Vaste afstandbussen in de wielen

Tech-9

Die hard MF'er
Donateur
12 apr 2003
738
0
Uden
Goeiedag,

Ik ben van plan om vaste afstandbussen in mn wielen te maken.
Maar ik heb alles afgezocht op internet en kan geen voorbeeld vinden.

Heeft iemand een foto van deze bussen of een bedrijf die deze kan leveren.
Hij liefst zou ik ze zelf willen maken,dus als iemand een duidelijke foto heeft....graag!

Alvast bedankt
Dennis
 
Goeiedag,

Ik ben van plan om vaste afstandbussen in mn wielen te maken.
Maar ik heb alles afgezocht op internet en kan geen voorbeeld vinden.

Heeft iemand een foto van deze bussen of een bedrijf die deze kan leveren.
Hij liefst zou ik ze zelf willen maken,dus als iemand een duidelijke foto heeft....graag!

Alvast bedankt
Dennis

Heb je zelf ook de mogelijkheid om te draaien dan??
 
SDC10161.jpg

SDC10162.jpg

SDC10163.jpg

SDC10166.jpg

SDC10167.jpg

SDC10168.jpg
 
Bedankt voor de foto's Arnold. :)

Nu heb ik een duidelijk beeld van de bussen.
Als ik het goed begrijp houden de keerringen de bussen op zn plaats?
Je moet dus eigenlijk de orignele maat van de bussen aanhouden,alleen moet er een kraag aankomen zodat deze niet over de keerring heen schuift?

Ik zelf zat al te denken aan lagers met een overmaat gat erin (dus groter als de asmaat) en daarvoor een bus te draaien waar de as weer doorheen gaat. Maar dit is eigenlijk wel een goede manier.

Hartelijk dank.
kan ik weer gaan hobbyen! *D
 
Manier zoals Arnold werkt top! Je kan ze ook nog mooier maken zodat je met je velg erin duwen niet de bus eruit duwt. Dan maak je de kop wat groter en laat je schuin aflopen. Heb er ff geen foto van. Is wel iets meer werk.
 
Bedankt voor de foto's Arnold. :)

Nu heb ik een duidelijk beeld van de bussen.
Als ik het goed begrijp houden de keerringen de bussen op zn plaats?
Je moet dus eigenlijk de orignele maat van de bussen aanhouden,alleen moet er een kraag aankomen zodat deze niet over de keerring heen schuift?

Ik zelf zat al te denken aan lagers met een overmaat gat erin (dus groter als de asmaat) en daarvoor een bus te draaien waar de as weer doorheen gaat. Maar dit is eigenlijk wel een goede manier.

Hartelijk dank.
kan ik weer gaan hobbyen! *D

op m'n straatmotor heb ik ook vaste bussen, deze vallen idd in de lager. Grote nadeel is dat je lagermaat nogal speciaal (en duur :X :X ) wordt, doordat de ruimte voor de lagers zelf veel kleiner s geworden doordat die bus erbij tussen zit.
 
Ok bedankt jongens,
Ik ga ermee aan de slag! :)

Mvg Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan