vavavond gaat het gebeuren,die knie op het asphalt

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ik wilde het toch met mijn mede FL\'s delen, ik heb net een motorbroek MET KNEEPADS gekocht!!! *D

strx ff bandjes warm rijden...

POOT NAAR BUITEN EN SCHUREN MAAR!!!!(ook maar hopen dat het lukt....hehehe...

en niet dat we gaan schuren met de bike... :)
 
hier is het al zeiknat.. success met je kneedown.. zorg wel effe voor foto\'s he! ;)
 
mensen...het is eindelijk geschiet...Fastnappie heeft een knee-down gemaakt.

zowel links als rechts...ik kan iedereen aanraden die een beetje van racen houdt dit te gaan doen.

wel eerst ff een broek met pads kopen anders wordt het m niet....

ik ging naar huis, meteen eerste afslag badhoevedorp eraf....shit reed er net een vrachtwagen voor me... :(

dus ik maar links af...kom ik toch een geweldige rotonde tegen....
eerst ff een rondje doen :) kijken of er geen vuil ligt....langzaam harder...harder...pootje naar buiten...

SSSCCCRRRRRGGGGTTTT....shit dat is een maf gevoel...nog een rondje...ff dieper en harder de bocht door... :9~ SSSSSSSSSSSCCCCCCCCCRRRRRGGGGGGTTTTTTTTTTTTTTTTTT geweeelddddiigggg.....

mensen dit moet je echt gaan doen...hardrijden...is OK...bochtenwerk is nog leuker...met je knie over het asfalt...dat is geweldig..!!! ik kan er gewoon niet over uit :) :) :) de grijns staat van oor tot oor *D *D

ik zal binnenkort ff fotoo\'s gaan maken...dan zijn jullie getuigen..!!!
 
ik zal binnenkort ff fotoo\'s gaan maken...dan zijn jullie getuigen..!!!
vroeger hadden we rondom de a10 een mooie kneedown-route.... wil je wel es rondleiden.

kprobeer een vinger-camera te scoren voor me DV, lijkt me ergleuk op names van voor en achter me te maken... as iemand wat weet....
 
Het is me nu op het circuit van lelystad gelukt. Op dit moment weet ik bij mij in de buurt niet super geschikte plekken om een knee-down te doen, of het moeten wel een paar op en afritten van de A7 tussen Heerenveen en Drachten worden. Maar die knee-down van mij heb ik zonder knee-pads gedaan. Maakt die paar centimeter knee-pad nu zoveel uit :?
 
Laatst bewerkt:
dat schurende geluid..is geweldig...

geloof me...
auke...dat moet je gewoon proberen...
koop een paar pads...en je doet de hele dag niet anders...
 
Dus zonder knee-pads is het je nog nooit gelukt, en de eerste dag dat je ze gebruikt direct wel??
 
Hoezo Amsterdam??


Ik vindt het wel een beetje zonde om nu van klitterband gevallen over mijn mooi schuurplekje op m\'n leren broek te laten naaien ;)
 
Het is me nu op het circuit van lelystad gelukt. Op dit moment weet ik bij mij in de buurt niet super geschikte plekken om een knee-down te doen, of het moeten wel een paar op en afritten van de A7 tussen Heerenveen en Drachten worden. Maar die knee-down van mij heb ik zonder knee-pads gedaan. Maakt die paar centimeter knee-pad nu zoveel uit :?

Afslag Drachten vind ik altijd leuk, ga er elke keer harder door heen. En altijd twee achter elkaar aan. 8-)
 
Welke afslag bedoel je dan?? Bij Drachten west weer op de A7 vindt ik de mooiste. Daarna naar oost, dan kun je er 3 achter elkaar doen. Daarna bij Frieschepalen eraf, dat is ook een erg lekkere.

Trouwens bij Beesterzwaag weer op de A7 is ook een mooie, groot nadeel is daar echter dat midden op het asfalt zo\'n naad zit :(

O.ja vlak na Heerenveen(richting Drachten) zijn op bijde zijden op/en afritten gekomen. Die zijn mischien wel het allermooist.

Groot nadeel is, dat je bij al die op/en afritten een gigantisch eind moet rijden als je ze vaker achterelkaar wil oefen. Of je moet het klaverblad bij Heerenveen nemen, Maar dat lijken me geen geschikte knee-down bochten.
 
nu we het toch over knee-dwns hebben , heeft iemand ervaring met foto`s maken van bijv klaver-
blad rondjes rijden en zijn er misschien nog meer mensen die mooie actie :) foto`s van zich willen hebben alleen bij mooi weer natuurlijk (hopelijk krijgen we dat dit jaar nog)
 
Laatst bewerkt:
Hey, Auke, ik vind de afslag Beesterzwaag, komende vanaf Drachten ook een prima bochtje, kun je goed hard doorheen.....en vervolgens vanaf Heerenveen aflag Oudehaske nemen, ook die gaat prima........als het rustig is, kun je op de Rotonde Joure ook prima hard rijden })
 
Goh, hoe raad je het zo...hahahahaha......maare woon nu zo\'n 2 jaar in Den Helder......lekker met de fiets onder de Duinen door rijden.....ook veel leuke bochten.
 
Nee auke, dat gaat niet meteen...ik ben eerst gewoon gaan oefenen op een industrieterrein op de beverkoog in alkmaar.

eerst zonder kneepads...gewoon het gevoel krijgen, fotoos maken om te kijken hoe je houding is en de stand van je been/lichaam. ik kan je zeggen dat fotoos heel goed helpen, want dan zie je een beetje wat je gedaan hebt....

het probleem is ik heb heel veel op links geoefend en niet op rechts....dus naar links gaat het veeeel makkelijker als op rechts...maar fastnappie zou fastnappie niet zijn als hij ook op rechts nu schuurplekken op zijn pad heb zitten.

als je het met je broek kan over de grond, dan kan je het helemaal met kneepads...dat is een geruststelling :)

trouwens, IDS als ik fotoos heb post ik ze hier...



Dus zonder knee-pads is het je nog nooit gelukt, en de eerste dag dat je ze gebruikt direct wel??
 
Maar dat was op het circuit, in perfecte bochtjes, met super grip. Ik weet niet of het me direct op de openbare weg zal lukken. Mijn gezond verstand zit me dan wat in de weg (pas op die boom, schit kut witte streep, verdorie daar ligt een kiezelsteentje, verekte auto\'s daar enz enz)
 
Dat heb ik ook Auke. Op Lelystad lukt het me wel en op de openbare weg zelden. Ik zie ook altijd bomen, vangrail, witte strepen en gaten in het asfalt op me af komen. Daarom ben ik nog steeds op zoek naar een geschikte serie bochten waar ik ongestoord een aantal keren achter elkaar doorheen kan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan