vastsjorren in een boot

1500asp

Rookie
1 jul 2011
2
0
Zwijndrecht
wie kan mij vertellen of ik zelf spullen moet meenemen als ik met mijn Goldwing met aanhanger de oversteek gaat maken van Calais naar dover..
ik kan er zelf weinig over vinden.. Ik maak hem het liefst zelf vast ivm met evt schade aan de lak,,, zeker van mijn aanhanger..

henk
 
Het moet niet maar is wel een aanrader. Met een beetje pech kom je als laatste op de boot en hangen daar alleen de ouwe gare smerige banden. Bij Halfords/Gamma koop je voor een paar euro goeie nieuwe, zou ik niet op besparen.
 
Inderdaad voor de zekerheid zelf sjorbanden meenemen.

Tussen Calais en Dover is de zee trouwens nogal kalm, zeker vergeleken met de Noordzee.
 
Een goede ratel is voldoende om de motor vast te zetten. Op de boot van Europoort naar Hull moest ik het zelf doen, een fluitje van een cent.
 
Op een vakantie met bootovertocht neem ik een plastic tasje mee met een paar ratel(span)banden en een paar oude handdoeken. Dat moet toch nog wel passen in de aanhanger? ;) Het liefst zet ik zelf mijn motor vast. Niet al het dekpersoneel heeft evenveel respect voor andermans eigendommen :X (en vaak zijn ze nogal gehaast en daardoor slordig).
 
Het liefst zet ik zelf mijn motor vast. Niet al het dekpersoneel heeft evenveel respect voor andermans eigendommen :X (en vaak zijn ze nogal gehaast en daardoor slordig).

Je ontkomt toch niet aan het dekpersoneel. Als de boot wegvaart loopt het dekpersoneel nog eens een rondje om te kijken of alles goed vaststaat en of alle auto's ook braaf op de handrem staan etc. En die kijken dan (als het goed is!!) ook de spanbanden na van de motoren die er staan. Op de boot naar IJsland merkte ik dat een paar spanbanden echt akelig hard waren aangetrokken, dat heb ik zeker weten niet zo gedaan.
 
Mijn ervaring is dat het dekpersoneel na het vastzetten, nog altijd de motoren naloopt om te controleren of ze goed vast staan. Bij de overtocht naar Man zet het personeel de motor goed vast en behandelen ze de fiets met veel aandacht. Ze gebruiken zelfs matjes die ze tussen het zadel en het touw leggen. Goede zaak. :)
 
Er werd wel eens gesuggereerd dat je strafbaar zou zijn als je bij een ongeluk betrokken raakte en de tegenligger verblind zou zijn omdat jouw dimlicht aan de rechterkant omhoog scheen.
Zelf plakte ik het licht even af als ik wist dat ik 's nachts door Groot Brittannie moest. Het voorkwam ook dat tegenliggers groot licht op deden omdat ze gedeeltelijk verblind werden.

EgbertO
 
Ik neem ook altijd 2 spanbanden mee , Maar als er op de boot goede zijn gebruik ik die.
En licht afplakken heb ik nog nooit gedaan daar maar ik rijd (daar) dan ook niet meer als het donker is , Ik heb wel altijd zo,n sticker bij me mocht ik er op aangesproken worden.
Danny :W :]
PS: Ook zet ik mijn eigen motor vast want ik doe nl de spanband tussen mijn tank en buddy door en trek hem op het frame strak zodat niet mijn buddy helemaal vervormd is bij aankomst.
 
Nog een vraag; iemand zei me dat je geen mes zou mogen meenemen naar het VK. Klopt dit?

Want dat is toch, met het oog op eventuele reparatie, een essentieel item.

En je kan natuurlijk stellen dat de kans klein is dat ze het ontdekken in je bagage of dat je er ginder eentje kan kopen.
 
Boot van Hoek van Holland naar the UK:
full


Had zelf het stuurharnas meegenomen en voor de zekerheid 2 spanbanden met ratel en 2 van die trekbanden, maar hier waren de spanbanden beschikbaar.
 
Nog een vraag; iemand zei me dat je geen mes zou mogen meenemen naar het VK. Klopt dit?

Want dat is toch, met het oog op eventuele reparatie, een essentieel item.

En je kan natuurlijk stellen dat de kans klein is dat ze het ontdekken in je bagage of dat je er ginder eentje kan kopen.
Járen geleden mochten wij een mes juist niet meer mee terug naar NL nemen. Dat was toen we nog met de rugzak op vakantie gingen. We hebben er drie weken mee rondgelopen op het eiland, maar mee terug naar huis nemen was kennelijk gevaarlijk. :? Dat was overigens met de tunneltrein; daar zijn de controles net als/nog strenger dan op het vliegveld.
Bij bootovertochten is onze bagage nog nooit gecontroleerd.
 
Of je gaat gewoon met de trein door de kanaaltunnel.
Hoef je niets vast te zetten, blijf je gewoon bij de motor, en ben je in een half uurtje in de UK.
full
 
Nog een vraag; iemand zei me dat je geen mes zou mogen meenemen naar het VK. Klopt dit?

Want dat is toch, met het oog op eventuele reparatie, een essentieel item.

Zoals jij het stelt is het dus gereedschap. Gewoon bij je gereedschapsetje onder je zadel duwen en klaar. Wordt niet opgecontroleerd. En zolang je niet komt aanzetten met een Crocodile-Dundee mes van 30 cm zal het wel niet extreem spannend worden.
 
Haha, dat kun je toch helemaal niet vergelijken joh. Hangt toch helemaal van de weersituatie en stroming af, en daarbij is het maar een klein rotstukje verder hoor :P
Ik post momenteel vanaf ms Fivelborg, vanaf de noordzee.
Dover Strait was gistermiddag.
Ervaringsdeskundige heet dat. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan