Vastzittende bout

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
Hallo,
Iemand een tip hoe ik de boutjes met dolgedraaide kop van rempomp los kan krijgen,past geen kruiskop of Torx in.mvg.wim
 
Moet ik het voor komen doen hoe je daarmee dit boutje los krijgt Meneer de 🤡

Meneer de Clown ?

Ik denk dat jij een stukje M-F geschiedenis mist, newbie. Ik haat clownen :+

Maar jij bent ook veel grappiger dan ik :Y
Dit vond ik bv wel een strakke actie van je FZR1000 Uitlaat zónder DB Killer :t




(qud, geen rekening mee gehouden dat dit Techniek was, graag allen (inclusief ik ) graag weer ON-Topic :) )
 
Al genoemd, maar het eerste waar ik ook aan denk is een slagschroevendraaier.(ssd)
1x tik op de kop en los is ie!
De foto die 'Wim' heeft geplaatst (post #6) lijkt wel op mijn dekseltje. (toch zo slecht was 't niet bij mij)
Daar ook wel eens probleem gehad met vastzittende boutjes. Ssd is dan een prima oplossing!
Vervolgens nieuwe boutjes en vastzetten met kopervet tegen vastzitten in de toekomst!

(Snap trouwens niet dat ze deze beroerde kruiskopjes gebruiken. Torx is veel minder gevoelig!)
 
Al genoemd, maar het eerste waar ik ook aan denk is een slagschroevendraaier.(ssd)
1x tik op de kop en los is ie!
De foto die 'Wim' heeft geplaatst (post #6) lijkt wel op mijn dekseltje. (toch zo slecht was 't niet bij mij)
Daar ook wel eens probleem gehad met vastzittende boutjes. Ssd is dan een prima oplossing!
Vervolgens nieuwe boutjes en vastzetten met kopervet tegen vastzitten in de toekomst!

(Snap trouwens niet dat ze deze beroerde kruiskopjes gebruiken. Torx is veel minder gevoelig!)
Persoonlijk stoor ik met niet aan JIS, werkt prima, itt PZ. Met een goede schroevendraaier kan Jis heel wat meer hebben dan een PZ. Maar je draait het met een PH of PZ inderdaad vrij gemakkelijk de vernieling in
 
Al genoemd, maar het eerste waar ik ook aan denk is een slagschroevendraaier.(ssd)
1x tik op de kop en los is ie!
De foto die 'Wim' heeft geplaatst (post #6) lijkt wel op mijn dekseltje. (toch zo slecht was 't niet bij mij)
Daar ook wel eens probleem gehad met vastzittende boutjes. Ssd is dan een prima oplossing!
Vervolgens nieuwe boutjes en vastzetten met kopervet tegen vastzitten in de toekomst!

(Snap trouwens niet dat ze deze beroerde kruiskopjes gebruiken. Torx is veel minder gevoelig!)
Stel dat iedereen die Torx boutjes los en vast gaat zetten met een inbus sleutel, dan krijg je 25 jaar later het zelfde.
 
Al genoemd, maar het eerste waar ik ook aan denk is een slagschroevendraaier.(ssd)
1x tik op de kop en los is ie!
De foto die 'Wim' heeft geplaatst (post #6) lijkt wel op mijn dekseltje. (toch zo slecht was 't niet bij mij)
Daar ook wel eens probleem gehad met vastzittende boutjes. Ssd is dan een prima oplossing!
Vervolgens nieuwe boutjes en vastzetten met kopervet tegen vastzitten in de toekomst!

(Snap trouwens niet dat ze deze beroerde kruiskopjes gebruiken. Torx is veel minder gevoelig!)

Heb je de foto van het linkse schroefje ook gezien? ik denk dat het voorbij stadium ssd is. :X

En er worden kruiskopjes gebruikt om te voorkomen dat ze veel te vast worden aangedraaid, zelfde verhaal als bij carburateurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan