Vastzittend knopje op stuur

Mormello

MF'er
13 dec 2020
137
97
Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een GSX S1000F uit 2016. Ik hebdaarbij echter direct een Klein probleempje met één van de knoppen op het stuur. De 'SEL' knop blijft na indrukken vastzitten en gaat pas weer los na wat wrikken. Dit hoort lijkt me niet, is er een manier waarop dit wat losser kan worden gemaakt? Misschien insprayen met iets?

16719695087132400192643651727202.jpg
 
Oplossing
Voor de geïnteresseerden. Ik heb het knoppenpaneeltje opengemaakt en van binnenuit het knopje schoongemaakt en het plastic binnenuit licht opgeschuurd.

Dit lijkt het probleem te hebben opgelost en de knop doet het weer zoals hij zou moeten.
Ik denk het laatste. Het lijkt wel alsof ie vastplakt als je het indrukt en gaat pas los als je je nagels als tang gebruikt om het weer omhoog te trekken.

De mode knoppen werken perfect evenals de rest
 
Het knopje van de elektronische ontsteking van het gasfornuis bij ons blijft ook steken. Knetter de Knetter de knetter.
Inderdaad ook omhoogtrekken met de nagels.
Kdenk dat er vet ofzo inzit.
 
Koop een busje silicone spray bij de action en spuit een beetje langs de randen. Paar keer indrukken en het moet beter gaan.

Je kan de unit ook open schroeven en gangbaar maken met silicone olie of contact cleaner. Maar zou eerst optie A proberen.
 
Silicone en de gewone huis tuin en keuken WD40 drogen op en laten dan een plak achter die je schakelaar kunnen vastplakken.
Ik heb iets soortgelijks gehad met de richtingaanwijzerschakelaar. Ik heb de unit losgeschroefd van de clip-on en schoon gemaakt met wasbenzine. Zat vol met taaie plakkerige zooi. Daarna deed hij het weer perfect.
Ik weet niet of jouw schakelunit ook vol plak zit en of die uit elkaar kan zodat je hem schoon kunt maken.
Hij kan ook mechanisch een beetje aanlopen. Ik zou hem dan smeren met een beetje PTFE spray.
 
Terug
Bovenaan Onderaan