Vastloper Marauder

cowboy-henk

Rookie
12 okt 2007
3
0
Beste lezers,,

Heb ik voor mijn vrouw een marauder VZ800 uit "97 met blok schade gekocht, wist op voorhand niet wat voor een schade het blok zou hebben. Aleen dat ie muurvast zat.

Blok verwijderd uit het frame,

blijkt van de achterste cylinder de drijfstan aan de krukas kant muurvast te zitten.

Ik moest van allebei de distributie kettingen een schakel doorslijpen :( om de koppen en cylinders te kunnen verwijderen. zijn deze schakels ook los leverbaar?

Kent iemand een persoon of bedrijf die voormij de revisie van e.e.a. tegen een betaalbare prijs zou kunnen verzorgen?

er is geen spoed bij maar de totale restauratie moet wel een winter project zijn (dit jaar) *D

Tnxs voor de reactie

Henk uit Soest
 
Hallo henk
ik zit wel een eindje weg, maar ik wil dat wel voor je doen
heb al meer van die marauder blokken uit elkaar gehad
(met ook een stukgelopen bigend)

ben 1e motor monteur en heb sinds kort een eigen motorbedrijfje
en werk tegen schappelijke prijzen


Een project om de winter door te komen is niet gek

mail staat in mijn profiel, jammer genoeg is mijn website nog steeds niet online
(leuk zo'n computer-wizzard schoonbroer) :(
 
als ik de ketting bekijk, is die nog helemaal tiptop.......
maar als het nodig is zal ik die ook (laten) vervangen..
Aleen heb ik even geinformeerd bij een suzuki dealer en die vroeg voor 2 kettingen dik €200,-
lijkt me een nogal hoog bedrag, vandaar mijn vraag.

Cowboy-Henk
 
als ik de ketting bekijk, is die nog helemaal tiptop.......
maar als het nodig is zal ik die ook (laten) vervangen..
Aleen heb ik even geinformeerd bij een suzuki dealer en die vroeg voor 2 kettingen dik €200,-
lijkt me een nogal hoog bedrag, vandaar mijn vraag.

Cowboy-Henk

Een tip: Zoek even in een lijst van een kettingfabrikant op welk type en lengte er in je motor zit. En zoek dan in dezelfde lijst op in welk type kawasaki exact dezelfde zit. Vervolgens een originele kawasaki ketting bestellen, die kosten namelijk vaak maar een derde van een suzuki (of ander motor merk) ketting .
 
Laatst bewerkt:
Vind die 200 helemaal nog geen al te hoge prijs, ik heb wel gekkere bedragen gezien!Ja ja, en waar wil je die ineens vandaan halen? :?
nou gewoon zo als RR paulus al schreef lopen er wel meer van die blokken vast
dus zal er gerust wel hier of daar een blok liggen waar je een ketting uit kan halen
die nog wel weer een paar km,s kan tot ie weer vast loopt :+
 
inderdaad,

Gelukkig is er toch iemand die zinvol en goed advies geeft "RR paulus " is een kundig persoon en heeft met een goed advies gegeven. Ik ben zelfs bezig geweest om een blok van een marauder uit 2003 te kopen in amerika. Helaas heeft de persoon in amerika ineens het blok van ebay verwijderd.

Ik zoek mijn hei bij RR paulus en vraag hem om mijn blok cq drijfstang voor mij te repareren.

Ik heb er alle vertrouwen in dat hij kundig is en goed werk leverd.

Bedankt voor alle reacties

Groet
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan