekocht?

Ik had ook de test in de Motoplus gelezen en ben afgelopen zaterdag naar Louis in Duisburg gereden.
Ik heb al een leren combi van Dainese en wilde er een textielpak bij voor koudere dagen en voor motorvakanties, voor het geval je ineens in de regen komt of het koud is bovenop een berg. Ik wilde er ook niet al te veel geld aan uitgeven.
Ik heb dus meteen de Vanucci RVX jas aangetrokken die nu zelfs nog maar €249 kost. In de test schreven ze al dat de maat gelijk is aan wat je normaal aan pakmaat draagt, net als bij Dainese. In mijn geval dus een maat 48. De jas zit perfect en afgaande op de test is het echt een koopje. Alles is gewoon goed aan die jas.
De bijbehorende RVX broek is helaas niet meer aan te komen, behalve in hele grote maten. Daarvoor in de plaats heb ik een Fadex II erbij gekocht. Die was nu met 20% korting 200 Euro. Die moet je wel een maat groter bestellen dan je jasmaat (bij mij dus in 50).

Vanucci Fadex II textiel broek kopen | Louis motor & vrije tijd

Nee nog niks gekocht! Financieel tegenvallertje gehad. Dit klinkt overigens wel goed. Ook al in de regen gereden?

Maarja.......je zou maar eens goed op je plaat gaan.
Is mij de afgelopen 28 jaar al 4 keer overkomen.
Wel elke keer het goede pak aan ( BMW kleding ) en daardoor bleef het bij schaafwonden.
Je hebt inderdaad gelijk dat het vaker nat en koud is in dit kikkerland.
Maar veilige motorkleding aan voert bij mij wel de boventoon.
Liever nat en koud dan lijfelijk in de puinpoeier na een valpartij.
Vr gr

Uiteraard is bescherming belangrijk, maar... reeds 2x een hard ongeluk gehad met het goedkoopste pak van Revit en het meest schokkende was een blauwe plek op heup. Zo lang ik niet met 130km/u op de snelweg neer ga vertrouw ik de eisen waaraan een pak moet voldoen.
Kou en regen is daarentegen wel,in mijn opinie, een belangrijke oorzaak van ongelukken of stomme acties omdat je minder scherp bent en fysiek minder alert reageert. Tevens hoef ik niet iedere maand verkouden te zijn...
 
Ik rij u al 3 jaar met een alpinastars megaton jas, elke dag woon werk, in de zomer als het droog is neem ik mn leren jas, maar elke bui maakt mijn jas mee, het hele jaar door.

In deze 3 jaar is er echt nog geen druppel naar binnen gekomen, echt een fantastische jas.
En dat voor iets van 300,- uit mn hoofd gezegd.
Als broek heb ik de alpinastars expres erbij, ben ik net zo enthousiast over.

Ik zou deze optie dus zeer zeker even bekijken.
 
Ik rij u al 3 jaar met een alpinastars megaton jas, elke dag woon werk, in de zomer als het droog is neem ik mn leren jas, maar elke bui maakt mijn jas mee, het hele jaar door.

In deze 3 jaar is er echt nog geen druppel naar binnen gekomen, echt een fantastische jas.
En dat voor iets van 300,- uit mn hoofd gezegd.
Als broek heb ik de alpinastars expres erbij, ben ik net zo enthousiast over.

Ik zou deze optie dus zeer zeker even bekijken.
Die jas is echter (bijna) nergens meer verkrijgbaar in normale maten (dus niet 4XL :') )
 
Ik vetrouw die testjes niet zo. Er is wel heel veel louis eigen merk spul wat als beste uit de test komt. En als je dan de reviews op louis leest krijg je een nogal ander beeld.
Ik heb de reviews van die jas en die broek gelezen en ook daar zijn de klanten alleen maar positief.

Zelf ben ik ook wel een beetje achterdochtig van nature, echter was de test van het Duitse blad Motorrad en Motoplus is daar de NL versie van. In de test zaten Zweedse (Rukka, Dane?), Duitse (Held, Vanucci, Stadler) en Zwitserse (IXS) merken. Uiteindelijk won Rukka en die is niet Duits.
Kijk je naar de weersbestendigheid, dan scoort die van Vanucci het minst goed (die heeft geen Gore-tex), maar op gebied van standaarduitrusting en veiligheid heel hoog.

Zet je alles af tegen de prijs, dan is de Vanucci voor mij verreweg de beste keus omdat ik bij dagritten bij mooi weer m'n ledercombi aantrek en omdat ik niet heel de winter doorrijd.
Als je nog geen ledercombi hebt en/of wel heel de winter doorrijd, dan zou het zinvol zijn om een duurder pak (met Gore-tex) aan te schaffen, maar daar betaal je dan ook naar :)

full



Ermee gereden heb ik nog niet. Ik heb de broek in huis, de jas wordt nog nageleverd want die was in het filiaal in Duisburg niet op voorraad in de kleur die ik wilde.
Bovendien heb ik op het moment geen motor _O-
M'n Speed Triple 1050 heb ik nml. eind september ingeleverd bij de KTM-dealer in Cuijk en pas na de winter haal ik m'n gloedjenieuwe KTM Super Duke GT op :9~
 
Laatst bewerkt:
Die jas is echter (bijna) nergens meer verkrijgbaar in normale maten (dus niet 4XL :') )

Even gekeken, goedhart heeft alleen de M niet meer, en Hans van wijk heeft ook de meeste maten nog hangen, alleen bij Hans van wijk is het merendeel dan wel die blauwe, vind ik persoonlijk niet zo'n beste kleur ( merendeel van de mensen denk Ik, daarom zal deze kleur er nog hangen)
 
Laatst bewerkt:
Even gekeken, goedhart heeft alleen de M niet meer, en Hans van wijk heeft ook de meeste maten nog hangen, alleen bij Hans van wijk is het merendeel dan wel die blauwe, vind ik persoonlijk niet zo'n beste kleur ( merendeel van de mensen denk Ik, daarom zal deze kleur er nog hangen)
Ik heb snel op 2 of 3 sites alleen naar die met rood en wit gezocht.
 
Uiteraard is bescherming belangrijk, maar... reeds 2x een hard ongeluk gehad met het goedkoopste pak van Revit en het meest schokkende was een blauwe plek op heup. Zo lang ik niet met 130km/u op de snelweg neer ga vertrouw ik de eisen waaraan een pak moet voldoen.
Kou en regen is daarentegen wel,in mijn opinie, een belangrijke oorzaak van ongelukken of stomme acties omdat je minder scherp bent en fysiek minder alert reageert. Tevens hoef ik niet iedere maand verkouden te zijn...

Mijn eerdere opmerking was eigenlijk sarcastisch bedoeld.

Ik kom wat vaker als gemiddeld bij aanrijdingen, 180 onderuit op de snelweg ? geen probleem.
Maar ken er ook waar de motorrijder met 30km/u aan het eind van zijn leven kwam.

Je bent maar liefst 2 x onderuit gegaan zonder letsel op te lopen.
Wat zegt dat over de derde keer dat je onderuit gaat ? NIETS !! helemaal niets.
Onderuit gaat op hoge snelheid en niet met je lijf raken en lekker kunnen glijden tot je stil ligt of knullig op je plaat gaan en met je lijf tegen een auto/lantaarnpaal klappen en je loopt vreselijk zwaar letsel op.

De enige belangrijke oorzaak van aanrijdingen is de menselijke factor, die is goed voor 97% van de aanrijdingen.
Uiteraard heeft kou invloed, kost reactietijd en concentratie.

Maar 100euro meer uitgeven voor een pak met goede bescherming is niet verkeerd.
Stel je eens voor dat je achterin de laadbak van een pick up mee rijdt en hij rijd met 100km/u overeen hobbel waardoor je eruit valt. Bedenk je dan eens wat voor kleding je aan zou willen hebben op zo'n moment.
Hoe kan het dan dat je zittend op je motor met minder genoegen zou nemen ????


Persoonlijk zou ik eerst voor een goede jas gaan, gewoon de beste die je voor 'al' je geld kunt kopen.
Broek kun je makkelijker af met tijdelijk iets goedkoper en gewoon een regenbroek erover.
En handschoenen, erg onderschat door mensen die nog niet vaak 's winters gereden hebben.
OOhh...en een helm, je oren worden anders zo koud :+
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik ook wel een beetje achterdochtig van nature, echter was de test van het Duitse blad Motorrad en Motoplus is daar de NL versie van. In de test zaten Zweedse (Rukka, Dane?), Duitse (Held, Vanucci, Stadler) en Zwitserse (IXS) merken. Uiteindelijk won Rukka en die is niet Duits.
Vlgs mij is Dane niet uit Zweden.
Ik heb Dane handschoenen en die hebben Deense vlaggetjes aan de zijkant gestikt.
Gore-tex handschoenen bevallen prima. Zelfs met hele dag regen geen natte handen!

Trouwens wij in NL zeggen altijd "Dane" (NL-uitgesproken)
Spreek je het Engels uit dan wordt het "Dane" van Danish, tsja Denemarken...........
 
Laatst bewerkt:
Vlgs mij is Dane niet uit Zweden.
Ik heb Dane handschoenen en die hebben Deense vlaggetjes aan de zijkant gestikt.
Gore-tex handschoenen bevallen prima. Zelfs met hele dag regen geen natte handen!

Trouwens wij in NL zeggen altijd "Dane" (NL-uitgesproken)
Spreek je het Engels uit dan wordt het "Dane" van Danish, tsja Denemarken...........
Vandaar m'n vraagteken :)
Ik zag op hun site alleen iets over Vikingen staan, maar die hadden ze in Denemarken natuurlijk ook :+
 
Mijn eerdere opmerking was eigenlijk sarcastisch bedoeld.

Ik kom wat vaker als gemiddeld bij aanrijdingen, 180 onderuit op de snelweg ? geen probleem.
Maar ken er ook waar de motorrijder met 30km/u aan het eind van zijn leven kwam.

Je bent maar liefst 2 x onderuit gegaan zonder letsel op te lopen.
Wat zegt dat over de derde keer dat je onderuit gaat ? NIETS !! helemaal niets.
Onderuit gaat op hoge snelheid en niet met je lijf raken en lekker kunnen glijden tot je stil ligt of knullig op je plaat gaan en met je lijf tegen een auto/lantaarnpaal klappen en je loopt vreselijk zwaar letsel op.

De enige belangrijke oorzaak van aanrijdingen is de menselijke factor, die is goed voor 97% van de aanrijdingen.
Uiteraard heeft kou invloed, kost reactietijd en concentratie.

Maar 100euro meer uitgeven voor een pak met goede bescherming is niet verkeerd.
Stel je eens voor dat je achterin de laadbak van een pick up mee rijdt en hij rijd met 100km/u overeen hobbel waardoor je eruit valt. Bedenk je dan eens wat voor kleding je aan zou willen hebben op zo'n moment.
Hoe kan het dan dat je zittend op je motor met minder genoegen zou nemen ????


Persoonlijk zou ik eerst voor een goede jas gaan, gewoon de beste die je voor 'al' je geld kunt kopen.
Broek kun je makkelijker af met tijdelijk iets goedkoper en gewoon een regenbroek erover.
En handschoenen, erg onderschat door mensen die nog niet vaak 's winters gereden hebben.
OOhh...en een helm, je oren worden anders zo koud :+
Die van Vanucci is standaard al met meer protectoren uitgerust dan veel andere jassen, maar die gaan je leven toch niet redden als je met 50+ een boom kopt.
De vraag die overblijft is dan of het textiel van een pak van Vanucci minder beschermt bij over de straat glijden dan eentje van bijvoorbeeld Held of Stadler. Ik denk dat het allemaal ongeveer gelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan