Vastzittende inbusbout..

Reneee

MF'er
6 okt 2001
67
0
Winterswijk
Hoi,

Een inbusboutje van mijn uitlaatdemper zit muurvast... wie heeft de tip voor mij om dat ding los te krijgen? Helpt het om er WD-40 op te spuiten?

Groeten, René 8-)
 
Ja... WD-40 kan helpen, maar gewone kruipolie is beter...
Gebruik wel een kwaliteits inbussleutel anders wordt het een zootje. Een inbusbitje met een slagschroevendraaier zou ook nog wel kunnen helpen...

Succes en breek niets!!
 
Laatst bewerkt:
spuit er eens WD-40 op en je komt er achter of
het helpt...

Kan niks mis gaan hoor..


Kijk uit dat je die bout niet kapot draait vooral
als ie van aluminium is..
Heb bij de technische dienst op stage ook al
een hele bout moeten weg laten slijpen, kreng
kwam maar niet los... :(
 
kruipolie en opwarmen een paar keer, en zoals Ruby zegt eerst een tikje proberen aan te spannen en dan proberen te lossen

Ruby was me voor maar ik zit hier met een hand in de lucht want die duim begint weer te kloppen
(heb vandaag achterwiel en tandwielen gedemonteerd)
 
Laatst bewerkt:
Ruby nog meer slimme ideeen? Bouten en moeren NOOIT met een ratel los proberen te krijgen. Daarvoor zijn vaste sleutels (vandaar dat er in setjes een vaste arm bij zit). Ratels zijn alleen voor kleine krachten bv. het eraf draaien van een bout / moer. Vastzittende bouten en moeren eerst met kruipolie en een goed passende sleutel los zien te krijgen. Verhitten wil ook wel eens helpen, maar lijkt me in dit geval niet zo'n goed idee :)
 
Eerst draai je de bout handvast met een ratel of gewone sleutel. Daarna trek je hem na met een momentsleutel.

En een momentsleutel gebruik je niet op bouten los te draaien. (Ontspan de veer ook voordat je de momentsleutel weglegt)
 
werkt maar zelden ???
weleens gesleuteld ???
enne als afbreekt ...
boor je hem uit, en tap je nieuw draad ...

Ja hoor, kheb weleens gesleuteld (wat heet??).

Die manier heeft voor mij nog maar 2 of 3 keer gewerkt... 20 keer tegengewerkt waardoor ik een hoop extra werk had... (alsof uitboren zulk geinig werk is). Maar misschien waren die bouten hoe dan ook wel afgebroken maar dat weet je nooit.

Die manier gebruik ik dus niet meer. Bout laten schrikken werkt iig vaak wel.
 
Ja hoor, kheb weleens gesleuteld (wat heet??).

Die manier heeft voor mij nog maar 2 of 3 keer gewerkt... 20 keer tegengewerkt waardoor ik een hoop extra werk had... (alsof uitboren zulk geinig werk is). Maar misschien waren die bouten hoe dan ook wel afgebroken maar dat weet je nooit.

Die manier gebruik ik dus niet meer. Bout laten schrikken werkt iig vaak wel.

ik hoop niet voor je aan die r6 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan