Vastzittende inbusbout..

Reneee

MF'er
6 okt 2001
67
0
Winterswijk
Hoi,

Een inbusboutje van mijn uitlaatdemper zit muurvast... wie heeft de tip voor mij om dat ding los te krijgen? Helpt het om er WD-40 op te spuiten?

Groeten, René 8-)
 
oeps ... das een goeie, maar het echte krachtwerk zit niet vast met alu ...


Niet :?

Nou, als je toch een inbus met een arm van 30 cm
in een alu bout propt en je krijgt hem NIET los.
..

Maar goed, tips..
gewoon wat WD-40 erop en proberen door de bout
te laten schrikken hem los te krijgen..
Geen lompe kracht gebruiken als het aluminium is.
Anders ff naar de dealer, gewoon direct achterom naar de werkplaats, doen ze vast wel ff voor je..

succes iig
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 26 maart 2002 22:53 schreef twisted Paul het volgende:Niet :?

Nou, als je toch een inbus met een arm van 30 cm
in een alu bout propt en je krijgt hem NIET los.
..

Dan zit normaal gesproken heel erg vast of;
je draait de verkeerde kant op of;
hij hoort eigenlijk te breken of;
jij hebt niet zulke lange armen.

:P :P
 
Laatst bewerkt:
Nee, gelukkig niet...
Mijn R6 was nog zo nieuw dat de bouten nog geen kans hebben gehad om vast te kankeren...

Ik heb het over stationaire motoren die 15 jaar niet uit elkaar zijn geweest en er een paar duizend draaiuren op hebben zitten...
paar duizend uur?? :? :? :? :1 jaar is 365x24 = 8760 uur
x 15 jaar =131400 uur
 
Laatst bewerkt:
Wat ik al vaak heb mee gemaakt met vast zittende bouten: Niet los willen, en ondertussen, door slechte kwaliteit van bout, kapot draaien. Daarna kop er af boren, en de rest van de bout kan je er met je vingers uitdraaien! Dit heb je vaak met blokbouten.
 
Overigens, als zo'n boutje zo vast zit dat je het echt niet meer los krijgt, dan is het 't simpelst om die stomme bout uit te boren en als nieuwe draad snijden ook niet kan, dan een helicoil monteren. Is vaak nog beter (sterker) dan de originele draad!! Is niet moeilijk en is zo gepiept!!
 
Overigens, als zo'n boutje zo vast zit dat je het echt niet meer los krijgt, dan is het 't simpelst om die stomme bout uit te boren en als nieuwe draad snijden ook niet kan, dan een helicoil monteren. Is vaak nog beter (sterker) dan de originele draad!! Is niet moeilijk en is zo gepiept!!

Maar de toys die je daar voor nodig hebt zijn wel erg aan de prijs!
 
Terug
Bovenaan Onderaan