MarcozZ
MF veteraan
- 29 jan 2003
- 2.686
- 1
Hallo
Op de terugweg van een weekendje sturen in de Eifel kwam eenmaal weer in Nederland het toerental van mijn 97er TLS plotseling niet meer boven de 6000rpm terwijl de temperatuur licht opliep.Ik besloot dus de motor met ingetrokken koppeling(wlke nauwelijks nog vrijkwam ) de vluchtstrook op te rijden terwijl de toerenteller al in een keer op nul sloeg en het blok dus vast bleek te zitten.Een tevergeefse startpoging resulteerde in een overduidelijk geratel onder mij terwijl èèn van de twee cilinders nog wel hoorbaar probeerde te functioneren.
Voorafgaand hieraan hoorde ik al eerder een rinkelend geluidje maar meende hier in een rammelend duovoetsteuntje te herkennen dat normaal word overstemd door de open uitlaatdempers.Verder houd ik altijd nauwlettend de olie en koelvloeistof op peil voor zover nodig.
De motor is nog onderweg naar huis met een anwb-transport maar wie herkend iets in dit verhaal of kan me op voorhand al helpen meedenken ???
Nu eerst maar een terrasje pakken ...
Op de terugweg van een weekendje sturen in de Eifel kwam eenmaal weer in Nederland het toerental van mijn 97er TLS plotseling niet meer boven de 6000rpm terwijl de temperatuur licht opliep.Ik besloot dus de motor met ingetrokken koppeling(wlke nauwelijks nog vrijkwam ) de vluchtstrook op te rijden terwijl de toerenteller al in een keer op nul sloeg en het blok dus vast bleek te zitten.Een tevergeefse startpoging resulteerde in een overduidelijk geratel onder mij terwijl èèn van de twee cilinders nog wel hoorbaar probeerde te functioneren.
Voorafgaand hieraan hoorde ik al eerder een rinkelend geluidje maar meende hier in een rammelend duovoetsteuntje te herkennen dat normaal word overstemd door de open uitlaatdempers.Verder houd ik altijd nauwlettend de olie en koelvloeistof op peil voor zover nodig.
De motor is nog onderweg naar huis met een anwb-transport maar wie herkend iets in dit verhaal of kan me op voorhand al helpen meedenken ???
Nu eerst maar een terrasje pakken ...