Vastloper vraag met plaatjes

2 jan 2020
1.248
750
Hallo MF,

Ben bezig met een motor uitelkaar halen welke een vastloper heeft. Is met veelste arm mengsel gereden. Bougie was spierwit, klepstelen zijn ook spierwit 8)7gaat om een 4t 250cc.

20220114_124745.jpg


Iemand een goed idee hoe ik de zuiger er met zo min mogelijk schade aan evt de cilinder en drijfstang eruit krijg?

20220114_011821.jpg


En kan iemand mij vertellen hoe de kop eruit ziet?

20220114_011615.jpg

20220114_011730.jpg

20220114_011659.jpg


De kvs slang zat ook helemaal vol met drap en lijkt wel vermengt met olie. Dus wss ook maar weinig koeling gehad 😅😅

20220114_011738.jpg



De kop gaat verder nog uitelkaar. En uiteraard die cilinder eraf. En als het moet nog verder.

Dus wordt vervolgd .... Dank alvast voor het antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Tja te weinig koeling en ook nog te arm staan is een slechte combinatie voor een blok,te arm mengsel alleen is zelden
de oorzaak van een vastloper bij een 4 takt,deze heeft immers altijd nog smering.
 
Lijkt me geen originele zuiger. type en merk van de motor? Puur te arm mengsel kun je op basis van de bougie toch niet zeggen als je niet weet hoe er mee gerden is toen hij vastliep? Als ik die zuiger zie is de kant van de inlaatkleppen wel erg schoon. Hoe zag de koppakking er uit?
 
Lijkt me geen originele zuiger. type en merk van de motor? Puur te arm mengsel kun je op basis van de bougie toch niet zeggen als je niet weet hoe er mee gerden is toen hij vastliep? Als ik die zuiger zie is de kant van de inlaatkleppen wel erg schoon. Hoe zag de koppakking er uit?
Kxf 250 van 2014

Zuiger fotos
20220114_180733.jpg

20220114_180752.jpg

Bekijk bijlage 1715881

Koppakking lijkt me niets bijzonders.
20220114_180643.jpg

20220114_180625.jpg

Nog maar ff verder graven :+
20220114_180841.jpg
 

Bijlagen

  • 20220114_180745.jpg
    20220114_180745.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 123
Ontsteking ook genoeg splinters te vinden
Screenshot_20220114-183030_Gallery.jpgScreenshot_20220114-183018_Gallery.jpg
Hoe ziet de cylinder eruit, want de zuiger vertoont geen buitensporige schade..
Je geeft aan bigend lager is kaduuk...speling?
Nou die maakt een nogal schurend geluid zit ook bijna geen beweging in, tenzij geforceerd dus.

Cilinder zitten paar krasjes in alleen verder ziet die er prima uit dacht ik
20220114_183811.jpg
20220114_183836.jpg
 
Lijkt me geen originele zuiger. type en merk van de motor? Puur te arm mengsel kun je op basis van de bougie toch niet zeggen als je niet weet hoe er mee gerden is toen hij vastliep? Als ik die zuiger zie is de kant van de inlaatkleppen wel erg schoon. Hoe zag de koppakking er uit?
Ik dacht laat ik dit maar niet posten, want ze weten het toch allemaal beter, en een drijfstanglager door koelproblemen? die wordt gekoeld door de olie bij een 4t
 
Helemaal lostrekken, meer kun je toch niet.
Goed doorblazen en spoelen; zit er olie in de pomp of heeft men hem niet ontlucht bij montage?
Op de urenteller staat trouwens 191u... Dus al aardig wat. Onderhoud hoe en wat eraan is mij verder onbekend.

Idd helemaal lostrekken was ook mijn idee thnx.

Ik ga straks nog ff verder ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan