vastzittende pistons remklauw YZF 600 R Thundercat

vmaxbabe

MF'er
10 jan 2003
91
0
Moordrecht
Vandaag merkte ik dat de twee onderste pistons binnen in de remklauw rechtsvoor van mijn Thundercat niet meer 'terugveren'. Dit betekent dat het onderste deel van de remblokjes continue langs de remschijf lopen. Het kan zijn dat de rubberen afdichtring kapot/versleten is en dat er zodoende vuil tussen is gekomen wat de 'verstopping' veroorzaakt.
Mijn vraag is: is dit nog te repareren? Zo ja, hoe kun je dan voorkomen dat het nog eens gebeurt?
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen techneut, dus graag in lekentermen een antwoord, alstublieftdankuwel ;)

Ik hoop dat het te repareren is, anders kost het weer een hoop pleuries ').
 
Zeer duidelijke uitleg :}
Maar... Op jouw foto's kun je duidelijk zien dat je de remklauw kunt openmaken. De remklauw van de thundercat (die blauwe typen van Yamaha) hebben aan beide zijden een piston boven en onder in een dicht remklauwhuis. De remklauw is dus niet een zijde of door het midden te openen. Vraag is nu hoe ik die pistons d'r in hemelsnaam uitkrijg? Het enige dat ik kan bedenken is aan de buitenzijde de blauw afdekdoppen weghalen, maar mag dit wel? En hoe doe ik dat dan en hoe krijg ik dat straks weer dicht?
 
Zeer duidelijke uitleg :}
Maar... Op jouw foto's kun je duidelijk zien dat je de remklauw kunt openmaken. De remklauw van de thundercat (die blauwe typen van Yamaha) hebben aan beide zijden een piston boven en onder in een dicht remklauwhuis. De remklauw is dus niet een zijde of door het midden te openen. Vraag is nu hoe ik die pistons d'r in hemelsnaam uitkrijg? Het enige dat ik kan bedenken is aan de buitenzijde de blauw afdekdoppen weghalen, maar mag dit wel? En hoe doe ik dat dan en hoe krijg ik dat straks weer dicht?
ik ben toevallig ook bezig met mijn remklauwen (zx-6r) en die zijn ook dicht. Ik heb de pistons er met luchtdruk uitgekregen zoals in de how-to staat die Aussie gepost heeft. Daarna gewoon de 4 imbus gevallen los gedraait en het zaakje schoongemaakt
 
ik ben toevallig ook bezig met mijn remklauwen (zx-6r) en die zijn ook dicht. Ik heb de pistons er met luchtdruk uitgekregen zoals in de how-to staat die Aussie gepost heeft. Daarna gewoon de 4 imbus gevallen los gedraait en het zaakje schoongemaakt
Mag je die imbussen (die blauwe gevallen, sorry hoor) d'r zomaar uitdraaien?
 
:^

tis een heel werkje, maar goed te doen.

Bij de tc club zijn er inmiddels ook al een aantal die dat gedaan hebben ;)
[spam]
www.thundercat.nl
[/spam]
Heb inmiddels het topic over remmen op jullie internetsite gelezen. Vandaag heb ik de boel al uit elkaar gehad, nieuwe remschoenen gemonteerd. Toen viel al op dat het met heel veel moeite de onderste zuigertjes naar binnen te drukken waren. Ritje gemaakt; ging prima, remde als een muur.
Maar, daarna een paar uurtjes later, kostte het ontzettend veel moeite om de motor handmatig te verplaatsen. Conclusie de onderste zuigertjes zitten dus vast. Ik ben bang dat met een beetje remmenreiniger het probleem niet opgelost kan worden, helaas. De zaak zal helemaal uit elkaar moeten en waarschijnlijk zijn de afdekrubbers aldaar niet helemaal jofel meer '( .

Trouwens, ik vind jullie geweldig! Wat een technische kennis allemaal! Ook als het niet lukt, toch hartstikke bedankt. Wie nog een goede suggestie heeft: laat maar komen, want ik wil echt alles proberen om die zuigertjes weer vlot te trekken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan