VCI-vouwgarage ?

Als ik mijn motor stilzet in de wintermaanden zet ik hem hierin ,in de garage ,werkt goed! mijn garage is wel is wat vochtig vandaar .
verder heb je niets nodig ,of t voor buiten ook werkt weet ik niet
 
Wat grappig... Ik stal m'n beestje in 'n vouwgarage/tentje in de tuin, en ik dacht al bij mezelf 'zal dat wel goed gaan straks in de winter'. Maar zo'n reuzachtig diepvrieszakje is misschien niet eens het allergekste idee om 'm in de kou in te stoppen.
 
En de doosjes vochtvreter kun je ook bij de gamma kopen als je na twee jaar de "niet-giftige stof VCI (volatile corrosion inhibitor) " verbruikt is.

db
 
Wat ik wel doe is over de "rits" duct tape plakken ,want dat is een beetje een zwak punt .
 
Zou dit echt goed zijn? Eigenlijk heel eenvoudig, voordelig..

Zou dit beter zijn dan mijn huidige Verheul motorhoes (droog onder carport) waar het nog een beetje onderdoor kan waaien?

Twijfel twijfel..
 
Zou dit echt goed zijn? Eigenlijk heel eenvoudig, voordelig..

Zou dit beter zijn dan mijn huidige Verheul motorhoes (droog onder carport) waar het nog een beetje onderdoor kan waaien?

Twijfel twijfel..

Mijn Verheul motorhoes was toch een tikkie duurder dan dit ding. Beetje sceptisch ben ik wel, beetje plastic fantastic look. :P
 
Zou dit echt goed zijn? Eigenlijk heel eenvoudig, voordelig..

Zou dit beter zijn dan mijn huidige Verheul motorhoes (droog onder carport) waar het nog een beetje onderdoor kan waaien?

Twijfel twijfel..
Dan zou ik m lekker onder de verheul hoes laten staan. Ik heb de vci zak puur tegen t vocht in mijn garage , anders sta ik af en toe de motor af te zemen, nu stop ik m er in okt in en haal m er in mrt weer uit.verder geen omkijken meer na.
 
Lijkt me wel een handig ding, alleen denk ik dat het buiten wel enorm gaat klapperen in de wind.
 
Het lijkt wel een condoom...

Ik heb een Nelson rigg falcon defender 2000 hoes en ben daar zeer tevreden over.
Geweldige kwaliteit, en zeer goede pasvorm.

Zo staat mijn fiets in de winter ingepakt onder een overkapping in de achtertuin.

Hoes komt niet helemaal tot de grond maar sluit wel goed aan zodat je een beetje kan ventileren.

Blijft heel goed zitten met wind etc eigenlijk nooit problemen gehad.

Kost ook niet de wereld.

https://www.mlmparts.com/nl/motorho...VxEMfck7uWbVbyJB6QEwjEgVntBTFFlRoC4LsQAvD_BwE
 
Ik heb 'm vorige week vrijdag bij Louis gehaald in Wesel. Ik reed toch over de A3 heen, dus kon daar mooi langs.
Heb 'm al eens eerder gebruikt. Dit is een indoor hoes. Niet voor buiten. Je hebt de hoes en een 'emitter' waar een stofje in zit die een soort van eigen atmosfeer creert en zo vocht buiten houdt. In mijn schuur is ondanks ventilatieaanpassingen toch nog teveel vocht, waardoor ik na de winter schimmel op diverse onderdelen op mijn motor aantref. Niet alleen dat, ook mijn blokboutjes waren allemaal gaan roesten. Die zijn gelukkig vervangen, maar dat wil ik niet te vaak doen.

Heb al eerder dus zo'n hoes gehad en dat werkte dus prima. Enige is dat ik 'm wel even elke maand open rits om de banden te draaien. Voor mij even geen mogelijkheid om beide banden al van de vloer te krijgen.

Alleen beetje jammer dat ik er 30 euro voor heb betaald en ze nu 20 euro kosten.
Als die 'emitter' op is, kan je die los opnieuw aanschaffen. Volgens mij zou dat ding 2 winters mee moeten kunnen.

EDIT: Oh, er zit tegenwoordig geen emitter in. De hoes heeft het stofje al geïntegreerd. maar je kan 'm na 2 jaar dus wel vernieuwen met een emitter.
En hij is ook buiten te gebruiken, maar dan mag er geen direct zonlicht op komen.
 
Laatst bewerkt:
Zo heb de ZRX weer in t zakje gestopt ,dit is een maat s-l en meer dan ruimte genoeg.

20191007_110812.jpg

Hij lijkt wat steviger dan de vorige die ik had. Ff een beetje klooien om de motor erin te krijgen(ik plak 1kant ff op hoogte tegen de muur),maar dan heb je ook wat.
 
ik mis bodembescherming. Als je je motor in zo'n vouwgarage zet. Ik vind het een onwijs mooi ding, alleed denk ik dat optrekkend vocht uit de bodem op de tent condenseert en op je motor neerslaat. Een stap vooruit, twee stappen terug...
 
Je moet hem ook vacumeren, zo werkt het niet

Maar niet om het een of ander, waarom zou je je motor zo inpakken? Zo te zien staat hij droog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan