Vaste standplaatsen (om 5 dagen dagroutes te rijden)

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
Hi All,

Daar ik (ivm de leeftijd) houd van een beetje comfort ga ik graag met de motor op de trailer een weekje op vakantie (rotzooi achterin en gaan).
Nu ben ik verleden jaren in Karintie (Villach) en Tirol (Nauders) geweest alwaar ik vanuit een vaste uitvalsbasis verschillende mooie routes heb kunnen rijden, zonder steeds te zelfde wegen/passen te moeten pakken (elke route is daar anders omdat je daar alle kanten op kunt).

Zijn er nog tips voor andere plaatsen die erg geschikt zijn om als vaste uitvalsbasis te gebruiken, waar maakt niet echt uit als het maar mooi/afwisselend rijden is?

Dank voor het meedenken!
TheNico
 
Boek een gasthof waarvan de eigenaar motorrijder is, die heeft leuke routes omdat hij daar bekend is.
 
In navolging op rojerasen, kijk eens naar Motorherberg La Mouche in de Vogezen. Mooie omgeving, prima verzorging/verblijf en Nl eigenaar heeft veel mooie en afwisselende routes beschikbaar in de omgeving.
 
Bourg Saint Maurice in Frankrijk, kan je zo een aantal dagen Alpenpassen rijden. Of omgeving Embrun, zit je wat zuidelijker.

En voor de Vogezen kan je in de omgeving Gerardmer, La Bresse ook een aantal leuke rondjes maken.
 
Inderdaad, ik vind Bourg d'Oisans ook een goede ligging hebben. Relatief gezien dichtbij snelwegen en Nederland (in 1dag kan), en volop mogelijkheden voor rondritten over vele passen. En campings vanwaar je kan lopen naar het dorp/kroeg.
Afgelopen zomer ook gebruikt als etappeplaats.
 
Kijk op een kaart, kies de plaats die aan je wensen voldoet. Dat kost net zoveel tijd als een topic openen.
 
Kijk op een kaart, kies de plaats die aan je wensen voldoet. Dat kost net zoveel tijd als een topic openen.
Juist!
De plaatsen die ik hierboven heb genoemd, daar heb ik ooit al eens gezeten voor meerdere dagen.
Prima startpunt voor routes ALLE kanten uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan