vastloper

KTMaaik

MF'er
13 okt 2009
37
0
Boz
hallo motorvrienden,

zal eerst vertellen wat er is gebeurd, ik heb aantal maanden geleden een andere motor gekocht een ktm 360sx in supermotard uitvoering.
Gelijk heb ik voor de zekerheid alles gecontrolleerd namelijk de Koelvloeistof, remolie blokolie nieuwe bougie gestoken.
Omdat ik nog geen rijbewijs had op dat moment heb ik er bijna niet op gereden tot gisterenmiddag, eerst heb ik de motor wat warm gereden en toen aangekomen op het industrie terein wou ik hem even doortrekken dat ging goed totdat ik in de hogere toeren ineens het achterwiel blokkeerde met een snelheid van ong 80 km/h.
Gelukkig kreeg ik hem normaal aan de kant maar de kickstarter wou met geen mogelijkheid meer naar beneden.

Nu is mijn vraag wat zouden de oorzaken kunnen zijn van deze vastloper??
 
het is een 2takt dus misschien mengsmering vergeten?
waarschijnlijk zit de zuiger nu vast in de cilinder.
het kan ook zijn dat carburateur erg arm is afgesteld.
met deze lage temperaturen kan dat erg gevaarlijk zijn voor een 2takt.
je hoort in dat geval de carburateur aan te passen aan de buitentemperatuur.
 
Laatst bewerkt:
@ geelensnel
bedankt voor het aanbod maar ga hem naar mijn oom brengen hij heeft er wel veel ervaring mee en een goede werkplaats.. en als dat niet lukt zal ik een beroep op jou doen!!
maar waarschijnlijk wel een nieuwe zuiger en de cilinder uithonen.
Kan ik mijn cilinder laten nicasillen en is dat verstandig??
 
hallo

moet een 2takt niet 1 op25 zijn kweet et nu wel niet voor een supermotard maar ik deed dat altijd bij mijn honda fullcross en niet echt problemen mee gehad

groeten tom
Als je rekening houd met de grootte van de sproeier niet, maar waar olie zit zit geen brandstof. Dus vetter mengen = grotere sproeier anders wordt het mengel te arm.

Zelfde geldt voor de zomer/winter . Koudere lucht bevat meer zuurstof en dat kan met een motor die kiele kiele staat afgesteld in de warmere tijden (krap voor veel vermogen) voor problemen gaan zorgen in de winter.
 
Waarschijnlijk wel een vastloper. Het kan meevallen, misschien alleen een kapotte zuigerveer.

Het is ook slim om de OORZAAK te gaan zoeken, te arm afgesteld, speling op big end. Anders heb je het binnenkort weer.
Maar als je oom ervaring heeft, zal het wel goedkomen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan