Vectrix VX-1 al 12 weken onbruikbaar

FransVDM

Rookie
26 apr 2010
6
0
Leiden
Mijn heerlijke vectrix VX-1 staat nu al 12 weken onbruikbaar bij de dealer.
Volgens de importeur (de heer Gijs Verhagen van Escini) moesten in eerste
instantie de accu packs vervangen worden. Maar er gebeurde niets. Nu is
het verhaal dat er op een temperatuursensor wordt gewacht.
Ik heb meer dan 50 jaar motor gereden maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!
Wie herkent deze ellende?
 
Nieuw product en inderdaad erg schaars / klein aantal van verkocht. Maar dat je 12 weken moet wachten op onderdelen vind ik ook beneden de maat. Voor mij de reden om nog even te wachten met het aanschaffen van zo'n ding.

50 jaar motorrijden, dat is echt fantastisch, alle vernieuwingen etc. in de motorwereld dan wel meegemaakt! Ik denk dat er velen graag op hun 75e nog zouden rond willen rijden op een motor! :)
 
12 weken da's gekkenwerk. Electrische componenten zijn volgens mij niet zo moeilijk te verkrijgen.. Wat zeggen de importeur en de dealer als je ze hierop aanspreekt?

Trouwens, welkom op het forum ;)
 
De importeur en de dealer doen het uiterste om de dit op te lossen. Zo heeft de importeur bijna dagelijks contact met de fabriek in Polen die de materialen moet leveren. Vanuit de fabriek wordt er al weken aangegeven dat er actie ondernomen wordt maar helaas is dat tot op de dag van vandaag uit gebleven.
De importeur heeft nu zelf een aantal leveranciers rechtstreeks benaderd om zo mogelijk onderdelen te krijgen om ze snel mogelijk de klanten te helpen. De importeur heeft "oude" onderdelen ter revisie aangeboden aan de leveranciers met het verzoek deze geschikt te maken voor tijdelijke vervanging zolang er vanuit de fabriek niets gebeurt.
Onderzoek vanuit de importeur heeft uitgewezen dat dit ook speelt in andere landen en dat het dus niet een probleem voor alleen BENELUX is.

Het is inderdaad te betreuren dat men als gebruiker zo lang moet wachten maar zeker ook frustrerend voor de importeur en de dealer. Maar om dan de importeur te verwijten dat er niets gebeurt, grenst aan het belachelijke temeer daar FransVDM uitgebreid geinformeerd is over de uit te voeren reparatie (die hier niet juist omschreven wordt) en de vertraging. Uiteraard hebben we hier niets aan want de machine staat nog steeds stil en dat is te betreuren.
 
Je kan kort en lang lullen, maar 12 weken is gewoon lang. Ongeacht of Frans de details hier nu goed heer neergepend.
 
Misschien als importeur (of meerdere uit diverse landen) een persoonlijk bezoekje aan Polen wagen om te zien waarom ze niet doen wat ze moeten doen?
 
@monomuis
Heel goed ! Dit initiatief is al opgepakt door BENELUX, UK en Duitsland. In eerste instantie via een telephone conference (ook efficient). De nieuwe eigenaar van VECTRIX neemt ook deel.
 
Juist Monomuis, dit is de spijker op z'n kop. Van de importeur mag je wel wat meer verwachten dan achteroverleunen tot de fabriek in Polen reageert!
 
@FransVDM
Lezen is moeilijk geloof ik : " ................ door BENELUX, UK ........... " de importeur van Nederland zit toch in de BENELUX, of heb ik dat mis!!
en achteroverleunen is er bij die importeur niet bij. Graag oordelen over feiten en niet veroordelen op basis van luchthapperij.
 
Mijn logica is dat als je als importeur na 12 weken telefonisch contact met de fabriek in Polen nog geen enkel resultaat ziet, dan blijf je niet afwachten maar ga je er persoonlijk op af!
 
Wat ik begrijp uit bovenstaande is dat de gebruiker Frans dus uitermate teleurgesteld is dat ie zolang moet wachten op zijn scoot omdat er geen onderdelen zijn.

Wat ik begrijp uit bovenstaande is dat de dealer VVX dus uitermate teleurgesteld is dat hij geen materialen geleverd krijgt en hier alles aan doet om deze te krijgen en hij zo niet om wil gaan met zijn klanten.

Heb je vervangend vervoer Frans? Is misschien wel een optie VVX om vervangend vervoer aan te bieden Polen is niet te snel dit is nu eenmaal zo en dit had de importeur moeten weten.

Ik begrijp dat je verkopen wilt maar aan de andere kant hadden de vervangende onderdelen al in Nederland moeten zijn voor je begint met de verkoop...
 
Je kan kort en lang lullen, maar 12 weken is gewoon lang. Ongeacht of Frans de details hier nu goed heer neergepend.

@VVX: ik denk dat sphere wel had gelezen dat je dit ook geschreven had. Hij wilde, denk ik, alleen opmerken dat dit wel de essentie van het verhaal is.

Dit ben ik met hem eens; de importeur zal toch zijn verantwoordelijk moeten nemen, hoe moeilijk/vervelend/lastig dit ook kan zijn.
 
Inderdaad 1Paul, mijn (bijzonder coöperatieve) VECTRIX dealer heeft op 27 maart j.l. vervangend vervoer aangeboden. Ik mocht voorlopig de VECTRIX uit z'n showroom gebruiken. Helaas bleek deze
niet operationeel en wacht nog steeds op actie van de importeur
 
De toon van de berichten van VVX1 is ook niet wat je verwacht van iemand die zijn brood verdient met Vectrixen. Hier past toch alleen schaamte? Het komt op mij erg vijandig over.
 
Ik denk dat Vectrix er in zowat elk land een zootje heeft van gemaakt. Ze zullen nu gewoon links en rechts voorbijgestoken worden door andere en betere concepten. Ik vrees dat ze iets te vroeg waren en dat de vruchten door anderen geplukt zullen worden.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, mijn vectrix dealer is autodealer (Suzuki) en doet daarnaast de VECTRIX. Hij bood mij een auto aan als vervangend vervoer. Dat vond ik een beetje teveel van het goede. Ik pak nu wat vaker mijn oldtimer motorfiets (BMW R69/1959)
 
Toch netjes om nog een ander alternatief aan te bieden (mits je je B-rijbewijs hebt).
Alleen ben ik bang dat die auto niet aan de stekker kan opladen. :)
 
Nee dat niet natuurlijk, dat opladen, maar ik vind het wel netjes dat ie deze oplossing aanbood, geeft aan mij aan dat ie je als klant wel serieus neemt.

Jammer dat OOK hij afhankelijk is van derden ik denk dat je anders al lang weer op je scootertje had rondgereden.
 
twenty: Je opmerking dat Vectrix er een zooitje van heeft gemaakt, vind ik staat helemaal los van het concept VECTRIX. De VX-1 is een geweldige machine en zeer toekomstgericht. Voor mijn pensionering was ik fabrikant van elektronische meetinstrumenten en heb meer dan 50 jaar motor rijervaring. Dus ik weet waar ik het over heb. Het is echt heel jammer dat deze geweldig mooie ontwikkeling in handen is gekomen van commercieel incapabele figuren.
 
Het is echt heel jammer dat deze geweldig mooie ontwikkeling in handen is gekomen van commercieel incapabele figuren.
Het is net dat wat ik bedoelde met er een zootje van maken. In Frankrijk was het nog veel erger dan in de Benelux.
Ik val het concept niet aan, integendeel, maar ik wil niet voor testkonijn spelen.
En er zijn dus wel degelijk kapers op de kust bv http://www.zelectricvehicle.com/4.html, is de eerste die bij me opkomt.
 
Hey Frans, woon je toevallig in de buurt? Heb daar wel eens een Vectrix gezien :)
 
Laatst bewerkt:
hier meer van hetzelfde.

6 weken wachten op een gashendeltje.

pfffff.

als iemand zijn Vectrix van de hand wil doen, weet maar te zeggen, ik zoek er één om in stukken te trekken om de mijne op de baan te houden :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan