Vast zittende brandstof slang Kawasaki Versys 650

jazzper23

Die hard MF'er
11 aug 2019
263
51
Hola!

Ik ben mijn Kawasaki versys uit 2007 aan het nalopen en ik krijg de brandstofslang aan de injectie kant niet los. Ik heb het eerst met het rode "bevestigingsschuifje" erop (maar wel open) geprobeerd en deze er nu helemaal afgehaald. De bevestiging kan zonder moeite draaien over de nippel waar deze opzit. Maar ik krijg deze er onmogelijk af. Ik heb al best veel kracht gebruikt (meer dan goed voelt) maar ik ben bang dat de nippel (die van kunststof is) afbreekt als ik meer kracht zet. Ik heb er ook al wat WD40 tussen gespoten maar de slang zit muurvast.

Heeft iemand een idee hoe de slang los te krijgen (zonder het opzet stuk te slopen)?

IMG_20210311_091342.jpg
IMG_20210309_102933.jpg
 
WD40 doet in ieder geval niets en kun je net zo goed weggooien.

De enige truc is vaak gewoon draaien en trekken aan de verbinding, dan komen ze uiteindelijk altijd wel los. In ieder geval goed opletten je hem er echt af trekt. Als je het iets onder een hoek doet gaat het klemmen.
 
WD40 doet in ieder geval niets en kun je net zo goed weggooien.

De enige truc is vaak gewoon draaien en trekken aan de verbinding, dan komen ze uiteindelijk altijd wel los. In ieder geval goed opletten je hem er echt af trekt. Als je het iets onder een hoek doet gaat het klemmen.

Bedankt!

Ik heb met volle kracht getrokken en toen kwam ie eraf. Dat ze die nippels van kunststof maken als je zoveel kracht moet gebruiken om de slang eraf te krijgen :( Maarrgoed hij is eraf :)
 
Volgende keer de brandtofdruk er af halen. Hoe het precies bij jouw motor moet weet ik niet. Maar zorg dat de brandstofpomp geen spanning krijgt, en doe dan een aantal startpogingen. Dan is de druk van het systeem af en zal het loshalen van de brandstofkoppeling makkelijker gaan.

Verder ben ik het eens met de schrijvers die melden dat te hard wrikken met een schroevendraaier oid, een groot risico op breuk opleverd. En dat wil je echt , echt niet.
 
Volgende keer de brandtofdruk er af halen. Hoe het precies bij jouw motor moet weet ik niet. Maar zorg dat de brandstofpomp geen spanning krijgt, en doe dan een aantal startpogingen. Dan is de druk van het systeem af en zal het loshalen van de brandstofkoppeling makkelijker gaan.

Verder ben ik het eens met de schrijvers die melden dat te hard wrikken met een schroevendraaier oid, een groot risico op breuk opleverd. En dat wil je echt , echt niet.

In het WPHB staat dat de tankdop open moet bij het loshalen. Ik denk dat dit de druk eraf haalt. Maar het probleem was bij de injectie kant. De slang was al van de tank af dus er stond geen druk meer op.

Ik denk dat ik is ga kijken naar snelkoppelingen als de brandstofslang aan vervanging toe is en misschien dat ik er nu wat koggelagervet tussen doe als ik m weer aansluit.
 
De tankdop open of dicht houd geen verband met wel of geen druk in je systeem. Druk in je systeem brengt de pomp, en niet iets anders.

Hoe het precies zit bij jouw motor weet ik niet, maar het kan zo zijn dat je de slang van de tank losgekoppeld hebt en nog steeds druk op het systeem staat. Dat is zo bij een systeem waarbij de pomp druk opbouwt en pas als de brandstoftank van bar of 3 overschreden wordt er een regelklep opengaat en de druk wordt afgebouwd dmw retour naar de tank. Maar nogmaals dit kan bij jouw motor anders zijn.
 
De tankdop open of dicht houd geen verband met wel of geen druk in je systeem. Druk in je systeem brengt de pomp, en niet iets anders.

Hoe het precies zit bij jouw motor weet ik niet, maar het kan zo zijn dat je de slang van de tank losgekoppeld hebt en nog steeds druk op het systeem staat. Dat is zo bij een systeem waarbij de pomp druk opbouwt en pas als de brandstoftank van bar of 3 overschreden wordt er een regelklep opengaat en de druk wordt afgebouwd dmw retour naar de tank. Maar nogmaals dit kan bij jouw motor anders zijn.

Volgens het WPHB moet/kan de tankdop open om de druk in het systeem te verminderen. De brandstofpomp zit direct op de tank. Van de brandstofpomp loopt 1 slang naar de injectie. Ik had de slang al van de brandstofpomp af. Dus ik denk dat er geen druk meer opstond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan