vastgelopen versnellingsbak???

mochat

Rookie
1 jul 2006
2
0
Antwerpen
hallo iedereen,
Ik ben pas vandaag een niew lid van motor forum en vind het fijn hier te kunnen zijn. Ik heb me rot gezocht naar mogelijke gelijkaardige problemen met moto's maar vond bijna niets.
Ik rijd :] (lees reed) namelijk met een Suzuki Bandit 600 die al wel wat km heeft (49000)
Ik heb een paar weken geleden iets heel eigenaardigs meegemaakt O-) namelijk dat ik tegen (gelukkig) 30à40 km/u aan het rijden was en opeens bij het terugschakelen, blokkeerde het achterwiel. In eerste instantie dacht ik dat dit mijn achterrem was die was blijven hangen maar snel kreeg ik door dat er meer aan de hand was.
Heel egenaardig :? maar de motor is niet vastgelopen want ik kan nog steeds de motor starten met de koppeling ingetrokken. Ik krijg de versnelling niet in vrijloop of in een andere versnelling, alsook kan ik niet rijden in de versnelling waarin hij nu geblokkeerd is (ik denk 2de of 1ste versnelling). Als ik start, en mijn koppeling loslaatn valt de motor zonder pardon stil.
Weten jullie raad AUB en wat mogelijk de kosten zouden kunnen zijn.
Ik dank jullie *O*
 
ben bang dat de bak gereviseerd moet worden en hoe duur dat gaat kosten, geen idee, maar denk al gauw aan paar tot enkele honderden euro's.
ga eens een motorzaak in de buurt opbellen en vraag wat of het gaat kosten.
 
Achterwiel blokkeren en wel starten met koppeling in ? >>> Dan mankeert er dus niets aan de koppeling.Het stukje tussen koppeling en achterwiel zit dus vast(en dat is volgens mij de versnellingsbak)
Misschien een schakelvork gebroken en staan er nu 2 sets tandwielen "in de versnelling.(en dan loopt ie dus vast)

Carterpan eronder uit halen(als dat kan) en dan even loeren.

Frans
 
hallo iedereen,
Ik ben pas vandaag een niew lid van motor forum en vind het fijn hier te kunnen zijn. Ik heb me rot gezocht naar mogelijke gelijkaardige problemen met moto's maar vond bijna niets.
Ik rijd :] (lees reed) namelijk met een Suzuki Bandit 600 die al wel wat km heeft (49000)
Ik heb een paar weken geleden iets heel eigenaardigs meegemaakt O-) namelijk dat ik tegen (gelukkig) 30à40 km/u aan het rijden was en opeens bij het terugschakelen, blokkeerde het achterwiel. In eerste instantie dacht ik dat dit mijn achterrem was die was blijven hangen maar snel kreeg ik door dat er meer aan de hand was.
Heel egenaardig :? maar de motor is niet vastgelopen want ik kan nog steeds de motor starten met de koppeling ingetrokken. Ik krijg de versnelling niet in vrijloop of in een andere versnelling, alsook kan ik niet rijden in de versnelling waarin hij nu geblokkeerd is (ik denk 2de of 1ste versnelling). Als ik start, en mijn koppeling loslaatn valt de motor zonder pardon stil.
Weten jullie raad AUB en wat mogelijk de kosten zouden kunnen zijn.
Ik dank jullie *O*
ik denk dat er n tand afgebroken is van 1 van de tandwielen
van de versnellingsbak. :Y
zelf al 2 keer meegemaakt. en gebeurden telkens bij het terugschakelen.


en welkom op MF.
 
Terug
Bovenaan Onderaan