VD Goorbergh niet in Imola :(

Maar is nou de rijder de beste rijder geworden omdat hij op de beste fiets zat,

of

Is de fiets de beste fiets geworden omdat de beste rijder erop zat.



Ga daar maar eens over nadenken.

Als die beste rijder ook een goede ontwikkelaar is die een team achter zich heeft dat naar hem luistert en jij ook daadwerkelijk KAN ontwikkelen wel. Helaas zijn kennelijk niet alle goed/beste rijders in staat de techneuten te overtuigen. Bij Yamaha luisterden ze toch op een gegeven moment ook niet meer naar Biaggi en ging men met de ontwikkeling af op de suggesties van Checa.....en daar ging het dacht ik mis :X

Heb ik het raadsel nou opgelost :? :+
 
Ach Jurgen is best een goede rijder, maar zeker niet de beste. Vorig jaar zou Vermeulen hem ook op een mindere fiets hebben verslagen. En Muggeridge is ook gewoon beter.

Om het wat breder te trekken, Jurgen is gewoon een typisch Nederlandse sportman. Krajicek was een goede tennisser die een keer Wimbledon heeft gewonnen en daarna altijd 'pech' had. Verkerk heeft een keer de finale van Roland Garros gehaald en slaat sindsdien geen deuk in een pakje boter. Het Nederlands elftal is zogenaamd altijd het beste van de wereld, alleen de tegenstanders willen niet meewerken. Jos Verstappen hebben we al gehad. Zou zó wereldkampioen worden als hij maar eens een goede auto had. Het Nederlandse hockeyteam haalt het niet in de finale en ga zo maar door. Als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauw hoedje en als Jurgen de beste fiets zou hebben reed hij de complete wereldtop zoek.
 
Ach Jurgen is best een goede rijder, maar zeker niet de beste. Vorig jaar zou Vermeulen hem ook op een mindere fiets hebben verslagen. En Muggeridge is ook gewoon beter.

Om het wat breder te trekken, Jurgen is gewoon een typisch Nederlandse sportman. Krajicek was een goede tennisser die een keer Wimbledon heeft gewonnen en daarna altijd 'pech' had. Verkerk heeft een keer de finale van Roland Garros gehaald en slaat sindsdien geen deuk in een pakje boter. Het Nederlands elftal is zogenaamd altijd het beste van de wereld, alleen de tegenstanders willen niet meewerken. Jos Verstappen hebben we al gehad. Zou zó wereldkampioen worden als hij maar eens een goede auto had. Het Nederlandse hockeyteam haalt het niet in de finale en ga zo maar door. Als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauw hoedje en als Jurgen de beste fiets zou hebben reed hij de complete wereldtop zoek.

Ik ben niet op de hoogte van hockey maar volgens mij is dat een ongelukkig voorbeeld want daar hebben "we" toch al aardig wat WK-titels en Olypmisch goud mee gewonnen bij zowel de dames als de heren :? Dat Kraijeck pech had lijkt mij duidelijk want je stopt niet voor niets met je carriere vanwege blessures. Die gozer heeft gewoon een paar rotte enkels geloof ik. En van Basten was inderdaad de beste maar is verrot getrapt........ach we zijn eigenlijk toch wel een chauvinistisch volkje toch ;) Waar een klein land groot in kan zijn :X

Zo weer genoeg overdreven :+

En toch hoop ik dat Jurgen of een andere snelle nederlander te bewonderen is in de motorrace wereld. Toch leuk als er één van "ons" meedoet nietwaar.
 
Precies! Maar het lijkt wel of je dat op dit forum niet mag vinden ofzo...

Ja daar lijkt het wel op :? Als er een nederlander mee doet is dat gewoon leuk. Jammer bijvoorbeeld dat Raymond Schouten onzichtbaar meedoet en dat Jarno Jans(s)en ook geen potten kon breken. Je kijkt toch anders als er een nederlander meedoet. Dit heeft bij mij het resultaat dat ik het hele veld bekijk in plaats van alleen de vorste heren. Oeps hier geef ik eigenlijk mee aan dat nedrlanders altijd achteraan rijden :+
 
Elke Nederlander wil natuurlijk dat er Nederlanders mee rijden, en het liefst ook nog een beetje vooraan. Wel vreemd dat het kennelijk niet meer lukt om talent te vinden. Hoe doen andere landen dat toch? Australië is wel een stukje grote qua oppervlakte, maar wat betreft inwonertal zijn er minder Australiërs dan Nederlanders en Vlamingen bij elkaar. Toch rijden er in bijna elke klasse wel Aussies en meestal nog vooraan ook. Ik vrees toch dat het een mentaliteitskwestie is.
 
Zou het zo kunnen zijn dat de motorsport gewoon niet populair genoeg is in Nederland? Dit in tegenstelling tot voetbal, waar wel veel talenten uit voort komen.
 
OW en noem eens een paar van die nederlandse voetbaltalenten??
zet je er direct achter wat ze hebben bereikt |(

Hahaha, waar zullen we beginnen?

* Van Basten
* Rijkaard
* Gullit
* Kluivert
* Van Nistelrooij
* Makaaij
* Seedorf
* Davids
*

moet ik nog even doorgaan???

stuk voor stuk allemaal voetballers die bij Europese topclubs hebben gevoetbald of nog voetballen.

Feit is wel dat voetballen ook een simpel spel is, daarom doen zoveel mensen het.
 
Hahaha, waar zullen we beginnen?

* Van Basten
* Rijkaard
* Gullit
* Kluivert
* Van Nistelrooij
* Makaaij
* Seedorf
* Davids
*

moet ik nog even doorgaan???

stuk voor stuk allemaal voetballers die bij Europese topclubs hebben gevoetbald of nog voetballen.

Feit is wel dat voetballen ook een simpel spel is, daarom doen zoveel mensen het.


Geen voetballers uit de oudheid graag, want van Dulmen Middelburg en consorte reden toen ook goed mee voorin,
Verder, Makaay? op welke plek staat Bayern? heeft ie ons naar de Ek titel geschoten?? Van Nistelrooy idem, Seedorf iets met 11 meter, en Davids is ook nooit echt een wereldtopper geweest.

Kortom ook met voetballen moeten "we" ons niet te hard op de borst kloppen...

En de reden, mentaliteit? Als je hoort dat Pa Stoner zijn huis verkoopt om een jaar met competitief materiaal voor zoonlief te kunnne bekostigen. tsjah. Hector Barbera gaat naar de 250 cc als fabrieksrijder ipv Poggiali. Het zou onze "Topvoetballer" sieren om Schouten op zun minst een test te gunnen.

Een andere reden voor het uitblijven van nederlands succes in zo'n sporten is de aandacht. 1 uur en drie kwartier Studio sport en dan bijn een uur en een kwartier voetbal :( Maar een 4de herhaling van PSV - Groningen is natuurlijk wel belangrijker dan een WK Motorrace. Of een extra verkeerscontrole tijdens het wk Superbike, ja zou motiveer je de fans om volgend jaar weer te gaan.
 
Geen voetballers uit de oudheid graag, want van Dulmen Middelburg en consorte reden toen ook goed mee voorin,
Verder, Makaay? op welke plek staat Bayern? heeft ie ons naar de Ek titel geschoten?? Van Nistelrooy idem, Seedorf iets met 11 meter, en Davids is ook nooit echt een wereldtopper geweest.

Kortom ook met voetballen moeten "we" ons niet te hard op de borst kloppen...

En de reden, mentaliteit? Als je hoort dat Pa Stoner zijn huis verkoopt om een jaar met competitief materiaal voor zoonlief te kunnne bekostigen. tsjah. Hector Barbera gaat naar de 250 cc als fabrieksrijder ipv Poggiali. Het zou onze "Topvoetballer" sieren om Schouten op zun minst een test te gunnen.

Een andere reden voor het uitblijven van nederlands succes in zo'n sporten is de aandacht. 1 uur en drie kwartier Studio sport en dan bijn een uur en een kwartier voetbal :( Maar een 4de herhaling van PSV - Groningen is natuurlijk wel belangrijker dan een WK Motorrace. Of een extra verkeerscontrole tijdens het wk Superbike, ja zou motiveer je de fans om volgend jaar weer te gaan.

Uit de oudheid? Hahaha, ok gaan we geen discussie over voeren gezien je leeftijd. Blijft wel dat ik het had over talenten en niet over wereldtoppers. In Nederland doen we overal aan mee, maar zelden blinken we ergens echt in uit. Kijk maar eens naar de samenstelling van onze Olympia-gangers, de nederlandse ploeg besloeg bijna het hele middenterrein in het stadion. Maar goed, denk wel dat commercie een nog belangrijkere rol speelt dan mentaliteit. Volgens mij is er niks verkeerd met de mentaliteit van "onze" motorracetalenten, alleen ontbreekt het geld om er wat van te maken. Welk bedrijf heeft nu interesse om geld te pompen in een sport die maar 1 uur per kwartaal op tv komt. (kip ei probleem?).
 
Ik vraag me af of sponsoring het probleem is. Denk van niet. Ten Kate is een Nederlands team....En Arie Molenaar werd vele malen wereldkampioen met de Japanner Aoki. Dus daar ligt het allemaal niet aan.

En ook niet dat je in Nederland niet kan trainen. Binnen een straal van pakweg 1000 km (dus alles op rij-afstand) heb je vele circuits.

Ik denk dat het voor een deel ligt aan onze fijne bond de KNMV die nooit iets heeft gedaan aan het zoeken en begeleiden van talent. In de autosport zijn er momenteel juist ontzettend veel jonge talenten. Ik snap nog steeds niet goed waarom er bij de motoren geen Nederlands wegracetalent is.

Als één van jullie kleine kinderen heeft: verkopen dat huis en zit dien kleine op de motor. Dan hebben we over een paar jaar weer eens wat te juichen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan