Varadero 125 zeldzaam NL?

Bartveck

Rookie
23 jul 2020
20
13
Ben benieuwd of een vardero 125 moeilijk te vinden is binnen nederland? Zie ze namelijk niet bar vaak voorbij komen op mp, iemand die het weet? Wil deze zomer namelijk graag een motor voor woon werk verkeer :)!
 
Is zeker moeilijk te vinden. Toen deze motor verkocht werd bestond het A1 rijbewijs in NL nog niet. Geen verkoopsucces geworden dus.
 
Is zeker moeilijk te vinden. Toen deze motor verkocht werd bestond het A1 rijbewijs in NL nog niet. Geen verkoopsucces geworden dus.
Echt? Dacht dat in 2001 dit al wel bestond :/? Baal er iig van want als ze erop staan zijn ze binnen een uur weg en zal toch graag zo iets willen voor de zomer, een yamaha ybr 125 is ook leuk maar lijkt me minder fijn voor grotere afstanden
 
Echt? Dacht dat in 2001 dit al wel bestond :/? Baal er iig van want als ze erop staan zijn ze binnen een uur weg en zal toch graag zo iets willen voor de zomer, een yamaha ybr 125 is ook leuk maar lijkt me minder fijn voor grotere afstanden
Als je afstanden wilt rijden met een 125 zou ik eerder denken aan een CBR125 of Yamaha R125.

Kijk eens op mobile.de, Duits dus een motor zou je dan nog moeten importeren.
 
Als je afstanden wilt rijden met een 125 zou ik eerder denken aan een CBR125 of Yamaha R125.

Kijk eens op mobile.de, Duits dus een motor zou je dan nog moeten importeren.
Ja ben niet opzoek naar een cbr of yzf omdat ik al een 'snelle motor' heb, een ktm exc 125 namelijk. Ben echt specifiek opzoek naar een goedkoper 125je om ernaast te hebben. Hoor dat importeren vaak veel gezeik is, kan dat kloppen?
 
Ja ben niet opzoek naar een cbr of yzf omdat ik al een 'snelle motor' heb, een ktm exc 125 namelijk. Ben echt specifiek opzoek naar een goedkoper 125je om ernaast te hebben. Hoor dat importeren vaak veel gezeik is, kan dat kloppen?
Ik heb zelf geen ervaring met importeren dus ik kan je er weinig over vertellen.
Er is wel een soort how-to topic te vinden op dit forum.
Daarbij; de definitie voor ’veel gezeik’ is voor iedereen anders, denk ik. Wat de een gedoe vind, doet een ander ‘gewoon effe regelen’ .
 
In Frankrijk zie je die Varadero 125 best veel rijden (leboncoin.fr of zoiets is de marktplaats daar). Apart blok. Erg leuk model, jammer dat het geen 250 is.
 
Echt? Dacht dat in 2001 dit al wel bestond :/? Baal er iig van want als ze erop staan zijn ze binnen een uur weg en zal toch graag zo iets willen voor de zomer, een yamaha ybr 125 is ook leuk maar lijkt me minder fijn voor grotere afstanden
In Belgie staan er een paar te koop. Ze zullen er daar meer verkocht worden.
 
Vermoedelijk heeft de 125cc Varadero dan geen 'Varadero' in de handelsbenaming staan. Gebeurt vaak genoeg bij iets oudere voertuigen.
 
Uit m'n hoofd is het een XL125V.
Hier idd nooit populair geweest, want 125cc werd pas een rijbewijs begin 2013 en met het autorijbewijs mocht je er ook niet op rijden. In andere Europese landen wel. Ik heb er wel eens eentje bij een dealer zien staan, meen dat ie toen 5000 euro was, 2e hands. Maar dat is echt heel lang geleden. Op Mobile.de zie ik er 22 te koop staan, importeren hoeft helemaal niet moelijk te zijn, als de papieren maar aanwezig zijn en de motor niet teveel is gemodificeerd.

Een YBR is ook wel grappig, maar op de snelweg kom je serieus te kort. Binnendoor is het lekker tuffen en vroeger kon je die dingen voor een scheet en drie knikkers kopen. De tweedehands prijzen van 125's zijn nu vaak belachelijk. Het is jammer dat we hier nooit de YBR250 hebben gehad. Maar goed, wie wil er op een 250 rijden als je meer mag. Met A2 wil je toch al meer dan 250cc en als je zwaar mag rijden koop je zoiets misschien voor erbij.
 
Als ze allemaal als XL125V geregistreerd zijn, dan zijn het er 64. Niet zoveel in heel Nederland dus. Met verschillende variaties in de handelsbenaming:
- XL125V
- XL 125 V
- XLV 125
- XL 125V
dus niet echt consistent. Zou me niet verbazen als er ook nog wel een aantal zonder de 'V' geregistreerd zijn.


YBR rijd wel lekker zuinig. Zelfde blok als de XTZ125 waar ik 1:37 mee reed zonder m'n best te doen om zuinig te rijden. En opvoeren is niet heel ingewikkeld bij deze blokken als je toch wat meer vermogen wilt. Er zijn zat plug en play mogelijkheden voor de cilinder, kop en carb.
 
Als ze allemaal als XL125V geregistreerd zijn, dan zijn het er 64. Niet zoveel in heel Nederland dus. Met verschillende variaties in de handelsbenaming:
- XL125V
- XL 125 V
- XLV 125
- XL 125V
dus niet echt consistent. Zou me niet verbazen als er ook nog wel een aantal zonder de 'V' geregistreerd zijn.


YBR rijd wel lekker zuinig. Zelfde blok als de XTZ125 waar ik 1:37 mee reed zonder m'n best te doen om zuinig te rijden. En opvoeren is niet heel ingewikkeld bij deze blokken als je toch wat meer vermogen wilt. Er zijn zat plug en play mogelijkheden voor de cilinder, kop en carb.

Zelfde blok inderdaad. Ik vroeg me al af of je in NL woonde (Filipijnen, dus), want de XTZ is hier nooit verkocht. Wel de XT125X en XT125R. Maar goed, zelfde blok idd. Blijf het jammer vinden dat in Europa dit soort dualsports niet meer worden verkocht. Het is allemaal retro en adventure (met 2 cil). Dual sports zoals XT, DR, XR, TT, KLX, KLR... nope, niet meer te koop. Als je veel geld hebt, kan je nog Husqvarna, KTM of GasGas kopen.
 
Mwa misschien wat beter kijken en je zult vinden.

Er is een Voge 300 Rally. Geen 125 en meer een Adventure, wel een geinig 1 cilindertje. Honda natuurlijk met de CRF300L als echte dual sport.

Kwa 125 dual sports is de markt helemaal best goed bedeeld en goed betaalbaar. De moderne 125 4T presteert motorisch vergelijkbaar met de klassiekers in de 200 range. Kwa rijwiel is het geen vergelijk, zit duidelijk tientallen jaren verschil in.
In de 125 categorie heb je de Aprilia RX125 4T, Beta RR125 4T, Rieju MRT125 4T, Fantic XEF 125 en vast nog wel een paar.

Mash heeft de X-ride modellen 125/650 trail, die schreeuwen gewoon Yamaha XT. Al zit je voor de 125 al boven de prijsrange van de A-merken hier boven.

Edit:
In de categorie zonder cc's heeft Zero natuurlijk de FX en DS.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan