vavavond gaat het gebeuren,die knie op het asphalt

ff plaatje uit de oude doos van een fervent schraapgeluidenfan

3302.jpg
 
je moet ook gewoon een industrie terrein opzoeken met schone bochten....

en elke oprit of vooral afritten die je vaak genomen hebt kan het wel....daar is het asfalt altijd wel schoon...

en op een droge witte streep heb je meer grip dan je denkt....

let op het moet wel maximaal droog zijn..en je banden warm...anders heb je gewoon een vet probleem...
 
fotootje hierboven is genomen op het parkeerterrein van de Makro in Hengelo. Dit soort lokaties zijn ideaal om te oefenen (op zondag tenminste). Wel eerst goed kijken dat je het doet op een schoon stukje asfalt. Liever niet over de parkeervakken want daar wil nog wellens olie liggen.
 
Mooie foto, echt gaaf.
Ik heb er maar gelijk een icon van gemaakt :
arthur.jpg

Ik zag namelijk dat je er geen had, dus bij deze.

Thanks man. Maar ik ben geloof ik handiger met brommers dan met computers (zal de leeftijd zijn). Ik heb wat lopen prutsen, maar ik krijg hem er niet in. Hoe????????
 
laten we die irritante maar niet doen. Heb het gevoel dat ik nu heel erg aan het handje genomen ben, maar het is het resultaat dat telt. Kijken oftie het doet.
 
wel een verdomd stoere foto arthur! Hoe vaak heb je deze bocht geoefend voordat je zo ging? Of was het in een keer raak?

Het leuke van zo\'n parkeerplaats is dat het een grote asfaltvlakte is, dus je kan zelf een beetje je bocht bepalen. En als je in die bocht zit, en je hebt nog niks aan de grond, leg je hem gewoon wat platter, ruimte zat. Of je doet er wat gas bij. Als je weet dat je op goed asfalt rijdt, en je fatsoenlijke banden onder je fiets hebt zitten, weet je zeker dat je knie eerder aan de grond zit dan dat de grip het begeeft. Tenminste als je je been uitsteekt, en je kont ernaast hangt. Dus als je nog niets hoort/voelt schrapen, gewoon wat verder gaan. Ik heb daar toen (95/96) best veel geoefend. Op een gegeven moment heb je je knie aan de grond, maar helemaal niet meer het gevoel dat je plat gaat. Je zit dan zo relaxed op je fiets dat je best wel een handje los kan laten (links, als je dat dat rechts doet gaat het fout). Als je je arm laat hangen glij je lekker met je vingertjes over de grond. Wel slecht voor je handschoenen, maar ziet er stoer uit. Nadeel van die ZZR was dat je ook op een gegeven moment voetsteunen, kuip, middenbok en uitlaat aan het mollen bent. Probleem nu opgelost met de Mille.

Overigens is het met de Mille veel moeilijker je knie aan de grond te rijden omdat het zitje hoger zit. Je moet gewoon een stuk platter. Reed laatst op een veel lagere geleende R1, en hoppakee, in de eerste fatsoenlijke bocht: kschsgsgsgsgsggggggggggg!
 
ik wilde het toch met mijn mede FL\'s delen, ik heb net een motorbroek MET KNEEPADS gekocht!!! *D

strx ff bandjes warm rijden...

POOT NAAR BUITEN EN SCHUREN MAAR!!!!(ook maar hopen dat het lukt....hehehe...

en niet dat we gaan schuren met de bike... :)

en... al gelukt?
 
mensen...het is eindelijk geschiet...Fastnappie heeft een knee-down gemaakt.

zowel links als rechts...ik kan iedereen aanraden die een beetje van racen houdt dit te gaan doen.

wel eerst ff een broek met pads kopen anders wordt het m niet....

ik ging naar huis, meteen eerste afslag badhoevedorp eraf....shit reed er net een vrachtwagen voor me... :(

dus ik maar links af...kom ik toch een geweldige rotonde tegen....
eerst ff een rondje doen :) kijken of er geen vuil ligt....langzaam harder...harder...pootje naar buiten...

SSSCCCRRRRRGGGGTTTT....shit dat is een maf gevoel...nog een rondje...ff dieper en harder de bocht door... :9~ SSSSSSSSSSSCCCCCCCCCRRRRRGGGGGGTTTTTTTTTTTTTTTTTT geweeelddddiigggg.....

mensen dit moet je echt gaan doen...hardrijden...is OK...bochtenwerk is nog leuker...met je knie over het asfalt...dat is geweldig..!!! ik kan er gewoon niet over uit :) :) :) de grijns staat van oor tot oor *D *D

ik zal binnenkort ff fotoo\'s gaan maken...dan zijn jullie getuigen..!!!
*O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan