Vastloper TL1000S

MarcozZ

MF veteraan
29 jan 2003
2.686
1
Hallo

Op de terugweg van een weekendje sturen in de Eifel kwam eenmaal weer in Nederland het toerental van mijn 97er TLS plotseling niet meer boven de 6000rpm terwijl de temperatuur licht opliep.Ik besloot dus de motor met ingetrokken koppeling(wlke nauwelijks nog vrijkwam :? ) de vluchtstrook op te rijden terwijl de toerenteller al in een keer op nul sloeg en het blok dus vast bleek te zitten.Een tevergeefse startpoging resulteerde in een overduidelijk geratel onder mij terwijl èèn van de twee cilinders nog wel hoorbaar probeerde te functioneren.

Voorafgaand hieraan hoorde ik al eerder een rinkelend geluidje maar meende hier in een rammelend duovoetsteuntje te herkennen dat normaal word overstemd door de open uitlaatdempers.Verder houd ik altijd nauwlettend de olie en koelvloeistof op peil voor zover nodig.

De motor is nog onderweg naar huis met een anwb-transport maar wie herkend iets in dit verhaal of kan me op voorhand al helpen meedenken ???

Nu eerst maar een terrasje pakken ...
 
Ja, tot op de eurocent.
Een nieuwe krukas kost 870 €.
TLRboy heeft er een occasie krukas model 1998 in geplaatst voor 1.000 € (hij is er ettelijke uren mee zoet geweest + nieuwe olie en oliefilter etc).
Hij wist me ook te vertellen dat de 1997 krukas anders is dan die van latere jaren. Bij de 1997 is er blijkbaar een probleem met de olieboringen.
 
Aha,da's niet niks maar te overzien.

Er staat op marktplaats al geruime tijd een compleet blok te koop voor 1100,- Euro maar ik wacht eens even af wat de dealer er van zegt,heb al aangeboden zelf het blok te demonteren en bij hun aan te bieden,scheelt hun een hoop werk en mij een hoop centen,ik zie nog wel hoe of wat.

<edit> ....wellicht overbodig maar de motor loopt alweer maanden als een kievit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan