VCI-vouwgarage ?

T ding staat er al fijn een paar winters in, en hij komt er net zo uit zoals ik hem erin gestopt hebt ,dus t werkt wat mij betreft :t
hoe interesseert me geen f*ck , t doet wat t doen moet :t
 
Mijne ook in zak
 

Bijlagen

  • 20191003_194339.jpg
    20191003_194339.jpg
    157 KB · Weergaven: 21
Ik vind het een hoop gedoe allemaal dat winterklaar maken.

Minimaal 1 keer per maand een momentje je bike uitlaten is al genoeg om de accu weer op te laden, het eventuele vocht uit je motorblok te krijgen roestvorming in je tank te voorkomen én is toch veel makkelijker dan al dat inpakken, acculaders en proberen het vocht te bestrijden.

Motorrijden is veel te leuk, moet er niet aan denken om 3/4 maanden niet te kunnen rijden vanwege een beetje kou of regen.

:]
 
Ik vind het een hoop gedoe allemaal dat winterklaar maken.

Minimaal 1 keer per maand een momentje je bike uitlaten is al genoeg om de accu weer op te laden, het eventuele vocht uit je motorblok te krijgen roestvorming in je tank te voorkomen én is toch veel makkelijker dan al dat inpakken, acculaders en proberen het vocht te bestrijden.

Motorrijden is veel te leuk, moet er niet aan denken om 3/4 maanden niet te kunnen rijden vanwege een beetje kou of regen.

:]


Ik moet er niet aan denken om 3/4 maanden in de kou te moeten rijden _O-

Ieder z'n ding.
 
Ik moet er niet aan denken om 3/4 maanden in de kou te moeten rijden _O-

Ieder z'n ding.

Ik rij wel aardig de winter door , maar daar heb ik t nog oudere hok voor , de ZRX is t sierhok .*D



En veel werk om t ding in die zak te proppen :?
je gooit de zak op de grond vouwt m een beetje uit ,rijd de brommer erin trekt t zooitje omhoog ,ritsje dicht en :t
 
Heb ik gehad, werkt perfect en handig maar is niet zo duurzaam. Ik hou van katten maar de katten houden ook van hoog en droog zitten. Die gaan er dus op liggen en mede daardoor gaat het maar een paar jaar mee. In de zon is het nog erger, heb hem een paar keer moeten plakken ivm scheuren. Je zou eigenlijk de stof van de Verheul hoes moeten hebben en dan was het werkelijk perfect. Nu een Verheul hoes.
 
Is zo'n zak "luchtdicht"? Ik zal een van mijn motoren dit jaar buiten moeten zetten (onder een Verheul hoos, dat wel) of is zo'n zak alleen voor "binnen"?
 
Is zo'n zak "luchtdicht"? Ik zal een van mijn motoren dit jaar buiten moeten zetten (onder een Verheul hoos, dat wel) of is zo'n zak alleen voor "binnen"?
Mag idd ook buiten .maar dan nog zou ik verheul hoes er ook over gooien ,want t ding mag niet in de zon
 
Na jaren Verheulhoezen waar mijn motoren vaak drijfnat onder vandaan kwamen, gaat de motor nu al weer twee jaar onder een DS Covers hoes, ook de winter door.
Prima hoes met mooie binnenvoering en de motor komt nooit meer drijfnat tevoorschijn.
Wat betreft de winter: zolang er geen pekel ligt (of de pekel is weggespoeld) rij ik motor.
 
Zo, de Norton is in de diepvries tot het volgend seizoen; het geval is steviger dan je zou denken en inpakken ging gemakkelijker dan ik verwachtte. Omdat hij toch in een open hok staat heb ik er nog een Favoto hoes over gedaan, en ook die valt me hard mee (licht, stevig, goed waterdicht, elastiek voor en achter, voor en achter ook riemen met snelsluiting om ze onder de motor door vast te leggen, versterkte ogen vooraan, ...) zeker voor wat ze kosten op Amazon.de (Favoto hoes)

20191102_125149.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat je de bandjes af en toe moet draaien. En weet niet waar je de accu hebt?
Met de motor ben ik nu ook wel klaar, het weer is nog prima hoor, maar ik heb ook nog een motorscooter die wat kilometers mag maken. Dus ik moet de motor nog schoonmaken en dan gaat ie ook in de zak. :+ Maar wel af en toe de bandjes even draaien en eens in de 21-28 dagen wil ik toch wel de accu opladen. Die haal ik er in de winter nooit uit, optimate kabel er aan en druppelen maar. Dus dan moet de zak af en toe een keertje open.
 
Vergeet niet dat je de bandjes af en toe moet draaien. En weet niet waar je de accu hebt?
Met de motor ben ik nu ook wel klaar, het weer is nog prima hoor, maar ik heb ook nog een motorscooter die wat kilometers mag maken. Dus ik moet de motor nog schoonmaken en dan gaat ie ook in de zak. :+ Maar wel af en toe de bandjes even draaien en eens in de 21-28 dagen wil ik toch wel de accu opladen. Die haal ik er in de winter nooit uit, optimate kabel er aan en druppelen maar. Dus dan moet de zak af en toe een keertje open.
Ik haal de accu er uit: mijn moto’s staan in een open hok (dak en drie houten wanden) dus ze zouden kunnen bevriezen. Wielen draaien doe ik elk begin van de maand, net zoals accu’s aan druppellader hangen. Vandaag laatste rit met Royal Enfield gedaan; morgen die nog als laatste klaarmaken voor de winter. Bij mij blijft de scooter rijden zolang er geen strooizout ligt ; dan accu er uit en onder zeil (die heeft pas onderhoud gehad).
 
Juist, als de motor inderdaad niet afgesloten staat heb je direct de kou op het voertuig. :)
Hier heb ik de motorscooter met ACF50 behandeld, dus die kan wel tegen wat pekel. Maar het is voor de lol, dus als ik zin heb om te rijden pak ik 'm en anders ook niet. Maar meestal als er zout ligt, is het toch ook glad. Al kan zout nog wel een paar weken op de weg blijven liggen ook als er niet meer is gestrooid. Met ACF50 er op, heb ik niet zoveel zorgen. :]
 
Heb de motor er ook maar in gegooid. Heb immers een motorscooter van 6 maanden oud, om door de pekel mee te knallen.
De rits is wel ruk, die was er al af binnen 40 centimeter en ik kon even niet uitvogelen hoe ik 'm er zo op kreeg dat beide plastic delen op elkaar worden geduwd. Met de hand dus maar de boel dichtgedrukt. Las trouwens in de handleiding dat je geen accu mag opladen en dat je tank compleet leeg moet zijn en dat als je de zak open doet, ramen en deuren moet openen vanwege gevaarlijke gassen van de brandstof. Maar de tank was toch leeg? :)

Hier gewoon met een volle tank E5 weggezet, accu ga ik elke maand zeker wel bijladen, maar dan gewoon de zak compleet open. Heb jaaaaren terug dezelfde zak gehad en toen ook met volle tank weggezet. Accu had ik toen denk ik mee naar binnen genomen. Maar ik wil gewoon rijden als het moet. Maar ligt er zout op de weg, dan gewoon liever de motorscoot er doorheen jagen.
 
Zou dit echt goed zijn? Eigenlijk heel eenvoudig, voordelig..

Zou dit beter zijn dan mijn huidige Verheul motorhoes (droog onder carport) waar het nog een beetje onderdoor kan waaien?

Twijfel twijfel..
Ik haalde vandaag het Project onder de hoes vandan en hij was zijk en zijknat, het water droop er vanaf. Nou stond hij op een vlonder op de open grond, maar voor mij blijft een hoes een waardeloos ding... Ik heb al eens een hoes ove m'n autovoorraad gedaan die een paar dagen in de tuin stond, in de regen uiteraard: Alles verzeken. Ben een beetje klaar met hoezen. Ben sowieso vandaag aan een pleintje begonnen waar een afdak voor 3 of 4 motoren boven komt, met zijbescherming uiteraard...
 
We gaan het beleven; na 4 jaar "gewoon"in de enkelsteens vochtige schuur, nu maar es een VCI. Ins'Allah! O-)




Schoon

IMG-20191202-WA0001.thumb.jpeg.525b7b68e6e157221b23137ba8eb1537.jpeg



De zak van Louis
IMG-20191202-WA0005.thumb.jpeg.d8706fc1718dd20c036e73e954629b31.jpeg




En rrrrrrrrrrrrriiiiiiiiittttttttttttttttttttttssss!!!
IMG-20191202-WA0009.thumb.jpeg.774cebec35a111832d01d4b03c96508f.jpeg
 
misschien dat ik ook maar eens zo condoom aan moet schaffen
voor deze jongen komt zo goed als nooit buiten dus dan geen omkijken naar:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan