Vaste sproeier Keihin VP

sixtyseven76

MF'er
13 apr 2009
141
0
In het buitenland
Hallo allemaal, ik ben bezig met het schoonmaken van de carburateurs van een Honda Hornet. Na 2 uur in de ultrasoon zien ze er weer prima uit en is alles open, lees ik kan alles doorblazen met perslucht. Behalve die vaste sproeiers, ik kan ze doorprikken echter met perslucht heb ik het idee dat ik nergens uitkom en de boel nog dicht zit. Weet iemand waar deze sproeiers voor zijn en of uit moeten komen? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20210131_124851~2.jpg
    20210131_124851~2.jpg
    141,8 KB · Weergaven: 18
wat je aangeeft is de stationair sproeier ,kun je er zo uit trekken met een tang ,schoonmaken ,,daarna weer erin tikken , als je deze er niet uithaalt, kan hij niet 100% schoon worden. heb hier ervaring mee.
 
kijk eens op de tekening wat er naast de slow-jet en needle-jet-holder zit (zonder pijl) en vergelijk dat eens met de foto in de openingspost !
ik ben heel benieuwd naar een officiele tekening van Honda waarbij staat dat dat de stationnaire sproeier is.

en zoals ik al zei : je ziet waar dat kanaal heen gaat, en dat is helemaal niet naar de mengschroef.

cb2.png
 
De sproeier op de eerste foto is inderdaad alleen voor het choke circuit. (Choke jet) De vaste sproeier kan wellicht verwijdert worden, maar laat hem zitten. In veel gevallen sneuvelt de sproeier zitting en krijg je hem niet terug.

De sproeier die er naast zit welke met een platte schroevendraaier verwijdert kan worden heeft een dubbele functie (Slow jet) :
Circuit 1 (Pilot Jet) gaat vanaf de luchtsproeier in de inlaatkelk naar de zitting van deze sproeier. Vanaf deze sproeier wordt lucht vermengt met brandstof meegenomen naar het kanaal van de regelbare sproeier (stelschroef aan buitenzijde). Vanaf de regelbare sproeier komt het mengsel in de inlaat na de gasklep. (Het stationair circuit (idle circuit)

Circuit 2 (Slow jet) komt onder de gasklep uit. Bij licht openen van de gasklep verlaagt het vacuum op circuit 1 en gaat vanaf deze sproeier (slow jet) brandstof rechtstreeks naar het inlaat trajecttussen de gasschuif en de gasklep. (Slow circuit)

Vanwege de combinatie wordt Pilot en Slow vaak door elkaar gehaald.. De pilot is de regelbare schroef en in dit geval een verrijking circuit. Bij oudere carburateurs werd dit door een luchtregelschroef (totaal geen benzine) geregeld.

Als laatste gaat de brandstof bij opkomen van de gasschuif (niet de gasklep) via de hoofdsproeier (de zeskantige sproeier) via de mengbuis / gasnaald in het inlaat traject voor de gasklep. (Main circuit)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan