Vastgelopen R6???

wildstream

MF'er
30 jul 2006
56
0
belgium
Hallo,

Mijn R6 van '99 is gisteren met veel gekletter stilgevallen.
Ik reed op dat moment maximum 70 per uur en was net teruggeschakeld in eerste versnelling.
Ik moet wel zeggen dat hij een helse rit achter de rug had met tops van 250/u, maar word niet verondersteld dat die daar tegenkan?

Als het meezit word R6 vanmiddag opengegooid.

grtz

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/396138/50dd01dba5006ca934688685254c8bdc (R6.jpg)​
 
70 in de eerste versnelling?! Ik rij 70 in ze 5 man!
Maar goed, wat jij wilt.

Weet je zeker dat er wel voldoende olie in zat, en is hij niet heetgelopen? Met die snelheden en dus toeren moet alles wel pico bello in orde zijn.

Veel gekletter? Gat in je zuiger, drijfstang gebroken, krukas aan gort, versnellingsbak naar de maan -O- :X

Ik wens je er véél succes mee, en kijk vanavond wel weer of je wat wijzer bent geworden '(

Sterkte!
 
full
 
nee is niet gebeurd, maar is het normaal als je die in gang duwt en probeerd te starten dat het achterwiel dan wel blokkeerd? Misschien een domme vraag maar wou ze toch stellen.
 
Laatst bewerkt:
Die laatste vraag snap ik gewoonweg niet. Bedoel je dat het achterwiel blokkeert als je hem aan probeert te duwen? Probeer hem dan eens te aan te duwen in de 2e versnelling (Koppeling in eerst natuurlijk he?)...

Moet je bij een R6 niet heeeel veel moeite doen om hem bij een gang van 70 km/h terug naar zijn 1 te trappen? Of tussengas geven tot in zijn begrenzer?
 
Hallo,

Mijn R6 van '99 is gisteren met veel gekletter stilgevallen.
Ik reed op dat moment maximum 70 per uur en was net teruggeschakeld in eerste versnelling.
Ik moet wel zeggen dat hij een helse rit achter de rug had met tops van 250/u, maar word niet verondersteld dat die daar tegenkan?

Als het meezit word R6 vanmiddag opengegooid.

grtz

terug naar 1 gooien wanneer je 70 rijdt vind ie sowieso niet fijn....
Ook al gebruik je tussengas. Moet zelf op de baan ook wel eens terug naar 1 maar dan kan ik niet anders maar ik doe het liever anders...
 
Zit het blok vast of je bak? Ik begrijp het verhaal niet helemaal. :N
Dat weet hij zelf geloof ik ook niet. Dus aan topic starter; wat doet hij OP DIT MOMENT nog wel en wat niet? Dus zit alles muurvast of draait je wiel nog met koppeling in/evt in neutraal? Hoe klonk het precies? Sloeg je achterwiel vast op de afrit? Heb je daarna nog geprobeert te starten... :X
 
Laatst bewerkt:
Die laatste vraag snap ik gewoonweg niet. Bedoel je dat het achterwiel blokkeert als je hem aan probeert te duwen? Probeer hem dan eens te aan te duwen in de 2e versnelling (Koppeling in eerst natuurlijk he?)...

Moet je bij een R6 niet heeeel veel moeite doen om hem bij een gang van 70 km/h terug naar zijn 1 te trappen? Of tussengas geven tot in zijn begrenzer?

ik bedoel dat achterwiel blokkeerd als ik hem op snelheid duw en dan de koppeling loslaat om hem te doen starten hé, maar dat heb ik zowel in 1ste als in 2de geprobeerd.

 
Laatst bewerkt:
Dat weet hij zelf geloof ik ook niet. Dus aan topic starter; wat doet hij OP DIT MOMENT nog wel en wat niet? Dus zit alles muurvast of draait je wiel nog met koppeling in/evt in neutraal? Hoe klonk het precies? Sloeg je achterwiel vast op de afrit? Heb je daarna nog geprobeert te starten... :X

hij doet op dit moment niks meer.
als ik probeer te starten hoor ik enkel een tik
achterwiel is niet geblokkeerd, is enkel met heel veel gekletter en gekraak stilgevallen, dat geluid is natuurlijk moeilijk te beschrijven...
 
Over het algemeen wel denk ik ja... beetje veel compressie zon ding om ff in je eentje aan te duwen. Dus ja achterwiel dat blokkeerd is niet zo gek.

Je hoort alleen een KLIK? Dat is dus je startrelais. Motor gaat niet rond.

Als je wiel niet is geblokkeerd is de tandwielenhandel nog wel in orde denk ik (naja in orde...) het draait nog. Alleen denk ik dan, steekt er soms een drijfstang door je zuiger heen die al ratelend jou tot stoppen heeft aangedrongen?

Maar goed, als je motor niet rond wil door je startmotor, euh... dan zal die toch wel behoorlijk in stukjes liggen. Of je accu is leeg ;)

Ik ben benieuwd of je wat wijzer wordt als je hem even openmaakt.

SUCCES :Y
 
Ik denk dat er twee dingen mis zijn. Door met hoge snelheid terug te schakelen naar de eerste versnelling kunnen je tandwielen van de eerste en tweede versnelling stuk zijn en een schakelvork krom. Dat zou verklaren dat ie niet meer vooruit wil in zijn 1 en zijn 2.
Niet starten is een ander probleem. Met kapotte tandwielen kan je gewoon nog starten. Zeker met de koppeling in (en voor de zekerheid in neutraal of 3e of hogere versnelling). Daar zou ik eerder wat hier boven genoemd is nakijken: startrelais, startmotor, startonderbreking (bij de zijstandaard etc.). Of is de koppelingskabel toevallig ook stuk?
Succes met de wederopbouw iig.
 
haal ook eens het rechterdeksel van je blok dat door je kuip zit. dan kun je direkt zien of je distributieketting nog onder spanning zit.
komt idd meer voor dat er een zuiger kapot is na jaren ciruitgebruik of ander stevig gebruik.
 
Ik denk dat er twee dingen mis zijn. Door met hoge snelheid terug te schakelen naar de eerste versnelling kunnen je tandwielen van de eerste en tweede versnelling stuk zijn en een schakelvork krom. Dat zou verklaren dat ie niet meer vooruit wil in zijn 1 en zijn 2.
Volgens mij heeft hij eerder aangegeven dat hij gewoon terug heeft geschakeld naar 1, maar wel verder alle versnellingen heeft gehad en hij dus niet te snel in de 1e versn. heeft gezeten. (Ik neem aan onderaan de afrit ergens in zn 1...)

Hij zal zelf wel horen of het echt helemaal mis ging in het blok, als dat op een redelijke snelheid gebeurt dan geeft dat meestal een hard geluid/gekraak enz... Maar goed, ben benieuwd als je het blok open hebt. Wel piccies he... O-)
 
Volgens mij heeft hij eerder aangegeven dat hij gewoon terug heeft geschakeld naar 1, maar wel verder alle versnellingen heeft gehad en hij dus niet te snel in de 1e versn. heeft gezeten. (Ik neem aan onderaan de afrit ergens in zn 1...)

Hij zal zelf wel horen of het echt helemaal mis ging in het blok, als dat op een redelijke snelheid gebeurt dan geeft dat meestal een hard geluid/gekraak enz... Maar goed, ben benieuwd als je het blok open hebt. Wel piccies he... O-)

Ja dat kan ook. Maar als je post 1 en 3 leest kan het ook dat ie langs alle versnellingen terugschakelde en als laatste met 70km hem in zijn 1 heeft gejast.
En ja dat gebeurt niet ongemerkt, weet ik :X . Maar goed, dat lezen we dan graag :P
 
Hallo,

Na een korte check blijkt dat één van de segmenten is afgebroken.
Oorzaak zou idd liggen aan het in eerste gooien aan 70 per uur.
Het word dus een nieuwe zuiger en cilinder uitboren voor de krassen.
R6 gaat deze week binnen bij yamaha boer, afspraak maken op dinsdag want maandag is sluitingsdag. Ik hou mijn hart vast voor het prijskaartje.
Ik hou jullie op de hoogte.
r6tk006se6.jpg


r6tk005pm6.jpg

r6ww6.jpg


r6tk001nw6.jpg

r6tk002ty3.jpg

dsc00224vn3.jpg

dsc00215ff8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan