Vastloper XJ900F ?

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Vanochtend onder weg naar het werk is mijn XJ900F (1992) afgeslagen terwijl ik hem uit liet rollen naar het stoplicht toe (koppeling ingetrokken).
Startmotor doet niks meer, startrelais tikt wel.
Met een autoaccu en startkabels gebeurt er ook niks.
Aanduwen werkt ook niet, achterwiel blokkeert. Ook als ik er zelf op zit.
Toen de hele boel maar weer naar huis geduwd.

Met de trein naar het werk, vanavond verder testen.

's avonds verder. Motor afgekoeld, accu even bij kunnen komen.

Elektrisch starten geeft alleen een knal in het blok, verder niets.
Elektrisch starten met 70 Ah accu direct op de startmotor geeft een harde knal, verder niets.
Motor aanduwen zonder bougies erin (nee, ik weet dat hij dan niet start ;) ) lukt ook niet. Totaal geen beweging in het blok te krijgen.

Volgens mij heb ik een probleem. Hoe denken jullie hierover?

Oh ja, kilometerstand: 267.704 km.
 
Laatst bewerkt:
ben het volledig met je eens!

Wat voor knal geeft ie? Als in ontsteking of ijzer tegen ijzer (in beide gevallen zit er dus wel wat speling in)

'k zou iig eerst ff niet meer proberen te starten, lijkt er idd veel op dat er iets vast is gelopen

Knal is ijzer op ijzer en niet alsof er veel speling is. Niet mee als tussen de tandwielen in de bak gok ik zo.
 
Vanochtend onder weg naar het werk is mijn XJ900F (1992) afgeslagen terwijl ik hem uit liet rollen naar het stoplicht toe (koppeling ingetrokken).
Startmotor doet niks meer, startrelais tikt wel.
Met een autoaccu en startkabels gebeurt er ook niks.
Aanduwen werkt ook niet, achterwiel blokkeert. Ook als ik er zelf op zit.
Toen de hele boel maar weer naar huis geduwd.

Met de trein naar het werk, vanavond verder testen.

's avonds verder. Motor afgekoeld, accu even bij kunnen komen.

Elektrisch starten geeft alleen een knal in het blok, verder niets.
Elektrisch starten met 70 Ah accu direct op de startmotor geeft een harde knal, verder niets.
Motor aanduwen zonder bougies erin (nee, ik weet dat hij dan niet start ;) ) lukt ook niet. Totaal geen beweging in het blok te krijgen.

Volgens mij heb ik een probleem. Hoe denken jullie hierover?

Oh ja, kilometerstand: 267.704 km.


Knap :Y
 
ja los maken dat zie je het, maar vrees ook het ergste...

Uit elkaar trekken = het hele blok eronder uit halen en dan demonteren.
Daar heb ik zelf nu geen mogelijkheden voor (geen plaats, geen tijd) en bij een motorzaak ben je zo een paar honderd euro verder om er achter te komen wat er mis is.
Als ik het zelf wil gaan doen moet ik wachten tot de zomervakantie (augustus) en ik kan geen twee en halve maand zonder vervoermiddel.

Olie aftappen is misschien nog wel interessant ja.

Helaas. Kuip en koffers gaan eraf. De rest waarschijnlijk de verkoop in. Misschien nog verder strippen. Hangt er van af wat voor nieuwe motor er komt. Als dat weer een XJ900 is kan ik nog wel wat onderdelen in de kast gooien.
 
Ik zie dat je ook in Tilburg woont.

Ik heb geen idee wat ik voor je kan betekenen als mede MF-er, mr ik wil best voor een kratje jupje blok (deels) openmaken om een kijkje te wagen.

Wel in mijn schema, dus haastwerk gaat het niet worden.
 
Misschien leuk om te vermelden dat ik de xj90 van teevee heb overgenomen. Zelf heb ik 2 rijdende 900's en ben een derde weer op nieuw aan het opbouwen. zie:
XJ900 in restauratie
Wat reserve onderdelen op de plank kan geen kwaad omdat ik bij mijn eigen xj steeds meer dingen tegen kom die vervangen moeten worden.
Ik heb gisteren even snel naar mijn nieuwe aanwinst gekeken, en het is een echte gebruiksfiets geweest. Technisch nagenoeg 100% in orde, op het vastgelopen blok na.
Tzt ga ik het blok openhalen om te zien wat er vast zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan